اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد خبر داد؛

تزریق ۱۳۲ هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

تزریق ۱۳۲ هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری
سید راشد جزایری گفت: تا امروز ۱۶۰ هزار دُز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است، ۱۳۲ هزار دُز آن تزریق شده و مابقی در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: به مناسبت عید سعید غدیر خم، از روز پنجشنبه وارد فاز سوم واکسیناسیون شدیم.

وی افزود: در فاز سوم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر واکسینه می‌شوند که شامل پنج گروه، افراد بالای 18 سال دیابتی وابسته به انسولین، معلمین، خبرنگاران و اصحاب رسانه، رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، اتوبوس و تاکسیرانی و زندانیان محبوس در زندان هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: همچنین از روز نهم مردادماه سه گروه دیگر به گروه‌های هدف واکسیناسیون اضافه شد که شامل اساتید دانشگاه و حوزه، کارکنان بانک‌ها و کارکنان مراکز تعویض پلاک هستند، سه گروه دیگر نیز آخر هفته به این لیست اضافه خواهد شد.

جزایری عنوان کرد: هم‌زمان با گروه‌های پر خطر، گروه سنی‌ 55 سال به بالا با ثبت‌نام در سامانه سلامت واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین واکسن بر سرعت واکسیناسیون افزوده شده است، در حال حاضر تنها دو راهکار برای مهار خیز پنجم کرونا بیشتر وجود ندارد، راهکار اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگری انجام واکسیناسیون به‌ویژه برای گروه‌های پر خطر و گروه سنی 60 سال به بالا است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد اضافه کرد: روزانه در پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر در چهارمحال و بختیاری که شامل 120 مرکز بهداشتی درمانی و 13 پایگاه تجمعی است، گروه‌های سنی مختلف واکسینه می‌شوند.

جزایری بیان کرد: تا امروز 160 هزار دُز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است، 132 هزار دُز آن تزریق شده و مابقی در حال انجام است، به‌طور متوسط هر سه روز یک پارت واکسن وارد استان می‌شود، پارت نوزدهم تحویل گرفته شد و امشب پارت بیستم واکسن نیز تحویل گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: چیزی حدود 650 هزار نفر گروه هدف هستند که باید در چهارمحال و بختیاری واکسینه شوند، در حال حاضر 14.7 درصد جمعیت گروه هدف واکس زده‌اند که نسبت به پوشش کشوری (13 درصد) 1.7 درصد بالاتر هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد یادآور شد: یکی از معضلاتی که پیش رو داشتیم واکسیناسیون افراد مقیم کویت بود که با مجوز قرارگاه عملیاتی و کشوری همه این افراد که دارای جواز اقامت در کشور کویت بودند در نوبت اول واکسن دریافت کردند، کارت دوزبانه برای آن‌ها صادر شد و نوبت دوم را نیز از تاریخ بیست و دوم مردادماه دریافت می‌کنند.

جزایری گفت: به مردم توصیه می‌شود هر واکسنی که در دسترسشان قرار دارد را تزریق کنند، مگر اینکه پزشک معالج فرد واکسن به خصوصی را تجویز کرده باشد.

وی افزود: در حال حاضر واکسن آسترازنکا محصول مشترک اتحادیه اروپا و سینوفارم چینی در مراکز تزریق واکسن موجود است، واکسن کوو برکت برای عوامل انتخابات تزریق شد و واکسن نوبت دوم اسپوتنیک روسیه برای گروه‌های خاص که پیش‌ازاین تزریق شد نیز موجود است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: متأسفانه علیه واکسن کرونا تبلیغات سوء انجام شده است، از همین جا به مردم اعلام می‌کنم تحقیقات چند دانشگاه نشان می‌دهد افرادی که واکسن زدند و باز به کرونا مبتلا شدند نیازی به مراقبت‌ها ویژه نداشتند.

جزایری عنوان کرد: کسی که واکسن زده باشد 60 الی 70 درصد نیازی به بستری شدن ندارد، اگر بستری شد 60 تا 70 درصد نیاز به مراقبت ویژه ندارد و کاهش مرگ و میز گروه سنی بالای 70 سال که بیش از 82.5 درصد بود به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیش از 70 درصد گروه سنی بالای 18 درصد در جامعه واکسینه شوند قطعاً در ابتدا پاندمی، سپس اپیدمی و بعدازآن با رعایت برخی مسائل تک‌گیری‌ها هم کنترل شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه