اخبار داغ

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی عنوان کرد:

خشکسالی و زمین های کشاورزی، عوامل تولید گرد و غبار در مرکز خراسان شمالی

خشکسالی و زمین های کشاورزی، عوامل تولید گرد و غبار در مرکز خراسان شمالی
سید جواد میری سلیمان گفت: کم بارشی ها و تداوم خشکسالی همچنین برداشت خاک از زمین های کشاورزی بر اثر وزش باد، میزان تولید گرد و غبار در آسمان شهر بجنورد را امسال افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد میری سلیمان، کارشناس جنگل و مرتع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در سال جاری، شهر بجنورد در زمینه آلودگی هوا، بیشتر با پدیده گرد و غبار روبرو شد تا اینکه با آلودگی عناصر صنعتی در هوا مواجه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

میری سلیمان بیان کرد: در سال جاری کم بارشی ها، برداشت خاک از زمین های کشاورزی بر اثر وزش باد، میزان زیرگرد در آسمان بجنورد را افزایش داد.

,

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: آلودگی های سنگ شکن های بجنورد و حتی آلودگی عناصر صنعتی موجود در هوا که توسط شهرک های صنعتی بیدک و بجنورد که در مسیر وزش باد مستقر شده اند همچنین ریزگردهای صنعتی که از شهرستان جاجرم با وزش باد به سوی شهر بجنورد انتقال یافته اند نیز بر وضعیت افزایش آلودگی هوا در شهر بجنورد اثرگذار بوده اند.

,

کارشناس جنگل و مرتع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی، ایجاد بادشکن در قبل از حریم مناطق شهرک های صنعتی و بیدک شهر بجنورد همچنین پیروی از برنامه خاک ورزی در زمین های کشاورزی که به موقع اجرایی شوند را از مهمترین راهکارهای کنترل ریزگرد در آسمان بجنورد عنوان کرد.

,

 

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه