اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبرداد؛

استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق در لرستان

استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق در لرستان
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی علاوه‌بر رفع مشکل قطعی برق، در اشتغال‌زایی و درآمدزایی مردم نیز نقش به سزایی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون خودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: تمام شبکه فشار ضعیف استان با طول بیش از شش هزار کیلومتر را با کابل‌های خودنگهدار بهینه‌سازی کردیم که این امر موجب زیبایی دیداری شبکه، کاهش تلفات، جلوگیری از سرقت‌های شبکه و برق گرفتگی مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی با اشاره به هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکین افزود: تمام کنتورهای مصارف سنگین و انشعابات مستقیم ۲۵ آمپری که دارای ترانس اختصاصی هستند را تعویض کردیم و در حال حاضر تمام این کنتورهای هوشمند را به‌صورت آنلاین قرائت می‌کنیم که این باعث ایجاد یک مدیریت سبز در استان لرستان و کاهش هزینه‌های فردی، سوخت، صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری با جابه جایی نیروی انسانی آزاد شده، به سایر واحدها وخدمات شده است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد روزهای آفتابی لرستان حدود ۳۰۰ روز است، استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: با نصب نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر پاک ماندن محیط زیست از هدر رفت سوخت‌های فسیلی به عنوان یک منبع مهم تولید انرژی خدادادی جلوگیری می‌شود؛ طول عمر مفید بالا (بیش از ۲۰ سال)، قابلیت اطمینان بالا به دلیل نداشتن بخش‌های متحرک مکانیکی، عدم مصرف سوخت و آب، کاربرد پدافند غیرعامل در صنعت برق، اشتغالزایی، سهولت در نصب و راه اندازی، بی نیازی به تجهیزات پیچیده و نیروی انسانی متخصص و کاهش تلفات و پیک شبکه‌های انتقال برق از دیگر مزایای نیروگاه‌های خورشیدی است.

,

وی خاطرنشان کرد: برای خرید برق تولید شده از این نوع نیروگاه‌ها قراداد خرید تضمینی ۲۰ ساله منعقد می‌شود که هر دو ماه یک بار درآمد حاصل از نصب این نیرو گاه‌های پراکنده به حساب مشترکین واریز می‌شود و با توجه به اینکه طول عمر مفید این پنل ها بیش از ۲۰ سال است، می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای افرادی باشد که با یک سرمایه گذاری کم به دنبال یک سود تضمینی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه