اخبار داغ

اظهار نظر رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس درباره طرح صیانت از کاربران:

رای گیری طرح صیانت برای شیوه بررسی بود نه تصویب محتوا/ دغدغه های مردم و کارشناسان در کمیسیون ویژه پیگیری می شود

رای گیری طرح صیانت برای شیوه بررسی بود نه تصویب محتوا/ دغدغه های مردم و کارشناسان در کمیسیون ویژه پیگیری می شود
محمد سرگزی با بیان این که رای گیری طرح صیانت در مجلس پیرامون شیوه بررسی بود نه تصویب محتوای طرح، گفت: در همین رابطه دغدغه های مردم و کارشناسان در کمیسیون ویژه پیگیری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سرگزی، رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس در گفت و گو با عصرهامون درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بیان کرد: رای نمایندگان مجلس پیرامون نحوه بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بود و در خصوص تصویب محتوای پیش نویس اعلامی از ناحیه برخی از نمایندگان اقدامی صورت نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,


وی تصریح کرد: " صیانت از کاربران فضای مجازی" به عنوان یک طرح مانند دیگر طرح های اعلامی از ناحیه برخی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس واصل شد و نظر نمایندگان طراح این بود که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی آن در کمیسیون ویژه صورت پذیرد و پس از تایید شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا شود.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس اعتقاد داشتیم، نظر به اهمیت کار کارشناسی دقیق موضوع، ابتدا طرح در کمیسیون تخصصی بررسی و سپس در صحن علنی مجلس به گونه ای که امکان اخذ نظر مجدد و استماع فرایند قانونگذاری توسط مردم و کارشناسان این حوزه مهیا باشد، در یک وقت موسع و پس از کاهش و خروج از بحران های فعلی مانند کرونا و گرانی های افسار گسیخته مورد بررسی دقیق همه نمایندگان قرار گیرد. 

وی ادامه داد: رای گیری در خصوص این طرح باید در اول جلسه صحن صورت می گرفت تا نمایندگان بیشتری بتوانند شرکت کنند. 

سرگزی با بیان این که اگر طرحی در مجلس اعلام وصول شود، به این معنی نیست که حتما محتوای آن  مورد پذیرش نمایندگان قرار می گیرد و تبدیل به قانون می شود، اظهار کرد: روال بر این است که پیش نویسی را تعدادی از نمایندگان در راستای اختیارات قانونی در موضوعی خاص به عنوان طرح به مجلس ارائه می دهند که پس از اعلام وصول به  کمیسیون تخصصی ارجاع می شود، سپس اگر ایراد جدی نداشته باشد و نمایندگان کمیسیون از دفاع کلیات طرح  ارائه شده توسط طراحان قانع شوند، وارد جزئیات می شوند و پس از بررسی های مکرر و انطباق با قوانین بالادستی و حفظ حقوق آحاد مردم و اخذ نظر کارشناسان نسبت به بررسی جزییات آن اقدام می کنند.

 وی افزود: پس از بررسی دقیق طرح، پیشنهاد کمیسیون در اختیار صحن مجلس جهت اظهار نظر همه نمایندگان مجلس قرار می گیرد. بسیار پیش آمده است که طی این فرایند خیلی از مواد طرح اولیه مورد تغییر اساسی قرار گیرد، بنابراین به طور قطع در طول فرایند بررسی این طرح در کمیسیون ویژه ضمن اعلام دفاع از دغدغه های جدی مردم، از حقوق آحاد جامعه حمایت می کنیم که نمایندگان عضو این کمیسیون مدنظر قرار خواهند داد.

نماینده مردم سیستان در مجلس افزود: اولویت مجلس رسیدگی به مشکلات مردم است، در همین راستا طرح های مرتبط با مشکلات مردم در کمیسیون های تخصصی، مورد بررسی و نظر قرار می گیرد، طرح های مختلفی در کمیسیون های مجلس جهت حل مشکلات مختلف مردم مانند لایحه رتبه بندی، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، طرح جهش تولید مسکن، بازار سرمایه وجود دارد که در حال بررسی یا آماده ارسال به صحن است.

وی ادامه داد: بعد از تصویب فرایند رسیدگی طرح صیانت مبتنی بر اصل ۸۵، هیئت رئیسه اعلام کردند که مذاکرات بررسی این طرح به صورت علنی پخش خواهد شد و مردم، نخبگان و دانشگاهیان می توانند به آن دسترسی داشته باشند، پخش مذاکرات کمیسیون ویژه به صورت علنی برای اولین بار در خصوص این طرح انجام می شود، چراکه رویه بر این نبوده که مذاکرات  کمیسیون های ویژه از طریق رادیو یا سایر رسانه های ارتباط جمعی پخش شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه