اخبار داغ

خیر قزوینی:

۴۰یتیم را تحت حمایت خود قرار داده‌ام/ برکت کار خیر همیشه در زندگی‌ام جاری است

۴۰یتیم را تحت حمایت خود قرار داده‌ام/ برکت کار خیر همیشه در زندگی‌ام جاری است
عباس نظری گفت: ۴۰ یتیم تحت را پوشش خود دارم و هر زمانی که این افراد خودکفا شوند کمیته امداد افراد نیازمند دیگری را جایگزین می‌کند و به طور تقریبی سالانه ۱۰ یتیم جایگزین می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، این که گمان می‌کنیم ما هیچ وقت دچار مشکل نخواهیم شد و به کمک دیگران احتیاج پیدا نمی‌کنیم فکر اشتباهی است چراکه همه ما انسان هستیم و بنی آدم اعضای یکدیگرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

کمک کردن به نیازمندان درواقع بیشتر کمک به خودمان است زیرا نتیجه اعمال خوب و بد خود را خواهیم دید و کار نیک هم موجب رضایت و خوشنودی خداوند از بندگانش می‌شود و قدم برداشتن در مسیر خیر به زندگی انسان برکت خواهد بخشید.

,

عباس نظری بازنشسته سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین است که اکنون به مدت 20 سال است در انجام کار خیر قدم برمیدارد.

,

این خیر قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره نحوه فعالیت خود در راستای کمک به نیازمندان اظهار کرد: انسان باید برای توشه عالم آخرت خود کار خیر انجام دهد و اکنون به مدت 20 سال است که در این مسیر قدم برمی‌دارم و در حد توان خود از کمک به نیازمندان غافل نمی‌شوم.

,

وی افزود: اگر انسان در مسیر زندگی خود از انجام کار خیر غافل شود و از اعمال خود مراقبت و مواظبت نکند، یک باره چشمانش را باز می‌کند و می‌بیند که فرصتی برای جبران باقی نیست و برای انجام کار صالح دیر شده است.

,

از انجام کار خیر نباید غفلت کرد

, از انجام کار خیر نباید غفلت کرد, از انجام کار خیر نباید غفلت کرد,

این خیر قزوینی بیان کرد: بهترین فرصت برای شروع کار خیر در زمان جوانی است تا با گذشت عمر خود و در زمان پیری حسرت فرصت‌های از دست رفته را نخوریم  و در روز قیامت دست خالی از اعمال خوب نباشیم.

,

نظری اذعان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند که انسان وقتی می‌میرد سه چیز تا لب گور با او خواهد بود که از جمله مال، ثروت و وراث هستند اما وقتی او در قبر گذاشته می‌شود دیگر این سه دارایی همراه او نیستند و تنها عمل انسان است که با او همراه خواهد شد و خوشا به حال کسی که با خود اعمال خوب به همراه دارد.

,

وی ادامه داد: روز قیامت در قرآن کریم 72 نام دارد که یکی از این نام‌ها یوم‌الحسرت است و این کلمه به این معناست که روز قیامت همه انسان‌ها حسرت می‌خورند، حتی آن‌هایی که کار خیر انجام داده‌اند چراکه حسرت می‌خورند که ای کاش بیشتر کار خیر انجام می‌دادند و آنان که کار خیر نکرده‌اند نیز حسرت می‌خورند که چرا عمر خود را بیهوده گذراندند.

,

تمامی انسان‌ها باید برای آخرت خود توشه صالح همراه کنند

, تمامی انسان‌ها باید برای آخرت خود توشه صالح همراه کنند, تمامی انسان‌ها باید برای آخرت خود توشه صالح همراه کنند,

این خیر قزوینی گفت: همواره سعی کرده‌ام به طور مستقیم و بیشتر اوقات غیر مستقیم و پنهانی به نیازمندان کمک کنم تا دردی از درد آنان دوا کرده باشم.

,

وی تاکید کرد: از درآمد و حقوق بازنشستگی‌ام به نیازمندان کمک می‌کنم و با همکاری پسر عمویم درصدد تاسیس مجموعه‌ای به نام خیریه حضرت زهرا(س) هستیم و عملا از تیر ماه سال گذشته برای تاسیس این خیریه شروع به کار کرده‌ایم و با افراد خیر همکاری می‌کنیم تا بخشی از منابع مالی از این راه تامین شود.

,

نظری افزود: کار این خیریه در قزوین و شهرستان‌های اطراف به صورت فراگیر صورت خواهد گرفت و قصد داریم که در یکی از روستاهای تاکستان یک مرکز نیکوکاری جهت انجام فعالیت‌هایی مانند اعزام مبلغ و اهدای کتاب راه اندازی کنیم.

,

وی با بیان اینکه پس از دریافت مجوز برای راه اندازی موسسه خیریه اقدام خواهیم کرد، عنوان کرد: در ماه رمضان سال جاری با همکاری خیرین یک جهیزیه و 20 بسته غذایی به ارزش 500 هزار تومان تهیه و توزیع کردیم.

,

این خیر قزوینی ابراز کرد: با حداقل تمکن مالی که دارا هستم از طریق خرید دارو برای معالجه بیماران، پرداخت قبوض، کمک‌های ماهانه، تهیه جهیزیه و پرداخت اجاره به نیازمندان کمک می‌کنم.

,

40 یتیم تحت پوشش خود دارم

, 40 یتیم تحت پوشش خود دارم, 40 یتیم تحت پوشش خود دارم,

نظری ادامه داد: 40 یتیم تحت را پوشش خود دارم و هر زمانی که این افراد خودکفا شوند کمیته امداد افراد نیازمند دیگری را جایگزین می‌کند و به طور تقریبی سالانه 10 یتیم جایگزین می‌شوند.

,

وی افزود: علاوه بر کمک‌های ماهیانه به افرادی که تحت پوشش خود قرار داده‌ام در مناسبت‌های خاص هم مانند تولد بچه‌های تحت پوشش نیز با اعلام کمیته امداد هزینه‌ای به عنوان هدیه به کارت آنان واریز می‌کنم.

,

نظری یادآور شد: همچنین در ماه رمضان هزینه مجزایی برای تهیه افطاری به حساب افراد تحت پوشش خود واریز می‌کنم تا از این طریق کمکی به ایتام کرده‌ باشم.

,

این خیر قزوینی تصریح کرد: خداوند به زندگی کسی که درراه خیر قدم بگذارد چندین برابر برکت می‌دهد و حتی در بسیاری از مواقع در قبال مبالغی که به نیازمندان کمک کرده‌ام نیز 10 برابر آن هزینه به زندگی‌ام برگردانده شده است.

,

با پرداخت خمس و زکات به مال انسان برکت افزوده خواهد شد

, با پرداخت خمس و زکات به مال انسان برکت افزوده خواهد شد, با پرداخت خمس و زکات به مال انسان برکت افزوده خواهد شد,

نظری بیان کرد: بعضی از افراد گمان می‌کنند که با پرداخت خمس و زکات از مال آن‌ها کاسته می‌شود در صورتی که خداوند به مال این افراد چندین برابر برکت می‌افزاید.

,

وی اذعان کرد: به صورت خانوادگی در راه خیر قدم برمی‌داریم و روحیه این کار در تک تک اعضای خانواده‌ام وجود دارد به طور مثال اخیرا برای یکی از بستگان مشکلی به وجود آمده بود که اگر برطرف نمی‌شد، این فرد روانه زندان می‌شد اما سریعا به طور خانوادگی مشکل او را حل کردیم.

,

این نیکوکار درباره خواسته خود از خداوند، تاکید کرد: تنها خواسته من از خداوند این است که به ما  تفضل و رحم کند چراکه همه ما فقیر هستیم و خداوند فقط غنی است.

,

این خیر قزوینی عنوان کرد: همه ائمه اطهار الگویم در این مسیر هستد چراکه همه آنان انسان‌ها را به انفاق در راه خدا و انجام کار خیر هدایت می‌کنند، پس باید همیشه گوش به فرمان امامان باشیم.

,

نظری تصریح کرد: نیازمندان قبل از شرایط کرونا وجود داشتند و اکنون تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرده است چراکه با این وضعیت کارگران بسیاری بیکار شدند پس باید کسانی که تمکن مالی دارند بیشتر دستگیر تهی دستان باشند تا از این طریق برای آخرت خود توشه خیر همراه داشته باشند.

,

وی در پایان گفت: از تمام کسانی که تمکن مالی دارند تقاضا دارم در این شرایط و در طول عمر خود نیازمندان، فقرا و ایتام را فراموش نکنند چراکه حدیث داریم اگر کسی دست بر سر یتیمی بکشد به تعداد موهایی که از زیر دست او بگذرد خداوند به او اجر و پاداش خواهد داد؛ به امید روزی که هیچ فقیری در دنیا وجود نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه