اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

لزوم اولویت بندی مشکلات توسط شوراهای اسلامی / انتخاب شهردار فارغ از مباحث حزبی و جناحی باشد

لزوم اولویت بندی مشکلات توسط شوراهای اسلامی / انتخاب شهردار فارغ از مباحث حزبی و جناحی باشد
خسروی گفت: باید در شوراها مسائل را اصلی و فرعی و بر اساس آن برنامه ریزی کرد تا وقت تلف نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندار و منتخبین شورای اسلامی شهر درمیان، طبس و گزیک اظهارکرد: مسئولان باید با هماهنگی با هم مشکلات مردم را پیگیری کنندف اما اگر این مشکلات در استان قابل حل نباشد، بنده آماده خدمت هست و در تهران پیگیری خواهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

وی افزود: شوراهای اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و حداقل چند اصل قانون اساسی در مورد شوراها بیان شده و بر این اساس، جایگاهی که نظام به شوراها داده است، شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان تصمیم گیری کشور هستند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظایف شورا هم در اصل 100 قانون اساسی تعریف شده و باید در مسائل متعدد فرهنگی، اجتماعی و ... کمک و نقش خود را ایفا کنند.

,

خسروی با بیان اینکه مردم خانواده خدا هستند و شوراها باید به اندازه ای که می توانند به مردم خدمت کنند، گفت: همه مسئولان از جمله اعضای شوراهای اسلامی باید در انجام امور، اخلاص را مدنظر داشته باشند و کارهایشان واقعا برای خداوند باشد تا دل های مردم به سمت آنها متمایل شود.

,

وی ادامه داد: همانطور که در سالگرد مجلس رهبر انقلاب توصیه کردند که یک نماینده به فکر دنیا و  دور و بری ها نباشد، بلکه به دنبال این باشد که مسئولیت خود را درست انجام دهد. قطعا اگر فعالیت های یک نماینده طوری باشد که به دنبال پست های بالاتر باشد یک آسیب است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انجام مسئولیت مراقبت دائمی از یکدیگر، مشارطه، مراقبه، محاسبه و مواخذه جزو مسائل اخلاقی است که باید به آن توجه کرد، گفت: یک مسئول باید بین خود و خدا شرط بگذارد که برای مردم کار کند. تحقق این شرط هم مراقبت می خواهد تا مغلوب هوای نفس نشود.

,

خسروی یادآور شد: این موضوع که مشکلات در شورای پنجم در برخی از شهرها افزایش داشت، یکی نقص قانون و یکی هم به دلیل این بود که مراقبت نبود. اما بهتر است که همانطور که قبل از انتخابات نظارت انجام می شود، بعد از انتخابات هم نظارت و مراقبت از اعضای شوراها انجام شود. همانطور که در خود مجلس شورای اسلامی هم هیئت مراقبت وجود دارد.

,

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه شوراهای دوره پنجم، باید عبرت آموزی داشته باشیم تا آبروی شخصی و اجتماعی ما حفظ شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایس امیرالمومنین(ع) یکی از نشانه های سقوط دولت ها، عدم عایت جایگاه مسائل اصلی و فرعی است، تاکید کرد: باید در شوراها مسائل را اصلی و فرعی و بر اساس آن برنامه ریزی کرد تا وقت تلف نشود. یکی از دلایل عدم موفقیت شورای شه هران هم این بود که بیشتر وقت آن صرف کارهای عادی شد.

,

خسروی افزود: در بحث شوراها باید از کارهای حزبی و جناحی پرهیز شود و در انتخاب شهردار،فارغ از مباحث مذهبی و سیاسی، ملاک کارآمدی، تخصص و ارزشی بودن مدنظر باشد.

,

وجه مشترک نماینده مجلس و نماینده شورا، این است که هر دو منتخب مردم هستیم، عضو یک خانواده هستیم و باید برای مردم کار و با تفاهم مشکلات را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه