اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبرداد؛

رشد ۳۴ درصدی آمار اهدای خون در قزوین/ سردخانه ذخیره‌سازی پلاسمای خون با همت خیرین افتتاح شد

رشد ۳۴ درصدی آمار اهدای خون در قزوین/ سردخانه ذخیره‌سازی پلاسمای خون با همت خیرین افتتاح شد
مریم مدرسی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با رشد آمار ۳۴.۲ درصدی در اهدای خون جزو استان‌های برتر کشور شدیم؛ همچنین در چهار ماهه امسال نزدیک به ۱۶ درصد ارسال خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌های استان رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح قزوین؛ مریم مدرسی در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات اداره‌کل انتقال خون استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کرونا مشکلاتی ایجاد کرد که با همکاری مردم نوع دوست و تلاش شبانه‌روزی پرسنل انتقال خون تا حد زیادی مرتفع شده اما همچنان شرایط بحرانی است و در پیک پنجم کرونا هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

وی افزود: خون و فرآورده‌های خونی مدت مصرف کوتاهی دارد لذا مرتب و روزانه باید این محصولات تولید شود تا به موقع در دسترس نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته در ضایعات خون جزو استان‌های برتر کشور بودیم که این میزان فقط یک و نیم درصد بود که رقم ایده‌الی است یعنی ما توانستیم بیشترین سود و بهره‌وری را از محصولات خونی آن هم با کمترین ضایعات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استان قزوین سال گذشته در زمینه اهدای سلول‌های بنیادی یا طرح سپاس جزو استان‌های پیش‌رو بود به طوریکه حدود ۴۷۰ اهدای سلول بنیادی در سال ۹۹ داشتیم که شاخص خوبی در کشور است همچنین در حوزه مراقبت از اهدا کننده و مراقبت از خون نیز استان قزوین در سال ۹۹ مورد تقدیر قرار گرفت.

مدرسی بیان کرد: سال ۹۹ فضاسازی در بخش اهداکنندگان نیز انجام شد تا با توجه به شرایط کرونا مراجعان با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به اهدای خون کنند که این اقدام مورد تایید و تقدیر اهداکنندگان قرار گرفت.

رشد ۱۴درصدی آمار مراجعان در چهار ماهه امسال

وی عنوان کرد: همچنین سال گذشته برای افراد کم‌توان جسمی هم شرایطی با کمک خیرین استان قزوین فراهم شد تا از امر پسندیده اهدای خون باز نمانند.

این مقام مسئول گفت: واحد روابط عمومی انتقال خون استان قزوین به دلیل تولید اخبار بالا و تولید محتوا و همچنین راه‌اندازی پویش‌های مختلفی مورد تقدیر ستاد مرکزی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در سه ماهه سال جاری با رشد آمار ۳۴.۲ درصدی در اهدای خون جزو استان‌های برتر کشور شدیم همچنین در چهار ماهه امسال نزدیک به ۱۶ درصد ارسال خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌های استان رشد داشته است.

مدرسی با اشاره به رشد ۱۴درصدی آمار مراجعان در چهار ماهه امسال گفت: در بحث پلاکت فرزیس که یک محصول نوین و فرآورده بسیار با کیفیت و سودمند برای بیماران است در چهار ماهه امسال ۱۵۰ درصد رشد داشتیم.

وی تصریح کرد: اهداکنندگان مستمر خون سرمایه‌های طلایی انتقال خون هستند و در چهار ماهه امسال ۲۶.۷ درصد رشد آمار اهداکنندگان مستمر داشتیم.

افزایش ۲۶.۷ درصدی آمار اهداکنندگان 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند اما میانگین اهدای خون بانوان حدود ۴ تا ۵ درصد است که اغلب به دلیل باورهای اشتباه نسبت به اهدای خون است که خوشبختانه در چهار ماه امسال رشد ۲۸ درصدی آمار اهداکنندگان بانوان را داشتیم.

وی عنوان کرد: درصد اهداکنندگان خانم در سال گذشته ۶.۸ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر بود و این امر جزو اهداف سال جاری است تا حضور اهداکنندگان خانم را پررنگ‌‌تر کنیم.

مدرسی در ادامه گفت: پروژه ملی که در دست اقدام است احداث سردخانه با گنجایش ۱۰۰ هزار واحد پلاسما در استان قزوین به عنوان پشتیبان تهران و پایتخت برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی پلاسما است که با همت خیرین احداث خواهد شد.

وی در پایان گفت: این پروژه ملی در مرحله اهدای زمین است و از سوی حاج آقای مولاوردیخان و موقوفه مولاوردیخان زمینی به ابعاد ۱۵۰۰ متر در مجتمع نواب به صورت رایگان در اختیار انتقال خون قرار می‌گیرد که بیشترین هزینه برای احداث توسط خیرین تقبل خواهد شد که اعتبار لازم برای احداث این سردخانه ۱۰ میلیارد است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
, رشد ۱۴درصدی آمار مراجعان در چهار ماهه امسال, رشد ۱۴درصدی آمار مراجعان در چهار ماهه امسال,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش ۲۶.۷ درصدی آمار اهداکنندگان , افزایش ۲۶.۷ درصدی آمار اهداکنندگان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه