اخبار داغ

در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین مطرح شد؛

مراسم هفته خبرنگار در قزوین به صورت محدود برگزار می‌شود/عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا تخلف است

مراسم هفته خبرنگار در قزوین به صورت محدود برگزار می‌شود/عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا تخلف است
باتوجه به اینکه شرایط موجود، شرایط کرونایی و سخت بوده و پیک پنجم در راه است، برای رعایت حال سلامت اصحاب رسانه، رفت و آمدها در سال‌جاری در هفته خبرنگار محدود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در سالن جلسات استانداری قزوین اظهار کرد: ضوابط برگزاری مراسمات ماه محرم مانند سال گذشته است و برنامه‌ها باید در فضای باز برگزار شده و زمان مراسم محدود و حداکثر دو ساعت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از صبح قزوین,

وی افزود: استفاده از ماسک مورد تاکید بوده و نذورات و پخت و پز بین هیئت‌ها وجود ندارد؛ باید نذورات در قالب بسته‌بندی خشک باشد تا بتوانیم سلامت مردم را حفظ کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: سازمان تبلیغات متولی برنامه‌هاست و آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای فضایی را برای برگزاری برنامه‌ها در اختیار سازمان تبلیغات قرار دهند.

حبیبی یادآور شد: اعتباری از سازمان برنامه و بودجه برای نمایشگاه بین‌المللی درنظر گرفته می‌شود تا بتواند بخشی از هزینه‌های مربوط به فضای اختصاص یافته برای واکسیناسیون مردم را جبران کند.

,
,
,
,
,

وی اذعان کرد: به منظور فرهنگ سازی و تذکر لسانی اکیپ‌هایی تحت عنوان عامران سلامت توسط آموزش و پرورش، بسیج و هلال احمر با مدیریت فرمانداران تشکیل و مدیریت شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش بیماران بستری ۶۰۰ بیمار بستری، دانشگاه علوم پزشکی ناچار به قرنطینه خانگی بیماران کرونایی است و این موضوع نباید مورد غفلت شود.

حبیبی مطرح کرد: باتوجه به اینکه شرایط موجود، شرایط کرونایی و سخت بوده و پیک پنجم در راه است، برای رعایت حال سلامت اصحاب رسانه، رفت و آمدها در سال‌جاری در هفته خبرنگار محدود است اما دستگاه‌های اداری که تقدیر در نظر دارند به صورت تکی توسط روابط عمومی به دفاتر رسانه مراجعه می‌کنند و بازدیدها به صورت عمومی محدود است.

وی اذعان کرد: برنامه مربوط به سالروز شهادت شهید بابایی در فضای باز برگزار شود و برگزاری هرگونه مجمع در شرایط فعلی ممنوع است.  

عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا، تخلف است

هدایت‌الله جمالی‌پور در این جلسه اظهار کرد: باید به تخلفات مربوط به عدم رعایت پروتکل‌ها رسیدگی و در کنار آن به معیشت اصناف توجه شود؛ حتما اگر صنفی تعطیل نمی‌شود نظارت لازم صورت بگیرد و در صورت عدم رعایت آنها برخوردهای جدی صورت بگیرد.

وی افزود: فرمانداری‌هایی که درنظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشتند تشویق شوند و به فرمانداری‌هایی که عملکرد ضعیفی داشتند تذکر داده شود.

استاندار قزوین بیان کرد: انتظار داریم مصوباتی که در ستاد ابلاغ می‌شود اجرایی شود و عدم رعایت مصوبات به عنوان تخلف محسوب می‌شود.

جمالی‌پور یادآور شد: فرمانداران مسئول رئیس ستاد پیشگیری از کرونا هستند و به عنوان نمایندگان عالی باید با تجمعات برخورد کنند و اجازه ندهند چنین فضاهایی شکل بگیرد، انتظارمان این است بدون ملاحظه با متخلفان برخورد شود.

وی اذعان کرد: سپاه از آغاز کرونا همکاری خوبی با ارگان‌ها داشته است و کار جمعی با ارزش دنبال شده و بسیار موفق عملکرد کردیم.

جمالی‌پور بااشاره به فرارسیدن ماه محرم و برنامه‌های عزاداری تصریح کرد: برنامه‌ها نباید باعث به خطرافتادن سلامت مردم شود و ویروس جدید قدرت شیوع بیشتری دارد از این رو باید با حساسیت بیشتری به آن توجه کنیم.

وی مطرح کرد: همه باید نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا حساسیت بیشتری به خرج دهند چراکه عدم رعایت آن مصوبات، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

خبرنگاران باقی‌مانده، تا روز خبرنگار واکسینه می‌شوند

سیدحسین بی‌نیاز نیز در این اظهار کرد: واکسیناسیون خبرنگاران در مرحله نخست برای خبرنگاران میدانی بوده است که از روز عید غدیر در استان آغاز شده است؛ اسامی ۲۸۵ نفر در خانه مطبوعات ثبت شده و ۱۴۰ نفر واکسینه شدند و مابقی دوستان در روزهای آینده و همزمان با هفته خبرنگار واکسینه می‌شوند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: برای هفته خبرنگار پیشنهاد شده است از ۱۰۰ نفر از خبرنگاران دعوت شده و در فضای باز استانداری از آنها تجلیل شو

,
,
,
,
,
,
,
,
, عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا، تخلف است , عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا، تخلف است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خبرنگاران باقی‌مانده، تا روز خبرنگار واکسینه می‌شوند, خبرنگاران باقی‌مانده، تا روز خبرنگار واکسینه می‌شوند,
,
,
,
,


آمار واکسیناسیون در قزوین آمار مناسبی است/ عدم رعایت نکات بهداشتی جای تاسف دارد

پیمان نامدار اظهار کرد: تا پایان پیک پنجم تقریبا دو الی سه هفته زمان باقی مانده و در این پیک، تعداد بیماران بستری همسان با اوج مبتلایان پیک چهارم است و این دو هفته باقی مانده هفته بسیار سختی برای استان است؛ امیدواریم بتوانیم از پیک پنجم به خوبی عبور کنیم.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان کرونا، این است که افرادی که واکسینه می‌شوند رعایت پروتکل‌ها را در مراودات اجتماعی جدی نمی‌گیرند؛ این در حالیست که در کشورهایی که بالغ بر ۶۰ درصد افراد واکسینه شده‌اند، هنوز موج کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: میزان مرگ و میر نسبت به پیک چهارم در استان از نصف کمتر بوده و جای تاسف است که رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۳۹ درصد رسیده است.

نامدار اذعان کرد: آمار واکسیناسیون استان از ۸۰ درصد استان‌های دیگر کشور بالاتر بوده و به رقم ۱۶ درصد رسیده است، علت این شرایط، همدلی مردم در استان است و براساس بررسی‌های صورت گرفته میل افراد در سنین مختلف به واکسن ایرانی بسیار بالاست.

وی اشاره به روند واکسیناسیون در استان یادآور شد: در مجموع، ۲۰۰ هزار دز واکسن تا به امروز تزریق شده است و گروه‌های مدنظر براساس اولویت واکسینه شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم واکسیناسیون تمام گروه‌‌های سنی در هر شغلی از مهرماه انجام شود.

,
, آمار واکسیناسیون در قزوین آمار مناسبی است/ عدم رعایت نکات بهداشتی جای تاسف دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


نامدار تعداد بیماران بستری را ۵۸۱ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد، ۱۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و برای بهبودی این افراد تلاش می‌کنیم.

بستری ۲۲ بیمار غیر بومی در بیمارستان‌های استان

وی مطرح کرد: شهرستان قزوین بیشترین آمار بستری‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که ۲۲ بیمار غیربومی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان ابراز کرد: شهرستان قزوین با روند صعودی همراه بوده و محلاتی همچون مولوی، سعدی بیشترین آمار مبتلایان را شامل می‌شود و بانوان خانه‌دار در صدر موارد ابتلا قرار دارند.

انتهای پیام/

,
,
,
, بستری ۲۲ بیمار غیر بومی در بیمارستان‌های استان , بستری ۲۲ بیمار غیر بومی در بیمارستان‌های استان ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه