اخبار داغ

معرفی برترین‌ها در پایان تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال اصفهان/ رئیس فدراسیون تنیس: اصفهان یکی از قطب های تنیس کشور است

معرفی برترین‌ها در پایان تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال اصفهان/ رئیس فدراسیون تنیس: اصفهان یکی از قطب های تنیس کشور است
مسابقات بین الملللی تنیس جوانان در اصفهان با برگزاری فینال مسابقات و برگزاری آیین اختتامیه این دوره از مسابقات به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اختتامیه  مسابقات بین المللی تنیس جوانان با حضور داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس، سید محمد طباطبایی- مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونین وی، فرهاد رحیمی رئیس هیات تنیس، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس، علی صالحی و مصطفی نباتی نژاد از اعضا جدید شورای شهر اصفهان، عصارزادگان از پیشکسوتان تنیس، امیر آذرافروز و نمایندگان نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسابقات بین‌المللی تنیس آی‌تی‌اف جونیورز ۲۰۲۱ اصفهان با حضور ۱۵۰ تنیسور زیر ۱۸ سال ایرانی و خارجی در دو بخش دختران و پسران از ۲ مرداد ماه در ۹ زمین تنیس مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن ارتش آغاز شد و روز شنبه ۹ مرداد با برگزاری چهار فینال انفرادی و دوبل به پایان رسید.

,

دیدار فینال بخش‌ دختران مابین ماندگار فرزامی و مشکات الزهرا صفی برگزار و در نهایت صفی موفق شد با برتری ۲ بر صفر مقابل حریف خود به برتری برسد و عنوان قهرمانی را به‌دست آورد، فرزامی نایب قهرمان شد و رومینا زینالی و پرنیا رکن آبادی عنوان سوم مشترک را بدست آوردند.

,

در بخش دو نفره نیز تیم‌های ماندگار فرزامی و رومینا زینالی قهرمان شدند و تیم ترکیه عنوان نایب قهرمانی را به نام خود کردند. .

,

همچنین در فینال بخش انفرادی پسران، علی یزدانی و سامیار الیاسی برای کسب عنوان قهرمانی با هم دیدار کردند که در پایان ست نخست، سامیار الیاسی موفق شد با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل حریف خود به برتری برسد.

,

در ادامه و با برگزاری ست دوم مسابقات علیرضا یزدانی با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل الیاسی به پیروزی رسید تا نتیجه نهایی این دیدار به انجام ست سوم کشیده شود.

,

و در نهایت با انجام ست سوم الیاسی موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ علی یزدانی را از پیش رو بردارد و به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات معرفی ‌و یزدانی دوم شد. به این ترتیب امیر علی قوام و نماینده ترکیه نیز مشترکا سوم شدند.

,

در بخش دو نفره پسران تیم‌های سامیار الیاسی و علی یزدانی قهرمان شدند، زوج کسری رحمانی و امیر علی قوام عنوان نایب قهرمانی را بدست آوردند.

,

*اصفهان یکی از قطب های تنیس کشور

, *اصفهان یکی از قطب های تنیس کشور, *اصفهان یکی از قطب های تنیس کشور,

داوود عزیزی در حاشیه مسابقات بین‌المللی تنیس آی تی اف جونیورز اصفهان اظهارکرد: اگر بر اساس تقویم میلادی بخواهیم بررسی کنیم، چهارمین مرحله تور جهانی تنیس است که بعد از شهرهای کیش، شیراز و ارومیه در اصفهان برگزار شد، مسابقات اولین دوره G۴ بعد از انقلاب اسلامی را در شیراز برگزار کردیم و حداقل یک هفته دیگر در تهران مسابقات آی تی اف جونیور مرحله بعد خواهیم داشت و در حال رایزنی هستیم تا این مسابقات را بتوانیم در سطح G۴ برگزار کنیم.

,

رئیس فدراسیون تنیس افزود: برگزاری این مسابقات به ارتقا رنکینگ بازیکنان کمک می کند، چرا که در این سطح از مسابقات جایزه نقدی به بازیکنان تعلق نمی گیرد و آن چیزی که برای بازیکنان ملاک است رنکینگ جهانی است که باتوجه به وضعیت ارزی که با آن درگیریم و امکان سفر بازیکنان به مسابقات بین المللی برون مرزی ضعیف شده و حضور در این مسابقات به آنها کمک می‌کند تا بتوانند رتبه خود را ارتقا دهند.

,

وی با اشاره به ارتباط فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی و گرفتن امتیاز برای برگزاری مسابقات ابراز کرد: ایران ازجمله کشورهایی بوده که در یک سال گذشته در این شرایط توانسته در سطح آسیا مسابقات ITF جونیورز خود را به صورت منظم اجرا کند، و با فدراسیون جهانی ارتباطات خوبی داریم و در سطح داوری و مربیگری وضعیتمان در سطح آسیا خوب است، نماینده فدراسیون جهانی در غرب آسیا ایرانی است و در عین حال رئیس کمیته آموزش در بخش است.

,

عزیزی مطرح کرد: در مسابقات المپیک یک داور ایرانی در تنیس داشتیم و در پارالمپیک هم یک نماینده در بخش داوران خواهیم داشت، در بحث روابط بین الملل تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی رخ دهد و همچنان درخواست میزبانی دیویس کاپ را کردیم و منتظر پاسخ فدراسیون جهانی هستیم، وضعیت کرونا بر تمام ورزش ها تاثیر گذاشته و اینکه بخواهم بگوییم وضعیت بازیکنان ما خوب است یا خیر به طور قطعی مشخص نیست، چیزی که در واقعیت وجود دارد، اکنون در سطح چهار آسیا هستیم و نشان می‌دهد در عرصه تیمی در دو سال گذشته ضعیف عمل کردیم، اما اگر بتوانیم میزبانی را بگیریم و بتوانیم از سطح چهار به سطح سه آسیا برسیم وضعیت تنیس بهتر خواهد شد.

,

وی متذکر شد: اصفهان همیشه یکی از قطب تنیس کشور بوده و وضعیت تنیس خوبی دارد، امکانات سخت افزاری خوب در اصفهان داریم، اما انتظار داریم به امکانات سخت افزاری توسط اداره کل ورزش و جوانان بیشتر بها داده شود تا اتفاقات بهتری برای تنیس اصفهان و کشور رخ دهد.

,

رئیس فدراسیون تنیس اظهار داشت: بر اساس درخواست فدراسیون تنیس از وزارت ورزش و بهداشت و موافقت فدراسیون پزشکی ورزشی، رشته تنیس جز گروه یک شغلی شناخته شده و حتی در وضعیت های قرمز این رشته ورزشی تعطیل نخواهد شد، تنیس از جمله معدود رشته هایی است که در گروه یک شغلی است.

,

وی اضافه کرد: از امروز مسابقات تنیس روی میز با ویلچر در تبریز شروع شده و هفته آینده مسابقات آی تی اف جونیور در تهران شروع می‌ شود و منتظر نتیجه درخواست برگزاری دیویس کاپ هستیم که ببینیم آیا میزبانی به ما داده می شود یا خیر و متناسب با آن احتمالا شهریور یا مهر ماه لیگ تنیس ایران شروع خواهد شد.

,

*این دوره میزبانی اصفهان بهتر از گذشته بود

, *این دوره میزبانی اصفهان بهتر از گذشته بود, *این دوره میزبانی اصفهان بهتر از گذشته بود,

سامیار الیاسی در خصوص مسابقات اصفهان اظهارکرد: فدراسیون و هیئت تنیس اصفهان شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده بودند، اصفهان از نظر داوری ها، اختصاص جایگاه استراحت بازیکنان و سایر امکانات این دوره میزبانی خوبی نسبت به دوره های قبل داشت.

,

وی در خصوص بازی فینال گفت: علی یزدانی یکی از بهترین تنیسورهای کشور در رده جونیور و بزرگسال است و البته پارتینر بسیاری خوبی نیز است، در رقابت های دوبل نیز توانستیم رقبای خود را شکست داده و همراه هم قهرمان این دوره شویم. در فینال انفرادی این دوره کمی بهتر بازی کردم اما باید بگویم علی یزدانی بازیکن بی نظیری است.

,

تنیسور جونیور کشورمان هدفش در تنیس را کسب افتخار برای ایران عنوان کرد و افزود: امیدوارم بتوانم در رقابت های بین المللی موفقیت های خوبی کسب کنم تا سهمی در رشد و موفقیت تنیس کشورم داشته باشم.

,

الیاسی اضافه کرد: امیدوارم حمایت های فدراسیون و اسپانسرها بیشتر شود، نه تنها من بلکه تنیسورها دیگری هم داریم که می توانند در جایگاه های بین المللی به موفقیت برسند.

,

*همه بازیکنان از نحوه برگزاری مسابقات راضی بودند/ مسابقات حاشیه ای نداشت

, *همه بازیکنان از نحوه برگزاری مسابقات راضی بودند/ مسابقات حاشیه ای نداشت, *همه بازیکنان از نحوه برگزاری مسابقات راضی بودند/ مسابقات حاشیه ای نداشت,

فرشید زیدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مسابقات بین المللی تنیس جوانان با وجود اینکه در ثبت نامه اولیه آن 50 بازیکن خارجی از 15 کشور شرکت داشتند اما به دلیل وضعیت بیماری کرونا در اصفهان 35 نفر از آن ها انصراف دادند و 15 بازیکن پسر و دختر از ترکیه در این مسابقات شرکت کردند.

, صاحب نیوز,

دبیر هیات تنیس اصفهان با بیان اینکه سطح بازیکنان خارجی شرکت کننده در این مسابقات خوب بود، تصریح کرد: تمام بازیکنان خوب ایرانی در این رده سنی در کشور نیز در این مسابقات حضور داشتند.

,

مدیر اجرایی این مسابقات عنوان کرد: برگزاری مسابقات با توجه به اینکه دهمین دوره از مسابقات بود کیفیت بالایی داشت و با حاشیه خاصی همراه نبود و تمام بازیکنان خارجی و داخلی از نحوه برگزاری مسابقات راضی بودند.

,

از نکات قابل توجه در این مسابقات حضور 15 بازیکن خارجی در این دوره از مسابقات بود که با توجه به شرایط کرونایی اصفهان قابل توجه و از نقاط مثبت این بازی ها بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه