اخبار داغ

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

اصفهان دو هزار مگاوات برق کمبود دارد

اصفهان دو هزار مگاوات برق کمبود دارد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: راهکار بلند مدت این است که وزارت نیروگاه، با تامین نیروگاه‌های مختلف برنامه بلند مدت برای اصفهان داشته باشد چرا که ما تقریبا دو هزار مگاوات برق کم داریم و متناسب با نیاز باید نیروگاه برق در استان ساخته شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: ستادی به نام ستاد مدیریت بار منطقه ای به منظور بررسی و پایش شرایط وضعیت برق و تأمین برق به صورت مستمر تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: ما هر روز مسائل را با همکاری شرکت های برق طبق محورهای مشخصی که برنامه ریزی شده است شامل مدیریت مصرف برق، مراحل انجام کاهش بار، طرح ها و مشوق ها را در سطح استان پیگیری می کنیم.

,

شیشه فروش بیان کرد: ادارات برق موظف شدند با هماهنگی بین بخش هایی مانند بخش صنعت و کشاورزی مشوق ها را مشخص کنند و اعلام کنند در زمان پیک بار هرکدام از این مشترکین صنعتی و کشاورزی با شرکت برق در خاموش کردن سیستم ها و رعایت استاندارد ها چه میزان همکاری داشته اند تا در صورت همکاری از طرح های تشویقی که اعلام شده بهره مند شوند.

,

وی افزود: طبق دستورالعملی که به ادارات مختلف ابلاغ کردیم تمام ادارت مؤظف شدند نسبت به سال های قبل و دوره مشابه، مصرف برق شان را ۵۰ درصد کاهش دهندو در زمان پایان کار و تعطیلی باید ٩٠ درصد صرفه جویی در مصارف برق را نسبت به سالهای گذشته داشته باشند.

,

منصور شیشه فروش توضیح داد: به تمام ادارات ابلاغ شد سیستم های سرمایشی در زمان اتمام کار خاموش شود به منظور صرفه جویی در مصرف برق پنج شنبه ها نیز تعطیل شد همچنین ادارات صبح ها نیم ساعت زودتر شروع به کار کردند.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به تمام صنوف ابلاغ شد در صرفه جویی مصرف برق همکاری داشته باشند و تفاهم نامه ای با ادارات برق به منظور مصرف بهینه ببندند و صنوفی که مصرف برق بیشتری دارند مانند لوستر فروشی ها طبق رعایت صرفه جویی ها، اقدام کنند.

,

شیشه فروش گفت: طبق مصوبات وزیران، صنایع به خصوص صنایع فولاد و سیمان تحت تاثیر قرار گرفتند و با هماهنگی بعمل آمده با شرکت های برق و برنامه ریزی توانستند مصرف برقشان را به ١٠ درصد رساندند.

,

وی با بیان اینکه در اداره برق با شهرک های صنعتی هماهنگ کرده است که یک روز در هفته مصارف انجام نشود، ادامه داد: در تمام ادارات، نهاد ها و بانک ها مدیر انرژی مشخص و قرار شد شرکت آب، برق و گاز همزمان بازدید های فنی از مصارف مختلف در بخش های صنعتی مانند صنوف، فرهنگی، مذهبی، اداری، تجاری و کشاورزی بازدید داشته باشند و اقدامات صرفه جویی در مصارف مختلف و ایمنی برق را کنترل کنند.

,

منصور شیشه فروش اذعان کرد: از دیگر اقدامات کاهش بار این بود که باید دستگاه های رمزارز ها شناسایی می شدند از اول سال تا کنون تیم هایی فعال شده و توانسته اند ۶ هزار و ۵٢٠ دستگاه ماینر را در ۵٢۴ مرکز کشف کنند که این تعداد توان تولید ١۵ و نیم مگاوات برق را داشتند و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از دیزل های ژنراتور که در دستگاه های اجرایی و صنایع بود در دستور کار ادارات قرار گرفت تا در ساعاتی که اداره برق اعلام محدودیت می کند این دستگاه ها وارد مدار شوند.

,

وی ادامه داد: علت این محدودیت ها گرم شدن هوا و بعد از آن، خالی شدن ذخایر مخازن آبی و خشکسالی در کشور است به واسطه خشک شدن زاینده رود، تولید برق نیروگاه برق اصفهان نیز کاهش یافته و در نهایت افزایش دما، کاهش بارش ها و عدم تولید برق از نیروگاه های برق آبی از مواردی بود که باعث محدودیت ها شد.

,

منصور شیشه فروش تایید کرد: ستاد مدیریت بار به صورت ویژه در تمام بخش ها فعالیت می کند همچنین جلساتی با شهرداری داشتیم که برای برق دار کردن چهارراه ها از سیستم های خاص که برق اضطراری دارد استفاده کنند.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی را باید مجهز به دو فیلر کنند که از دو فیلر برق بگیرند تا مشکلی از لحاظ برق برایشان ایجاد نشود همچنین مراکز حساس دیگر نیز مشخص شدند تا برقشان تامین شود.

,

شیشه فروش بیان کرد: این راهکارها کوتاه مدت است و راهکار بلند مدت این است که وزارت نیروگاه، با تامین نیروگاه‌های مختلف برنامه بلند مدت برای اصفهان داشته باشد چرا که ما تقریبا دو هزار مگاوات برق کم داریم و متناسب با نیاز باید نیروگاه برق در استان ساخته شود.

,

وی عنوان کرد: انتظار است وزارت نیرو به صورت ویژه برای احداث نیروگاه هایی که متاسب با شرایط زیست محیطی است در سال های آتی بتواند به ما کمک کند تا دوهزار مگاوات کمبود برق تامین شود.

,

منصور شیشه فروش توضیح داد: به این دلیل که اصفهان در وضعیت خشک و نیمه خشک است ما شرایط استفاده از نور خورشید و وزش باد را برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی تجدید پذیر داریم و می توانیم از نیروی خورشید استفاده کنیم.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۵٠ مگاوات نیروگاه های خورشیدی و تجدید پذیر در سطح استان بوده و برنامه ریزی شده است، برای ٣٠ مگاوات دیگر نیز مجوز گرفته اند که اقدام کنند، تصریح کرد: این نیروگاه ها کافی نیست و وزارت نیرو باید تسهیلات و مشوق های لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از انرژی خورشید به صورت ویژه در استان اصفهان برنامه ریزی و اقدام کند تا مشکل پیش نیاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه