اخبار داغ

اهداکننده خون قزوینی:

سالی 20 بار برای اهدای پلاکت به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنم

سالی 20 بار برای اهدای پلاکت به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنم
مهدی حسن‌پور گفت: طی سالیان اخیر هم سعی کردم در بحث اهدای پلاکت نیز شرکت کنم چون فرآورده‌های پلاکت بسیار حیاتی‌تر از اهدای خون است لذا سالی ۲۰ تا ۲۵ بار برای اهدای پلاکت مراجعه می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین، اهدای خون در دنیای امروز یک ضرورت است و سازمان انتقال خون تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در ایران است؛ همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

مهدی حسن‌پور متولد سال 61 یکی از اهداکنندگان مستمر خون، اهل شهر قزوین است که این کار انسان‌دوستانه را از دوران دبیرستان آغاز کرده است.

,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از دوران دبیرستان که کارشناسان انتقال خون در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان به مدارس و مساجد مراجعه می‌کردند، انگیزه پیدا کردم که در این امر خدا پسندانه شرکت کنم.

,

حسن‌پور ادامه داد: اگرچه میزان مشارکت من باتوجه به بنیه بدنی‌ام کمتر بود و تنها در مناسبت‌ها اهدای خون داشتم اما طی 10تا 12 سال گذشته سالی چهار بار برای اهدا مراجعه می‌کنم.

,

این اهداکننده مستمر خون بیان کرد: وقتی فکر می‌کنم خونی که توسط من اهدا شده است به یک بیمار اورژانسی که نیاز مبرم به خون دارد، می‌رسد و او را از مرگ حتمی نجات می‌هد، احساس خوبی پیدا می‌کنم و اگر سازمان اجازه دهد هفتگی برای اهدا مراجعه خواهم کرد.

,

وی عنوان کرد: طی سالیان اخیر هم سعی کردم در بحث اهدای پلاکت نیز شرکت کنم چون فرآورده‌های پلاکت بسیار حیاتی‌تر از اهدای خون است لذا سالی 20 تا 25 بار  برای اهدای پلاکت مراجعه می‌کنم.

,

بعد از هر بار اهدای خون احساس سلامتی و شادابی بیشتری می‌کنم

, بعد از هر بار اهدای خون احساس سلامتی و شادابی بیشتری می‌کنم, بعد از هر بار اهدای خون احساس سلامتی و شادابی بیشتری می‌کنم,

حسن‌پور با بیان اینکه اهدای خون زکات سلامتی انسان است، اذعان کرد: تصمیم دارم تا زمانی که توانایی دارم در این امر خداپسندانه شرکت کنم و وظیفه انسان‌دوستانه خود را انجام دهم.

,

این اهداکننده مستمر خون با بیان اینکه گروه خونی من O مثبت است، ابراز کرد: اوایل براساس اعلام نیاز سازمان برای اهدای خون حاضر می‌شدم اما به تدریج که علاقه‌ام بیشتر شد خودم به صورت داوطلبانه تماس گرفته و مراجعه می‌کردم.

,

وی اضافه کرد: با وجود اینکه حدود 10 تا 12 سال است که به عنوان اهداکننده مستمر خون هستم تاکنون هیچ مشکلی برایم پیش نیامده است.

,

حسن‌پور بیان کرد: بعد از هر بار اهدای خون احساس سلامتی و شادابی بیشتری می‌کنم و اینکه خداوند توفیق این کار انسان دوستانه را به من عطا کرده است برایم حس خوبی به همراه دارد.

,

این اهداکننده مستمر خون افزود: از طرفی بارها شاهد الطاف خداوند به زندگیم بودم که به هنگام برخورد با مشکلات، از جایی که انتظارش را نداشتم مشکلم برطرف شده است.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه این باور غلط به ویژه میان بانوان رواج داشته که با اهدای خون ممکن است دچار کم‌خونی شوند یا متعلقات خون در بدن افراد ساخته نشود اما من بر اساس تجاربی که دارم عنوان می‌کنم که بعد از هر بار خون‌دهی سلامتی و شادابی بدنم بیشتر شده است.

,

کرونا مانع اهدای خونم نشد

, کرونا مانع اهدای خونم نشد, کرونا مانع اهدای خونم نشد,

حسن‌پور ادامه داد: خوشبختانه در طی چند روز بلافاصله خون اهدایی جبران می‌شود و هیچ ضرری برای شخص نخواهد داشت و قبل از خون‌گیری صحت و سلامت افراد بررسی می‌شود.

,

این اهداکننده مستمر خون اضافه کرد: خوشبختانه قزوین از نظر ذخایر خونی و اهدای خون وضعیت خوبی در سطح کشور دارد اما با توجه به شرایط کرونا میزان مراجعه کنندگان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته که علت آن ترس مردم از ابتلا به ویروس کووید19 است.

,

وی تاکید کرد: به عنوان یک مراجعه‌کننده ابراز می‌کنم که کارشناسان سازمان انتقال خون قزوین نهایت دقت را از نظر رعایت پروتکل‌ها و فضای بهداشتی دارند.

,

حسن‌پور اذعان کرد:  بعداز اهدای خون ، مصرف اضافی هیچ گونه موادغذایی مکمل ومقوی ضرورت ندارد و حجم وسلول‌های خون اهداکننده به طور خودکار جایگزین می‌شود اما من سعی می‌کنم مصرف مایعات و سبزیجات را افزایش دهم تا زودتر خون اهدا شده جبران شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه یک واحد خون جان سه انسان را نجات می‌دهد، گفت: اگر این اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های تلویزیونی یا رسانه‌های مجازی انجام شود که اهدای خون موجب آسیب به بدن نخواهد شد می‌تواند تاثیر مثبتی در نگاه مردم نسبت به این مقوله داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه