اخبار داغ

جانشین سپاه فتح مطرح کرد؛

تامین اعتبار ۳۰میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی روستا‌های کهگیلویه وبویراحمد/ برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب ۵۸روستا

تامین اعتبار ۳۰میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی روستا‌های کهگیلویه وبویراحمد/ برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب ۵۸روستا
مثنوی گفت: امروز بیش از ۳۰میلیارد تومان را در سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی هدف‌گذاری کردیم که این مهم در برنامه کاری و محرومیت‌زدایی و احیا زندگی در روستا‌ها به طور جدی آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، جانشین فرمانده سپاه فتح در برنامه گفتگوی شبکه دنا در خصوص مهمترنی اقدامات سپاه و بسیج در حوزه های مختلف به خصوص تامین آب شرب روستاها و آخرین وضعیت کمک رسانی به شهرستان دنا گفت: تلاش عمده ما در راستای محرومیت زدایی و روستا محور و مردم محور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: تقویت روحیه مشارکت پذیری مردم در اجرای فعالیت های مختلف در سطح روستاها با استفاده از امکانات و تجهیزات بسیج و سپاه که متعلق به خود مردم هستند.

,

سرهنگ مصطفی مثنوی تصریح کرد:مردم خودشان در شناسایی و حل مشکلات روستا باید مشارکت لازم را داشته باشند و ما نیز باید منابع را به سمت مردم هدایت کنیم که باتوجه به منابع محدود اعتباراتی با مشارکت دولت برای مشکلات روستاها کارهای خوبی شکل می گیرد.

,

وی افزود:در بهره برداری از فرصت آب کارهای خوبی به برکت نظام در سطح استان برداشته شده است که ضمن بهره برداری و استفاده بهینه از منابع آبی شاهد یک تنش آبی در سطح استان هستیم.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد:بیش از 180روستا در سطح استان داریم که در حال حاضر با تانکر آبرسانی می شوند که برای استانی که 10درصد آب روان کشور را دارد عدد بسیار بالایی است.

,

وی اظهارکرد:این اقدام کاملا به سختی در حال انجام است که از تمام ظرفیت های دولتی و خصوص  در این راستا استفاده می کند تا نیاز روستائیان را تامین کنند.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی نیاز مردم و طلب کمک ادارات و دست نیاز به سمت سپاه دراز شد ما نیز در راستای محرومیت زدایی و با هدف خدمت به شهروندان در روستاها نیز طرح های را شروع کردیم.

,

وی گفت: باید با مردم با شفافیت کامل صحبت کنیم و در جایی بوده است که با ماشین آتش نشانی به برخی از  مراکزدرمانی آبرسانی داشتیم که این موضوع واقعا نگران کننده است و باید به زیرساخت و رعایت الگوی مصرف حتما توجه جدی شود.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد: درست است در کهگیلویه وبویراحمد 12درصد مصرف ما خانگی است ولی باید همین اندازه نیز کمتر شود تا بخش های عمومی و خدماتی ما با مشکل و بحران کم آبی مواجه نشوند.

,

وی اظهارکرد:ما امروز در منطقه سرفاریاب، لیکک بهمئی، قلعه رئیسی، سیلاب کلوار، روستاهای حوزه دنا که امروز زلزله زده است و بیشترین روستاهای که امروز مشکل دارند در این حوزه است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد: از ظرفیت های مختلف با استفاده از مخازن بزرگ و کوچک و لوله گذاری در روستاها استفاده می کنیم.

,

وی گفت:بیش از 60روستای استان نیازمند خط لوله گذاری هستند که این مهم  نیازمند اعتبارات کلانی است.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد: بیش از 56روستا در برنامه ریزی صورت گرفته در ضمره برنامه های اساسی سپاه برای آبرسانی است که برآورد آن بیش از 300میلیارد ریال مشارکتی با دولت است که بتوانیم با این بودجه بندی بتوانیم از اینتنش آبی عبور کنیم.

,

وی اظهارکرد:در بحث پمپاژ آب، ساخت مخازن، خط انتقال، خط لوله و مخازن اولیه جهت تامین اولیه نیازشهروندان به صورت مقطعی و بلند مدت در حال اجرا است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:وقتی بخواهیم برای اجرای یک طرح آبرسانی کاری انجام دهیم باید مسیر را برای استقرار دستگاه ها فراهم کنیم و نیازمند جاده سازی برای انتقال آب است که همین جاده سازی باتوجه به وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی استان هزینه ها را چندین برابر خواهد کرد.

,

وی گفت: تنش آبی ما متعلق به این سه ماهه فصل تابستان نیست بلکه در بیشتر روستاها این مشکل را در طول سال داریم که بحث صعب العبور بودن مسیر روستاها و احداث جاده دسترسی نیازمند اعتبارات ویژه ای است که کار را با چالش ها و مشکلات عدیده ای مواجه میکند.

,

جانشین سپاه فتح در خصوص کمک رسانی به مردم خوزستان در هفته های گذشته نیز گفت: در بحث خوزستان و مشکل آب آن ما ماموریت یافتیم تا بخشی از مشکلات را حل کنیم که با همکاری مجموعه شرکت نفت گچساران، آماد و پشتیبانی سپاه فتح چندین دستگاه تانکر آبرسانی به خوزستان اعزام شدند و تا به امروز برای پایش صورت گرفته در مناطق ابلاغی در حال آبرسانی هستند.

,

وی اظهارکرد:بیش از صدها دستگاه تانکر آبرسان سپاه های سراسر کشور در خوزستان مشغول خدمت رسانی شبانه روزی هستند که بخشی هم از ظرفیت ادارات و نهادهای مختلف نیز تامین شد.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:از ظرفیت خیرین و شرکت نفت گچساران یک محموله قابل قبول مخازن ذخیره نیز برای مردم خوزستان ارسال شد و مردم خوزستان نیز قدردان این مسئله بودند.

,

وی گفت:در حوزه کشاورزی نیز با تعاملات صورت گرفته شاهد رفع مشکلات کشاورزان در سطح استان با بهره مندی از ظرفیت کانون بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان و سازمان جهاد کشاورزی اقدامات خوبی شکل گرفت.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد:در بحث زلزله زیرساخت های حوزه کشاورزی در شهرستان دنا آسیب جدی دید که مطالبه ما و مردم بحث توجه به این مشکل در کنار بحث ساخت و سازها بوده است.

,

وی اظهارکرد: کارهای خوبی شکل گرفت که این تعاملات و هماهنگی ها باعث شد بخشی از مشکلات کشاورزان که در فصل کاشت داشتیم که سه مسیر اصلی شهر سیسخت و باغات مشکلات جدی داشتند و که بیش از 1500هکتار با مشکلات اساسی برای تامین آب داشتند که با پیگیری های صورت گرفته و انتقال دستگاه های راه سازی این مسیرها بازسازی و رفع مشکل شده است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:مجموعه آب و فاضلاب، آب منطقه ای ، سازمان جهاد کشاورزی و همه دستگاه ها و نهادها پای کار آمدند و نسبت به مطالبات مردمی کارهای خوبی شکل گرفت.

,

وی گفت: اعزام گروه های مختلف جهادی و ترویج بخش کشاورزی و روش های نوین سم پاشی را در کنار ساخت مسکن نیز بسیج مهندسین، بسیج کشاورزی و سایر حوزه ها به کمک آمدند و بخشی از مشکلات را رفع کردند.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد:با همکاری مردم و مجموعه دولت در استان تلاش های خوبی شکل گرفت که شاهد رفع مشکلات باغداران و کشاورزان در شهرستان دنا بودیم.

,

وی اظهارکرد:امروز بیش از 200منزل مسکونی را سپاه از صفر تا صد را در حال ساخت داریم که امروز میزان پیشرفت این منازل قابل قبول است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:یکی از مشکلاتی که داریم بحث مراجعات غیر ضرور خودداری کنند و بگذارند تا دوستان ما برای پایداری و کار اساسی براساس هدف گذاری  های صورت گرفته پیش بروند تا منابع مالی نیز برای این طرح ها در نظر گرفته شود.

,

وی گفت:در شهرستان دنا به دلیل قطب گردشگری بودن و فرصت های سرمایه گذاری که دارد باید طبق برنامه پیش برویم.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد: در قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بحث استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به مناطق به خصوص در حوزه آب داریم که این خیرین برای کمک رسانی و تامین بخشی از منابع مالی و حتی لوله مورد نیاز را تامین می کنند و در اختیار سپاه و بسیج می گذارند.

,

وی اظهارکرد: برخی از این خیرین طرح رفع نیاز آب یک روستا را مطرح می کنند و تمام ملزومات مربوط به تامین خط انتقال و اب روستاها را تامین می کنند که یک حرکت در ادامه مسیر مدرسه سازی است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:سه روستا به عنوان پایلوت به خیرین واگذار خواهد شد که 100درصد مشکل این سه روستای پایلوت با منابع مالی خیرین تکمیل و به بهره بردرای خواهد رسید.

,

وی گفت:  انتظار داریم کسانی که دارای تمکن مالی هستند در این مسیر ما را برای رفع محرومیت در روستاها به خصوص در حوزه تامین آب یاری کنند.

,

جانشین سپاه فتح تاکیدکرد:توجه به ظرفیت های گردشگری نیازمند تعامل بین دستگاه های در راستای فرصت های سرمایه گذاری نیز می تواند نقش مهمی اشتغالزایی ایجاد کند که در استان بیش از 14هزار کیلومتر ساحل رودخانه ای داریم که هرچه به موازات رودخانه ها حرکت کنیم فقط ساحل داریم که بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری است.

,

وی اظهارکرد: امروز خیری که روزگاری در روستاها به دنبال ساخت مدرسه بود امروز به دنبال رفع مشکل کم آبی و تامین خط لوله آب برای روستاها است.

,

مثنوی در ادامه خاطر نشان کرد:امروز بیش از 30میلیارد تومان را در سپاه هدف گذاری کردیم که در برخی روستاها با هزینه 100میلیونی می توان مشکل آب شرب آن را حل کنیم که این مهم در برنامه کاری و محرومیت زدایی و احیا زندگی در روستاها به طور جدی آمده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه