اخبار داغ

بررسی همه گزینه های احتمالی کابینه رئیسی+ سوابق و تصاویر

بررسی همه گزینه های احتمالی کابینه رئیسی+ سوابق و تصاویر
پنجشنبه ۱۴ مرداد کار دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد و دولت تازه نفس سید ابراهیم رئیسی مدیریت کشور را با مشکلات عدیده برعهده خواهد گرفت. باید دید رئیسی چه افرادی را برای جلب اعتماد مردم به مجلس می فرستد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ تنها یک روز تا مراسم تنفیذ سیزدهم باقی مانده درحالی که جامعه امید زیادی به تغییر در منش و رفتار حکمرانی دولت پیدا کرده،امیدی که می‌تواند موتور محرکه قوی برای حل مشکلات شود و یا بالعکس. روز گذشته بخش اول گزینه های روی میز کابینه دولت سیزدهم را بررسی کردیم،بخش دیگر این کابینه اما که مسئولیت های کلیدی تر و تعیین کننده تر را شامل می‌شود در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی معاون اول رئیس جمهور

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی معاون اول رئیس جمهور, گزینه‌های احتمالی برای تصدی معاون اول رئیس جمهور,

, ,

 

,

محمد مخبر: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت دارد و پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌است.

, محمد مخبر:,

وی دارای دو مدرک دکتری، شامل دکتری (و کارشناسی ارشد) حقوق بین‌الملل و دکترای رشته مدیریت می‌باشد.او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌ها است.

,

 

,

, ,

سید رضا فاطمی امین: در سال ۱۳۵۳ در شاهرود به دنیا آمده و در حال حاضر به همراه خانواده اش در مشهد زندگی می‌کند، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد.

, سید رضا فاطمی امین:,

از سوابق اجرایی او می‌توان به عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد؛ و جدیدترین سمتی که بر عهده سید رضا فاطمی امین قرار گرفته است قائم مقام جدید آستان قدس رضوی می‌باشد که توسط سید ابراهیم رئیسی این سمت به او منصوب شده است که جایگزین سید مرتضی بختیاری شد.

,

 

,

علی نیکزاد ثمرین: (زاده ۱۳۴۴ اردبیل) سیاست‌مدار اصول‌گرا و مدیر اجرایی ایرانی، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نمین و نیر، بوده و هم‌اکنون نایب رئیس اول مجلس یازدهم است؛ وی پیش‌تر بعنوان وزیر راه و شهرسازی، وزیر مسکن و شهرسازی، سرپرست وزارت ارتباطات، سرپرست وزارت راه و ترابری و رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) فعالیت می‌کرد.

, علی نیکزاد ثمرین:,

وی در دولت نهم، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ استاندار اردبیل بود. نیکزاد در دولت دهم از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر مسکن و شهرسازی بود و با حفظ سمت، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ نیز سرپرستی وزارت راه و ترابری را برعهده داشت و پس از ادغام دو وزارتخانه، در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز بعنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرد.وی در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه نیز سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت. او برادر بزرگتر اکبر نیکزاد ثمرین است.

,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی رئیس دفتر رئیس جمهور

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی رئیس دفتر رئیس جمهور, گزینه‌های احتمالی برای تصدی رئیس دفتر رئیس جمهور,

 

,

, ,

علیرضا افشار زاده: متولد سال ۱۳۳۰ در مشهد است. معاون سیاسی وزیر کشور، معاون وزیر کشور در امور اجتماعی، فرهنگی و شوراها، قائم‌ مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت کشور از جمله سوابق اجرایی او است. افشار در هنگام تشکیل دولت نهم، یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت دفاع بود.

, علیرضا افشار زاده:,

, ,

سید محمد حسینی: متولد۱۳۴۰ در شهر رفسنجان و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است. وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. حسینی به مدت ۴ سال رایزن فرهنگی ایران در کنیا بود و پس از آن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم از شهر رفسنجان به مجلس راه یافت. حسینی در دولت نهم قائم مقام وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور بود و سوابق فعالیت‌های مدیریتی در صداوسیما را نیز در کارنامه خود دارد. وی همچنین از اعضای هیئت امنای دانشگاه شهیداشرفی اصفهانی و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران می‌باشد.

, سید محمد حسینی: ,

 

,

, ,

محمدحسین صفار هرندی‌زاده: ۱۳۳۲ در تهران سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود. وی اصالتا از شهر هرند از توابع شهرستان اصفهان است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت پذیرفته و وارد این دانشگاه شد. سپس در سال ۱۳۷۲ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه و در سال ۱۳۷۳ دوره نظری مدیریت استراتژیک را به پایان رساند. محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ وی را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرد.

, محمدحسین صفار هرندی‌زاده:, مجلس,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی دبیر هیات دولت

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی دبیر هیات دولت, گزینه‌های احتمالی برای تصدی دبیر هیات دولت,

 

,

, ,

محمدحسین صفار هرندی‌زاده: ۱۳۳۲ در تهران سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود. وی اصالتا از شهر هرند از توابع شهرستان اصفهان است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت پذیرفته و وارد این دانشگاه شد. سپس در سال ۱۳۷۲ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه و در سال ۱۳۷۳ دوره نظری مدیریت استراتژیک را به پایان رساند. محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ وی را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرد.

, محمدحسین صفار هرندی‌زاده: , مجلس,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی سخنگوی دولت

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سخنگوی دولت, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سخنگوی دولت,

 

,

, ,

غلامحسین اسماعیلی: متولد ۱۳۴۴ در بیرجند و سخنگوی قوه قضائیه است. سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی اعلام کرد غلامحسین اسماعیلی از ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ و پس از غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان سخنگوی قوه قضائیه این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

, غلامحسین اسماعیلی: , سید ابراهیم رئیسی,

وی از سال ۱۳۸۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی، ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت. در زمانی که وی ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت.‌ غلامحسین اسماعیلی، قبل از ریاست بر سازمان زندان‌های ایران، دادستان عمومی و انقلاب شهر مشهد بود.

,

 

,

, ,

سید محمد حسینی: متولد۱۳۴۰ در شهر رفسنجان و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است. وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. حسینی به مدت چهار سال رایزن فرهنگی ایران در کنیا بود و پس از آن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم از شهر رفسنجان به مجلس راه یافت. حسینی در دولت نهم قائم مقام وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور بود و سوابق فعالیت‌های مدیریتی در صداوسیما را نیز در کارنامه خود دارد. وی همچنین از اعضای هیئت امنای دانشگاه شهیداشرفی اصفهانی و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران می‌باشد.

, سید محمد حسینی:,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان برنامه و بودجه

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان برنامه و بودجه, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان برنامه و بودجه,

 

,

, ,

لطف‌الله فروزنده دهکردی: متولد۱۳۴0، شهرکرد و سخنگوی جمعیت ایثارگران است. او در دولت دهم، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و پس از آن، معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را برعهده داشت. فروزنده هم ‌اکنون به عنوان دستیار تولیت آستان قدس در امور استان‌ها منصوب شده است. لطف‌الله فروزنده‌دهکردی دارای مدرک دکتری در رشته دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران است. پیش از آن فروزنده دهکردی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه اصفهان گرفته بود. وی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است.

, لطف‌الله فروزنده دهکردی: ,

 

,

, ,

سید شمس‌الدین حسینی: متولد  ۱۳۴۶ در اصفهان و بزرگ شده در تنکابن دارنده مدرک دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی یکی از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دولت دهم در جمهوری اسلامی بوده‌است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است. وی هم اکنون رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی است. حسینی از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۷ به عنوان مدیر کل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور فعالیت داشت و به طور همزمان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ هماهنگ‌کننده ملی پروژه‌های دفتر عمران سازمان ملل متحد بود. حسینی از سال ۱۳۸۱ با انتقال به وزارت بازرگانی به سمت مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ در این سمت باقی‌ماند.وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ به‌طور همزمان نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی توسعه صادرات بود و در سال ۱۳۸۵ به عنوان نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی شورای بورس معرفی شد.

, سید شمس‌الدین حسینی: ,

گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان امور اداری و استخدامی

, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان امور اداری و استخدامی, گزینه‌های احتمالی برای تصدی سازمان امور اداری و استخدامی,

 

,

, ,

رضا راعی: در سال 1377 دکتری تخصصی مدیریت مالی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. وی در سال‌های 86 تا 88 به عنوان معاونت ارزی بانک مرکزی مشغول بکار بوده است و از ساکت‌ترین مقامات بانک مرکزی بوده است. وی در طی سال‌های 1392 تا 1398 به عنوان قائم مقام سازمان تامین اجتماعی مشغول به فعالیت بوده است.

, رضا راعی: , رضا راعی: ,

 

,

, ,

محمدعلی زهره‌ای: معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم بوده است. وی دارای دکتری مدیریت و مدرس دانشگاه می‌باشد. دکتر زهره‌ای در سال 1399 طی حکمی از سوی آیت الله صدیقی به سمت مشاور امور اجرایی در ستاد امربه معروف و نهی از منکر منصوب شد.

, محمدعلی زهره‌ای: ,

گزینه‌های احتمالی برای معاون رئیس جمهور در امور مجلس

, گزینه‌های احتمالی برای معاون رئیس جمهور در امور مجلس, گزینه‌های احتمالی برای معاون رئیس جمهور در امور مجلس,

 

,

, ,

احمد امیرآبادی فراهانی: متولد 1352 در امیرآباد سیاستمدار اصولگرا دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم، نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم در استان قم است. وی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در دوره سوم شوراها بود. وی مجدداً و در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی که در هفتم اسفند ۹۴ برگزار شد بعنوان نماینده اول از شهر قم به مجلس راه یافت.

, احمد امیرآبادی فراهانی:, مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

حسین مظفر: متولد ۱۳۳۱ در ملایر سیاستمدار، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.او در دوره هفتم و نهم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بود. وی وزیر آموزش و پرورش در دولت اول محمد خاتمی بود. او در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران به مجلس راه یافت. در آبان ۱۳۸۹ توسط محمود احمدی‌نژاد با حکمی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در نظارت بر سازمان صدا و سیما و جانشین مهدی کلهر شد. وی همچنین توسط علی لاریجانی معاونت نظارت مجلس نهم شد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف بود. مظفر هم‌اکنون عضو هیئت علمی (بازنشسته) گروه معارف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌باشد.

, حسین مظفر:,

وی عضو رسمی هیچ حزبی نیست و هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نظارت بر صدا و سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی است.

, مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

احمد حیدری: رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری فرهنگیان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، او از کسانی بود که از این جبهه اعلام حمایت کرد.

, احمد حیدری: ,

او سابقه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر آموزش و پرورش، مشاور و مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را در کارنامه خود دارد.

,

از دیگر سوابق اجرایی او می‌توان به رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رئیس کمیته مستندسازی وزارت آموزش و پرورش و عضو گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

,

گزینه‌های احتمالی برای معاون حقوقی رئیس جمهور

, گزینه‌های احتمالی برای معاون حقوقی رئیس جمهور, گزینه‌های احتمالی برای معاون حقوقی رئیس جمهور,

 

,

, ,

مجید سجادی پناه: متولد 1349 شهر همدان می‌باشد. وی دارای دکترای مدیریت سیستم عنوان رساله دکتری: طراحی و تبیین الگوی ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور می‌باشد. از سوابق شغلی اقای دکتر سجادی پناه می توان به مشاور معاون رئیس جمهور، مشاور وزیر دادگستری، معاون سازمان تعزیرات حکومتی، معاون ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور، معاون آموزشی دانشگاه و معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر همدان اشاره کرد.

, مجید سجادی پناه:,

 

,

, ,

عباس کریمی: متولد مهرماه سال ۱۳۴۴ در یزد، استاد تمام گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران است. عباس کریمی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را از سال ۸۵ تا ۸۸ برعهده داشت. ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در سال‌های ۷۸ تا ۸۱ مشاور حقوقی دو وزارتخانه، عضو شورای سرپرستان مؤسسه حقوق تطبیقی و سردبیر و مدیرمسئول چند مجله حقوقی از دیگر مسئولیت‌های وی بوده‌است.

, عباس کریمی: , یزد,

گزینه‌های احتمالی برای معاون اقتصادی رئیس جمهور

, گزینه‌های احتمالی برای معاون اقتصادی رئیس جمهور, گزینه‌های احتمالی برای معاون اقتصادی رئیس جمهور,

 

,

, ,

طهماسب مظاهری خورزنی: متولد ۱۳۳۲ در تهران رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ به مدت یک سال بود. پیش از این، وزیر امور اقتصادی و دارایی در کابینه سید محمد خاتمی، بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ بود. وی همینک به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان بوده و عضو هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران نیز می‌باشد. در سال ۹۶ در انتخابات شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از تهران انتخاب و به عنوان رئیس شورای عالی کارشناسان انتخاب شد. در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۶ وی به سمت مدیرعامل شرکت مپنا بین‌الملل منصوب گردید.

, طهماسب مظاهری خورزنی:,

گزینه‌های احتمالی برای رئیس کل بانک مرکزی

, گزینه‌های احتمالی برای رئیس کل بانک مرکزی, گزینه‌های احتمالی برای رئیس کل بانک مرکزی,

, ,

فرهاد رهبر: متولد ۱۳۳۸ در سمنان دارای درجه دکترای تخصصی در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. او همچنین استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. رهبر رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی نیز بوده‌است. او در دولت یازدهم نایب رئیسی شورای راهبردی نظام مالیاتی ایران را بر عهده داشت. وی همچنین مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی است.

, فرهاد رهبر:,

او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت حدود پنج سال عهده‌دار سمت مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود. سپس در دولت سید محمد خاتمی به سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات منصوب شد. با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده گرفت.

,

 

,

, ,

علی طیب نیا: متولد ۱۶ فروردین ۱۳۳۹ اصفهان سیاستمدار، اقتصاددان، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که در دولت یازدهم به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران فعالیت می‌کرد. در پایان جلسات رأی اعتماد به کابینه روحانی، طیب نیا با کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، عنوان کسب بالاترین رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد.

, علی طیب نیا:,

 

,

, ,

فرشاد مؤمنی: متولد ۲ خرداد ۱۳۳۴عضو شورای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، رئیس مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد، استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ، کارشناس و صاحب نظر اقتصاد توسعه است. وی که به اقتصاد نهادگرا معتقد است، به عنوان مشاور ارشد اقتصادی موسوی قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری انتخاب شده بود.

, فرشاد مؤمنی:,

فرشاد مؤمنی از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود و در آن زمان مسئولیت کمیته دانش‌آموزی حزب را برعهده داشت. در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی نیز به عنوان دستیار در کنار میرمصطفی عالی‌نسب، مشاور ارشد اقتصادی نخست‌وزیر، کار می‌کرد. وی پیش و پس از انقلاب رابطه نزدیکی با محمد حسینی بهشتی داشت و هم‌اکنون نیز عضو بنیاد نشر آثار شهید بهشتی است.

,

 

,

, ,

سید شمس‌الدین حسینی: متولد  ۱۳۴۶ در اصفهان و بزرگ شده در تنکابن دارنده مدرک دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی یکی از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دولت دهم در جمهوری اسلامی بوده‌است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است. وی هم اکنون رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی است. حسینی از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۷ به عنوان مدیر کل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور فعالیت داشت و به طور همزمان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ هماهنگ‌کننده ملی پروژه‌های دفتر عمران سازمان ملل متحد بود. حسینی از سال ۱۳۸۱ با انتقال به وزارت بازرگانی به سمت مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ در این سمت باقی‌ماند.وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ به‌طور همزمان نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی توسعه صادرات بود و در سال ۱۳۸۵ به عنوان نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی شورای بورس معرفی شد.

, سید شمس‌الدین حسینی: ,

 

,

, ,

رضا راعی: در سال 1377 دکتری تخصصی مدیریت مالی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. وی در سال‌های 86 تا 88 به عنوان معاونت ارزی بانک مرکزی مشغول بکار بوده است و از ساکت‌ترین مقامات بانک مرکزی بوده است. وی در طی سال‌های 1392 تا 1398 به عنوان قائم مقام سازمان تامین اجتماعی مشغول به فعالیت بوده است.

,

گزینه‌های احتمالی برای رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

, گزینه‌های احتمالی برای رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز,

 

,

, ,

فداحسین مالکی: متولد ۱۳۳۰ روستای اسماعیل قنبر در بخش شیب‌آب سابق شهرستان زابل سفیر سابق ایران در افغانستان و دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد مالکی در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده دوم حوزه انتخابیه زاهدان انتخاب شد. وی در شهریور ۱۳۹۱ به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شده‌بود. وی در سال ۱۳۹۸ به عنوان نماینده شهر زاهدان از استان سیستان و بلوچستان برگزیده شد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی رای آورد.

, فداحسین مالکی: ,

 

,

, ,

مصطفی محمدنجار: متولد ۱۳۳۵ تهران نظامی و سیاست‌مدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند وی فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۵۷ در کمیته انقلاب اسلامی آغاز کرد؛ سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد محمدنجار در دولت نهم، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر دفاع بود و در دولت دهم در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر کشور و از شهریور ۱۳۸۹ تا شهریور ۱۳۹۲ به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کرد.

, مصطفی محمدنجار:,

گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان هلال احمر

, گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان هلال احمر, گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان هلال احمر,

 

,

, ,

سید مسعود خاتمی: متولد ۱۳۳۲ قودجان، خوانسارپزشک و نماینده منتخب حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. کتاب «طبیب زندان دولتو» که شرح زندگی سید مسعود خاتمی به عنوان چهره پزشک در جنگ ایران و عراق است در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۸ رونمایی شد. او در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار ثبت نام کرد و بعد از تأیید صلاحیت در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت.

, سید مسعود خاتمی: ,

از مسئولیت‌های وی می‌توان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۳ و ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ اشاره کرد.

,

, ,

ابوالفضل زنده‌دل: مدرک پزشکی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. وی دانشیار ببیماری‌های داخلی است. او معاون آموزشی مرکز آموزشی و درمانی ضیائیان است.

, ابوالفضل زنده‌دل:,

گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان انرژی اتمی

, گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان انرژی اتمی, گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان انرژی اتمی,

 

,

, ,

علیرضا زاکانی: متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در شهر ری سیاستمدار اصولگرا، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او، مسئول اسبق سازمان سازمان بسیج دانشجویی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر بوده و نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را برعهده داشته‌است. او فعالیت مطبوعاتی نیز دارد و علاوه بر دو دوره عضویت در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، صاحب وب سایت خبری جهان نیوز و هفته نامه پنجره است.

, علیرضا زاکانی: , مجلس شورای اسلامی,

زاکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار پزشکی هسته‌ای است و در بیمارستان دولتی امام خمینی تهران و مجتمع درمانی ولیعصر مشغول به طبابت است.  او پیش از این، در زمینه پژوهشی رادیوداروها نیز فعالیت مختصری داشته است.

,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت امور خارجه

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت امور خارجه, گزینه‌های احتمالی برای وزارت امور خارجه,

 

,

, ,

سعید جلیلی: متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴سیاستمدار اصول‌گرا و دیپلمات ایرانی است. او عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی از سال ۹۷ است که دبیری آن شورا و ریاست گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای را نیز از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ بر عهده داشت. وی همچنین معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه بوده‌است.

, سعید جلیلی:,

وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است و در این دانشگاه به تدریس دیپلماسی پیامبر مشغول است. سعید جلیلی به زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد.

,

 

,

, ,

علی باقری کنی: متولد ۱۳۴۶دیپلمات ایرانی است. او معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر است. باقری کنی در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران بود

, علی باقری کنی:,

او پیشینه تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد و در دانشگاه امام صادق درس خوانده‌است.

,

 

,

, ,

حسین امیرعبداللهیان: متولد ۱۳۴۳ خورشیدی در دامغان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف پس از ابقا در این سمت و دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین است.

, حسین امیرعبداللهیان:, مجلس شورای اسلامی,

او از چهره‌های شناخته شده وزارت امور خارجه بوده و مواضع صریح و تحرک فعال بین‌المللی و منطقه‌ای، او را در بحرانهای عراق، سوریه و تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا برجسته ساخت. او در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب گشت که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد. هم‌اکنون نیز مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه است.

,

 

,

, ,

جعفر قنادباشی: کارشناس مسائل حوزه آفریقا و غرب آسیا می‌باشد.

, جعفر قنادباشی: ,

وی زمانی با شورای راهبردی مسائل خارجی ارتباط داشته است.

,

 

,

سید محسن عمادی سوادکوهی: دیپلمات و سفیر سابق ایران در کره شمالی است. وی از اهالی مازندران است. وی در سال 95 به عنوان سفیر به کره شمالی رفت.

, سید محسن عمادی سوادکوهی:,

 

,

, ,

محمدباقر خرمشاد: در سال 1342 در شهر گنبد کاووس متولد شد. پس از اعزام به خارج، کارشناسی ارشد دوم خود را در رشتۀ علوم سیاسی (با گرایش سیاست تطبیقی) از دانشگاه لیون 2 فرانسه گرفت و همچنین موفق به اخذ درجۀ دکتری در علوم سیاسی (با گرایش جامعه شناسی سیاسی) از همان دانشگاه شد. دکتر خرمشاد که پس از مدتی فعالیت به عنوان معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران، در سال 1389 به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شده است. سوابق اجرایی دیگری از جمله: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، مسئول دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، عضو شورای علمی مجلات پژوهشی «علوم سیاسی»، «اندیشه انقلاب اسلامی ایران»، «پژوهش حقوق و سیاست»، «دانش سیاسی»، «رهیافت سیاسی و بین المللی»، «پژوهش و مجلس»، «نامه دولت اسلامی» و همچنین دبیری جشنواره بین المللی فارابی، همایش بین المللی مردم سالاری دینی و جشنواره ملی توسعه اجتماعی و… را در کارنامۀ خود دارد.

, محمدباقر خرمشاد:,

 

,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش, گزینه‌های احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش,

 

,

, ,

سید محمد حسینی: متولد۱۳۴۰ در شهر رفسنجان و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است. وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. حسینی به مدت ۴ سال رایزن فرهنگی ایران در کنیا بود و پس از آن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم از شهر رفسنجان به مجلس راه یافت. حسینی در دولت نهم قائم مقام وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور بود و سوابق فعالیت‌های مدیریتی در صداوسیما را نیز در کارنامه خود دارد. وی همچنین از اعضای هیئت امنای دانشگاه شهیداشرفی اصفهانی و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران می‌باشد.

, سید محمد حسینی:,

 

,

, ,

علی کریمی فیروزجایی: متولد ۱۳۵۱ در خلیل‌کلا، بندپی شرقی، بابل نماینده حوزه انتخابیه بابل در دوره‌های هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان ایران است.

, علی کریمی فیروزجایی:, مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

عبدالوحید فیاضی: متولد اردیبهشت‌ماه سال 1344 عباسا است. نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد در استان مازندران است.

, عبدالوحید فیاضی: , مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

حسین مظفر: متولد ۱۳۳۱ در ملایر سیاستمدار، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.او در دوره هفتم و نهم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بود. وی وزیر آموزش و پرورش در دولت اول محمد خاتمی بود. او در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران به مجلس راه یافت. در آبان ۱۳۸۹ توسط محمود احمدی‌نژاد با حکمی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در نظارت بر سازمان صدا و سیما و جانشین مهدی کلهر شد. وی همچنین توسط علی لاریجانی معاونت نظارت مجلس نهم شد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف بود. مظفر هم‌اکنون عضو هیئت علمی (بازنشسته) گروه معارف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌باشد.

, حسین مظفر: ,

وی عضو رسمی هیچ حزبی نیست و هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نظارت بر صدا و سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی است.

, مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

رضا مومنین: دارای مدرک علوم آزمایشگاهی از تهران است. او از فعالین فرهنگی است. وی برای مدتی را در سمت معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید منصوب شد.

, رضا مومنین:,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت ورزش و جوانان

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت ورزش و جوانان, گزینه‌های احتمالی برای وزارت ورزش و جوانان,

 

,

, ,

محمد عباسی: متولد ۱۳۳۷ گرگان وزیر پیشین ورزش و جوانان در دولت دهم بود. وی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ وزیر تعاون در کابینه اول و دوم محمود احمدی نژاد بود. وی آخرین وزیر تعاون و اولین وزیر ورزش و جوانان است.

, محمد عباسی: ,

در زمان تصدی وزارت ورزش محمد عباسی عرصه ورزش ایران شاهد رویدادهای مهمی بود. تدوین برنامه جامع ورزش و جوانان اقدام راهبردی این زمان بود. توسعه زیر ساخت‌های ورزشی که در انتهای دولت دهم به بیش از دوبرابر زیر ساخت‌های تاریخ ورزش کشور تا ابتدای دولت نهم رسید.

,

فداحسین مالکی: متولد ۱۳۳۰ روستای اسماعیل قنبر در بخش شیب‌آب سابق شهرستان زابل سفیر سابق ایران در افغانستان و دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد مالکی در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده دوم حوزه انتخابیه زاهدان انتخاب شد.

, فداحسین مالکی:,

وی در شهریور ۱۳۹۱ به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شده‌بود.

,

وی در سال ۱۳۹۸ به عنوان نماینده شهر زاهدان از استان سیستان و بلوچستان برگزیده شد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی رای آورد.

,

 

,

, , ,

کیومرث هاشمی زاده: ۱۳۴۴ در ملایر سیاست‌مدار ایرانی، معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است.

, کیومرث هاشمی زاده:,

از جمله پست‌های دوران خدمت وی می‌توان به معاون تربیت‌بدنی شهرستان ملایر در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال ۱۳۷۶، مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت‌بدنی در سال ۱۳۸۰، مدیرکل تربیت بدنی استان یزد از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، دبیر هیئت مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت‌بدنی کشور در سال ۱۳۸۵، معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور در سال ۱۳۸۵ و رئیس شورای برون‌مرزی سازمان تربیت بدنی اشاره کرد.

,

 

,

, ,

عبدالرضا ساور: متولد کردکوی است و وی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت در گرایش مالی می‌باشد. وی در برهه‌ای نیز مشاور وزیر تعاون بوده است. این مدیر ملی که سابقه مدیریت های کلان و فعالیت در بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور، سازمان صدا و سیما، سازمان تربیت بدنی، وزارت تعاون، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کمیته ملی المپیک، نهاد ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه و… را دارد.

, عبدالرضا ساور: ,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت اقتصاد و دارایی

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت اقتصاد و دارایی, گزینه‌های احتمالی برای وزارت اقتصاد و دارایی,

 

,

, ,

علی طیب نیا: متولد ۱۶ فروردین ۱۳۳۹ اصفهان سیاستمدار، اقتصاددان، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که در دولت یازدهم به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران فعالیت می‌کرد. در پایان جلسات رأی اعتماد به کابینه روحانی، طیب نیا با کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، عنوان کسب بالاترین رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد.

, علی طیب نیا:,

 

,

, ,

سید احسان خاندوزی: متولد ۲۳ شهریور ۱۳۵۹، گرگان است. پژوهشگر و سیاستمدار اصولگرا است. او هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رای، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب شود.

, سید احسان خاندوزی: ,

 

,

, ,

رضا راعی: در سال 1377 دکتری تخصصی مدیریت مالی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. وی در سال‌های 86 تا 88 به عنوان معاونت ارزی بانک مرکزی مشغول بکار بوده است و از ساکت‌ترین مقامات بانک مرکزی بوده است. وی در طی سال‌های 1392 تا 1398 به عنوان قائم مقام سازمان تامین اجتماعی مشغول به فعالیت بوده است.

, رضا راعی:,

 

,

, ,

فرهاد رهبر: متولد ۱۳۳۸ در سمنان دارای درجه دکترای تخصصی در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. او همچنین استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. رهبر رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی نیز بوده‌است. او در دولت یازدهم نایب رئیسی شورای راهبردی نظام مالیاتی ایران را بر عهده داشت. وی همچنین مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی است.

, فرهاد رهبر:,

او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت حدود پنج سال عهده‌دار سمت مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود. سپس در دولت سید محمد خاتمی به سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات منصوب شد. با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده گرفت.

,

 

,

, ,

فرشاد مؤمنی: متولد ۲ خرداد ۱۳۳۴عضو شورای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، رئیس مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد، استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ، کارشناس و صاحب نظر اقتصاد توسعه است. وی که به اقتصاد نهادگرا معتقد است، به عنوان مشاور ارشد اقتصادی موسوی قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری انتخاب شده بود.

, فرشاد مؤمنی:,

فرشاد مؤمنی از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود و در آن زمان مسئولیت کمیته دانش‌آموزی حزب را برعهده داشت. در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی نیز به عنوان دستیار در کنار میرمصطفی عالی‌نسب، مشاور ارشد اقتصادی نخست‌وزیر، کار می‌کرد. وی پیش و پس از انقلاب رابطه نزدیکی با محمد حسینی بهشتی داشت و هم‌اکنون نیز عضو بنیاد نشر آثار شهید بهشتی است.

,

, ,

منصور مولایی پور: دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه فردوسی مشهد، سابقه خدمت در مناصب مختلف، از جمله مدیر کلی امور اقتصادی و دارایی استان گیلان را دارد. وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی در سال 1399، منصور مولایی پور را به عنوان عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منصوب کرد.

, منصور مولایی پور:,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت جهاد کشاورزی

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت جهاد کشاورزی, گزینه‌های احتمالی برای وزارت جهاد کشاورزی,

, ,

 

,

حجت الله عبدالملکی: متولد چهارم فروردین ماه سال 1360 شهرری؛ ساکن تهران (شهرک اکباتان)؛ اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام است. وی دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان نفر اول دوره (1388) است و کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام نفر اول دوره (1384)؛ حافظ قرآن کریم؛ مسلط به زبان های انگلیسی و عربی؛ قهرمان مسابقات کاراته و تیراندازی؛ نفر اول المپیاد معارف اسلامی است. از مسئولیت‌های وی به موارد زیر می‌توان به دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (1394- ادامه دارد)؛ • دبیر اندیشکده آمایش بنیادین- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (1392- 1393)؛ • معاون رییس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام (1386- 1390)؛ • عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور (1389- 1391)؛ • عضو شورای فقهی صنعت بیمه (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) (1391)؛ • مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی (1385- 1388)؛ • نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی بانک جهانی- فرانسه (2010) اشاره کرد.

, حجت الله عبدالملکی:,

 

,

, ,

رضا فتوحی قزوینی: در سال 1333 در قزوین بدنیا آمد. وی دارای دکترای رشته بیوتکنولوژی (میوه کاری) از دانشگاه سالفورد انگلستان در سال 1374 است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار پایه 25 دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان می‌باشد برخی فعالیتهای اجرائی رضا فتوحی قزوینی بمعاون امور جنگ دانشگاه گیلان (1364- 1365)، رئیس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان (1365- 1366)، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گیلان (1366- 1370 و 1376- 1384) و عضو هیئت مدیره انجمن علوم باغبانی ایران اشاره کرد.

, رضا فتوحی قزوینی:,

 

,

, ,

علی‌محمد شاعری: متولد 1338 در قره تپه است. وی دارای دکتری علوم کشاورزی است. نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه  بهشهر، نکا و گلوگاه در استان مازندران است. وی استاندار گلستان در دولت اول احمدی‌نژاد بود.از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد: استاندار گلستان، معاون وزیر کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، قائم مقام معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، شهردارمنطقه ۲۲تهران، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان، مدیرکل برنامه ریزی و اموراقتصادی استانداری مازندران

, علی‌محمد شاعری:,

 

,

, ,

علی وقفچی: فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران است و نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان است..وی از دبیران هنرستان کشاورزی استان زنجان می باشد.

, علی وقفچی:,

گزینه‌های احتمالی برای وزارت اطلاعات

, گزینه‌های احتمالی برای وزارت اطلاعات, گزینه‌های احتمالی برای وزارت اطلاعات,

 

,

, ,

حسین طائب: متولد ۱۳۴۲ در تهران فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول فعلی اطلاعات سپاه پاسداران است. در سال ۱۳۸۸ معاونت اطلاعات سپاه به «سازمان اطلاعات سپاه» ارتقا یافت و تا سال ۱۳۹۸، ریاست آن را حسین طائب بر عهده داشت. همزمان با تشکیل سازمان اطلاعات، تشکیلات اطلاعاتی دیگری در سپاه با نام «معاونت اطلاعات راهبردی» نیز تشکیل شده بود که مسئولیت آن را سرتیپ پاسدار حسن محقق بر عهده داشت. با انتصاب سردار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه، «سازمان اطلاعات سپاه» و «معاونت اطلاعات راهبردی» ادغام شدند و طائب به‌عنوان مسئول اطلاعات سپاه معرفی شد. همچنین حسن محقق به عنوان جانشین او مشغول به کار شد.

, حسین طائب: ,

 

,

, , ,

مصطفی پورمحمدی: متولد ۱ دی ۱۳۳۸ در قم سیاستمدار ایرانی است. وی معاون برون مرزی و جانشین وزیر اطلاعات در دوران علی فلاحیان، وزیر کشور در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در زمان ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه و وزیر دادگستری در دولت اول حسن روحانی بوده‌است. او هم‌اکنون مشاور رئیس قوه قضائیه و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است.

, مصطفی پورمحمدی:,

 

,

, ,

نصرالله پژمان‌فر: متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۴۳ در تهران نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات در استان خراسان رضوی است. وی از حیث سیاسی، عضو جبهه پایداری محسوب می‌شود.از سوابق وی می‌توان به معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه مشهد اشاره کرد.

, نصرالله پژمان‌فر:, مجلس شورای اسلامی,

 

,

, ,

سید محمود نبویان: متولد ۸ فروردین ۱۳۴۴ در بابل نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو جبهه پایداری و دانشیار گروه فلسفه مؤسسه امام خمینی است. او نماینده تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس بوده‌است.

, سید محمود نبویان: , مجلس شورای اسلامی,

غلامحسین رمضانی: رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا است. فروردین ۱۳۹۰ غلامحسین رمضانی با حکم رهبر انقلاب به ریاست حفاظت اطلاعات وزارت دفاع منصوب شد. پیش از وی سردار علی شمشیری عهده‌دار این مسئولیت بوده‌است. از دیگر مسئولیت های وی می‌توان به معاونت اطلاعات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست سازمان حفاظت اطلاعات ناجا و معاون اطلاعات ناجا اشاره کرد.

, غلامحسین رمضانی:,

پنجشنبه۱۴ مرداد کار تولت دوازدهم به اتمام می‌رسد و دولت تازه نفس سید ابراهیم رئیسی مدیریت کشور را با مشکلات عدیده برعهده خواهد گرفت.باید دید رئیسی چه افرادی را برای جلب اعتماد مردم به مجلس می فرستد، احتمالا مجلس نیز مخالفتی با تیم پیشنهادی رئیس جمهور منتخب نداشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه