اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نیاز بیش از ۹۰۰ تنی خراسان جنوبی به علوفه خشبی

نیاز بیش از ۹۰۰ تنی خراسان جنوبی به علوفه خشبی
قوسی گفت: کشت علوفه خشبی در خراسان‌جنوبی حدود ۵۰۰ تُن است، اما نیاز استان بیش از حدود ۹۰۰تُن است که از دیگر استان‌ها باید وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود علوفه اظهار کرد: دو نوع علوفه داریم که شامل خشبی و کنسانتره می‌شود که کنسانتره دولتی است و تاکنون به دلیل خشکسالی استان رایزنی‌هایی انجام شده که سهمیه استان از ۹هزار تُن در اسفند پارسال به ۲۲هزار تُن در  سال جاری رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

وی افزود: همچنین در بخش علوفه خشبی مشکل خشکسالی کشوری است و به همین دلیل با افزایش قیمت روبه رو بوده اند چرا که کشت استان حدود ۵۰۰تُن است، ولی نیاز استان بیش از حدود ۹۰۰تُن است که از دیگر استان‌ها باید وارد شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در این راستا رایزنی شده که تعاونی و تشکل‌ها خود وارد کننده باشند و از آنجایی که کشت گیاهان نباتی در بهار انجام می‌شود و ۱۹درصد سطح زیرکشت افزایش داشته با برداشت آن مشکل دامپروران تاحدود زیادی مرتفع خواهد شد.

,

قوسی توجه به کشت نشایی، ارقام زراعی مقاوم به تنش‌های محیطی و خشکسالی، کشت گلخانه ای، افزایش علم جامعه هدف، جایگزینی باغات فرسوده و کم بازده، تکمیل زیرساخت گلخانه ای و واحد‌های دامپروری را از برنامه های این سازمان برای افزایش تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی برشمرد.

,

وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۹واحد دامپروری با ظرفیت ۲ هزار و ۱۴۵ راس دام در استان، زیرساخت‌های  مورد نیاز این واحدها دیده شده تا در صورت وجود علاقه‌مندان به آن‌ها واگذار شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش مجمتع‌های گلخانه‌ای در راستای نهضت گلخانه‌ای نیز یک‌هزار و ۷۸۴هکتار شناسایی که از این مقدار هزار و ۵۲ هکتار مطالعات آن کامل انجام شده  و تاکنون ۴۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

قوسی افزود: ۶ مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، سرایان، زیرکوه و نهبندان با ۷۵درصد پشرفت فیزیکی اجرایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه