اخبار داغ

یادداشت؛

موج‌سواری کرونا بر امواج عادی‌انگاری

موج‌سواری کرونا بر امواج عادی‌انگاری
در لابه‌لای عادی‌انگاری‌های مردم و مسئولان در ماه گذشته، همه‌گیری ویروس کرونا در دو هفته اخیر به اوج خود رسید و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، متاسفانه کرونا در لابه لای عادی انگاری و سهل انگاری‌های مردم و مسیولان  کشور و استان به اوج خود رسید و بیشتر شهرهای کشور  به ویژه مازندران، قرمز و نارنجی شدند.

مهم‌ترین دلایل اوج گرفتن کرونا به ویژه نوع دلتای آن، عادی انگاری و سهل انگاری مردم در رعایت نکردن کامل دستورالعمل‌های  بهداشتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,

حضور در صف های، واکسن ، نان، گوشت،  بدون داشتن ماسک و  رعایت نکردن  فاصله های اجتماعی در این صف‌ها  و  شرکت در مراسم  ترحیم بستگان و دوستان و برگزاری جشن تولدها ،  عروسی‌ها  و کم توجه‌ای به دستورالعمل‌های بهداشتی  که متاسفانه بر گزاری جشن عروسی به دلیل عید غدیر افزایش چشم‌گیری داشته  و با نزدیک شدن به  ماه‌های محرم  و صفر ادامه دارد، مهم‌ترین عامل افزایش مراجعه بیماران  کرونایی و اوج گیری این ویروس در کشور و استان است.

بی توجه‌ای مسئولان در قرنطینه کردن شهر های آلوده مانند تهران و کرج و جلوگیری نکردن جدی از سفر  آنها به استان های دیگر به ویژه  مازندران  و گیلان موجب افزایش و اوج گیری ویروس کرونا دلتای جهش یافته، که سرعت انتقال  آن هزار  برابر ویروس قبلی است، شد و پیک پنجم و بسیار خطرناک را  در کشور و مازندران به وجود آورد .

مسئولان استان مازندران  با کم توجه‌ای و قاطعانه برخورد نکردن با مسافران و گردشگران تهرانی و کرجی و بسنده کردن به جریمه یک میلیونی، موجب اوج گیری کرونای دلتا در استان شدند.
همه گیری این ویروس آنقدر زیاد بود که شهرستان هایی مانند میاندورود در  مازندران،  که در پیک‌های قبلی جزو شهرستان‌های  آبی و زرد کشور بودند، در پیک پنجم نارنجی شد.
 
کادر درمان مازندران به دلیل طولانی شدن و افزایش بستری  روزانه بیماران کرونایی، دیگر توان خدمات رسانی  مطلوب به بیماران را ندارند.

تعطیلات بی موقع و  ۶ روزه تهران و کرج نه تنها تاثیری در کاهش همه گیری کرونا دلتا نداشت حتی سفر های بی رویه از این ۲ شهر به دیگر استان‌ها به ویژه مازندران و گیلان شرایط را در این ۲ استان  نیز سخت‌تر کرد.

مسئولان باید از سفرهای غیر ضروری در کشور به ویژه استان‌های شمالی  به شدت جلوگیری کنند و صرفاً با گرفتن جریمه نقدی راه را برای رانندگان متخلف باز نکنند که در واقع با جان هموطنان بازی می کنند، و نیز روند واکسیناسیون در کشور و استان نیز باید  با سرعت بیشتری انجام  شود تا همه گیری کاهش یابد.

تک تک مردم نیز باید تا پایان و  ریشه کنی این ویروس کشنده و مرگبار  دستوالعمل های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.
 
حتی کسانی که دوز دوم واکسن  کرونا را هم  تزریق کرده اند.صد در صد ایمن نیستند و مانند بقیه مردم باید  دستورالعمل های  کامل بهداشتی را  رعایت کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

سکینه رضاییان - کارشناس مسائل اجتماعی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه