اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی:

کرونا دلتا ۲۲۰ برابر ویروس چینی مسری است/ افراد واکسینه‌شده هم در معرض ابتلا هستند

کرونا دلتا ۲۲۰ برابر ویروس چینی مسری است/ افراد واکسینه‌شده هم در معرض ابتلا هستند
رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مهم‌ترین ویژگی ویروس دلتا مسری بودن زیاد آن است؛‌ از این رو مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود یادگاری‌نیا رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: این ویروس بیش از ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی و ۲۲۰ درصد نسبت به سوش ویروس ووهان چین مسری‌تر یا به عبارتی آلوده‌کننده‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی اظهار داشت: در هر ترشحات تنفسی افراد مبتلا میزان ویروس هزار برابر بیشتر است که این موضوع نشان می‌دهد دلتا فوق‌العاده مسری است.
,
 
,
این متخصص عفونی ادامه داد: همه این موارد نشان می‌دهد که دلتا با کسی شوخی ندارد و باید آن را جدی گرفت و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: دلتا در اکثر کشورهای دنیا، ویروس غالب است و در کشور ما هم این ویروس شایعترین علل ابتلا به بیماری کرونا است.
,
 
,
این متخصص عفونی افزود: این ویروس سریع انتقال پیدا می کند و تجربیات عینی نشان می‌دهد در صورت ابتلا یکی از اعضای خانواده به این ویروس، بقیه هم به احتمال فراوان مبتلا می شوند، به عبارتی تا مشخص شود فرد مبتلا است و خود را قرنطینه کند، ویروس به سایر اعضای خانواده منتقل خواهد شد.
,
 
,
دورهمی ممنوع
, دورهمی ممنوع,
 
,
وی اظهار داشت: دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی سبب انتشار سریع این ویروس می شود و در این شرایط نباید در دورهمی های خانوادگی حضور یابیم.
,
 
,
یادگاری نیا گفت: جوانان و حتی کودکان هم به این سوش مبتلا می شوند، اما خوشبختانه تاکنون عوارض شدید در کودکان گزارش نشده است.
,
 
,
رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: حتی جوانان سالم که هیچ بیماری زمینه ای هم ندارند، سر از بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها درمی‌آورند.
,
 
,
یادگاری نیا با بیان اینکه سرعت انتقال این ویروس سبب افزایش سرعت انتشار و شدت بیماری می شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده در برخی از افراد مبتلا به سوش دلتا، گرفتاری ریوی به مراتب شدیدتر است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این سویه هم میزان بستری افراد در بیمارستان و هم سرعت انتقال بیماری را از سویه های دیگر را بالاتر برده است؛ پس بیشتر مراقب باشیم.
,
 
,
واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین روش پیشگیرانه کرونا
, واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین روش پیشگیرانه کرونا,
 
,
وی با تاکید براینکه در حال حاضر واکسینه شدن و رعایت پروتکل های بهداشتی، بهترین روش پیشگیرانه است،  ادامه داد: البته افرادی که واکسینه شده اند، نباید تصور کنند ایمنی ۱۰۰ درصد در برابر این بیماری دارند.
,
 
,
یادگاری نیا گفت: مشاهده شده افراد واکسینه شده هم باز هم در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.
,
 
,
وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و حضور نیافتن در تجمعات باید کماکان رعایت شود.
,
 
,
رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: فرد مبتلا باید خود را در خانه قرنطینه کند و به هیچ وجه در اجتماعات حضور پیدا نکند، اما متاسفانه برخی از هموطنان پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند.
,
 
,
یادگاری‌نیا گفت: الان که در فصل گرم تابستان قرار داریم، حداقل گاهی اوقات در و پنجره های محل زندگی و کسب و کار را باز کنید تا هوا جریان پیدا کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه