اخبار داغ

پژوهشگر حوزه و دانشگاه:

فضای مجازی با تحریف واژه‌ها رویاروی فرهنگ ایستاده است

فضای مجازی با تحریف واژه‌ها رویاروی فرهنگ ایستاده است
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: فضای مجازی با تحریف واژه‌ها رویارو و در تقابل با فرهنگ ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا حقیری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در تشریح نقش فضای مجازی از تعریف و ادراک انسان از زیبایی، اظهار کرد: زیبایی یکی از کمالات و ویژگی‌های فطری انسان بوده که خود شامل دو بُعد زیبایی ظاهری و باطنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی با اشاره به اینکه زیبایی ظاهری را حواس پنج‌گانه درک می‌کنند، گفت: امروزه فضای مجازی به واسطه خوراک فکری که برای مخاطبان تهیه می‌کند، می‌کوشد با تحریف واژه‌ها به جای رشد عقلی، حواس پنجگانه ما را رشد دهد.
,
 
,
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی عشق و علاقه عاطفی بین خانواده‌ها در زیبایی‌های ظاهری خلاصه و این فاکتور به ملاک و گزینه اصلی حتی در انتخاب‌ همسر تبدیل شده است.
,
 
,
حقیری بیان کرد: اگرچه زیبایی ظاهری در جذب اولیه نقش مهمی را ایفا می‌کند، اما در طول زندگی زیبایی باطنی که همانا سیرت و شخصیت انسان است خودنمایی می‌کند، البته زیبایی باطنی در صورتی مجال ظهور می‌یابد که واژه‌هایی مانند آزادی و غیرت به درستی تعریف و تعبیر شده و سر جای خود بیایند.
,
 
,
وی با تاکید بر این‌که فضای مجازی با اثرگذاری و تحریف واژه‌ها در حقیقت به فضایی حقیقی در زندگی‌ ما تبدیل شده است، افزود: باید از خود سوال کنیم آیا به اشتباه افتادن انسان‌ها به واسطه تاثیرگذاری فضای مجازی حقیقی نیست؟
,
 
,
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه ادامه داد: به این ترتیب گرایش افراد به ویژه بانوان به خودآرایی و انجام جراحی‌های متعدد زیبایی اغلب ریشه در تحریف واژه‌ها در بستر فضای مجازی دارد.
,
 
,
حقیری تصریح کرد: بنابراین باید با پذیرش نقش فضای مجازی در جهت‌دهی به ادراک و نوع تفکر افراد جامعه و توجه به این مهم که محدودیتی در دسترسی به آن وجود ندارد، در وهله اول به بررسی ابعاد و آثار حقیقی آن در زندگی افراد پرداخته و سپس به دنبال راه‌حل‌های فرهنگی باشیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ماهیت فعالیت‌های فرهنگی زمان‌بر است، گفت: بنابراین اگر به دنبال راهبردهای زودبازده باشیم، شاید اثرگذاری مطلوب و مورد انتظار محقق نشود.
,
 
,
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یادمان نرود تاثیرات فضای مجازی بر زندگی ما به واسطه سال‌ها حضور در این عرصه اتفاق افتاده‌ و اکنون به مرور شاهد تاثیرشان در جامعه هستیم.
,
 
,
حقیری با تاکید بر اینکه جلوه دادن ابعاد زیبایی‌های باطنی در جامعه با فعالیت‌های قهری به دست نمی‌آید، افزود: از سویی کار فرهنگی جز با مشارکت و نقش‌آفرینی همه ارکان جامعه تحقق نیافته و اجرایی نمی‌شود.
,
 
,
وی ارائه آموزش و آگاهی به والدین با هدف ایفای نقش محوری خانواده در این زمینه را مهم دانست و ادامه داد: با بهره‌مندی همه افراد جامعه از آموزش‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگی می توان انتظار داشت در آینده تحولی بسیار اساسی اتفاق بیفتد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه