اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد؛

مجموعه بهداشت و درمان، تنها اما مقاوم در میدان مبارزه با بیماری کرونا

مجموعه بهداشت و درمان، تنها اما مقاوم در میدان مبارزه با بیماری کرونا
مجید شیرانی گفت: تا زمانی که برخی مسؤولان بخواهند انشاء بنویسند، مجموعه بهداشت و درمان باید تنهاتر از همیشه اما مقام در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در آیین تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: معضل کرونا یک بحران بزرگ برای جامعه بشریت بود، باید این بیماری تمام شود تا بتوان قضاوت نهایی در خصوص عملکردها و اقدامات انجام شده برای از بین رفتن این بحران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز در میانه راه مبارزه برای ریشه‌کنی بیماری کرونا هستیم، افزود: در بحث مدیریت بیماری کرونا کامیابی‌ها و ناکامی‌های بسیاری شاهد بودیم و باید ریشه این ناکامی‌ها را پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین اشتباهاتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درزمینهٔ مبارزه با بیماری کرونا مرتکب شد، مسئولیت‌پذیری تام این وزارتخانه در امر مقابله با این بیماری بود.

شیرانی عنوان کرد: درزمینهٔ مبارزه با کرونا همه ارگان‌ها و نهادها باید پای‌کار می‌آمدند، اعمال یا رفع محدودیت‌ها و واردات واکسن وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، وظیفه این وزارتخانه بیماریابی و پیگیری بیماری است.

وی با بیان اینکه با توجه به اطلاعات موثقی که از خارج از کشور دارم، بهترین پروتکل‌های بهداشتی توسط ایرانی‌ها تهیه و برنامه‌ریزی شد، گفت: اما با این وجود در ایجاد محدودیت‌ها ناموفق عمل کردیم چراکه نمی‌توانستیم تبعات آن‌ها را برای مردم جبران کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: همه اعضای جلسات ستادهای کرونا مقید به رعایت و اجرای مصوبات این جلسات نیستند.

شیرانی اضافه کرد: مهم‌ترین نقطه‌ضعفی که به کرونا دامن می‌زند مراسمات، گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها است، مواردی که مسؤولیت جلوگیری از آن‌ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

وی بیان کرد: تا زمانی که برخی مسؤولان بخواهند انشاء بنویسند، مجموعه بهداشت و درمان باید تنهاتر از همیشه اما مقام در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: وضعیت استان از همیشه خطرناک‌تر است، چند شهرستان این استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و مجبور شدیم یک بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی که نیازمند بستری موقت هستند، در محوطه بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد ایجاد کنیم.

اصحاب رسانه، همچنان همراه مجموعه بهداشت و درمان

در ادامه این آیین ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: آنچه امروز در این شرایط بحرانی کرونا اهمیت ویژه دارد، قدردانی از زحمات فراوان کادر بهداشت و درمان است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آنچه در توان داشته است به جنگ کرونا آمده و همچنان در میدان مبارزه با این بیماری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رسانه‌های مختلف به‌ویژه در این استان همان‌گونه که تاکنون اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را انعکاس داده‌اند؛ از این به بعد نیز با همه توان خود یاری‌گر کادر بهداشت و درمان خواهند بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اصحاب رسانه، همچنان همراه مجموعه بهداشت و درمان,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه