اخبار داغ

رییس بنیاد شهید تربت حیدریه:

طرح خاطره نگاری خانواده شهدای تربت حیدریه کلید خورد

طرح خاطره نگاری خانواده شهدای تربت حیدریه کلید خورد
حسینعلی زاده، از آغاز طرح خاطره نگاری خانواده شهدای تربت حیدریه با عنوان سند افتخار به کارگردانی عباس باقریان خبر داد و افزود: در مرحله نخست این طرح با دعوت از ۵۰ خانواده شهید، خاطرات شهدا توسط والدین، دوستان و همرزمان بصورت ویدیویی و مکتوب ثبت و ضبط می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینعلی زاده، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: طرح خاطره نگاری شهدا با عنوان اسناد افتخار به کارگردانی عباس باقریان دبیر انجمن سینمای جوان و نظارت بنیاد شهید شهرستان با حضور خانواده شهدا در محل بنیاد شهید کلید خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب، ارزشمند و ضروری که بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال‌های گذشته آغاز کرده، ثبت خاطرات اقشار مختلف ایثارگران بوده که در سال جاری با رایزنی که با اداره کل بنیاد شهید انجام گرفت نیز این موضوع با اولویت خاطره نگاری از ۵۰ خانواده شهید تربت حیدریه آغاز شده است.

,

حسینعلی زاده بیان داشت: بخش زیادی از والدین شهدا به رحمت خدا رفته اند و بخش اندکی در قید حیات هستند که براساس شرایط جسمانی و اوضاع کرونا، به مرور زمان با این افراد مصاحبه انجام و اسناد در حال آماده سازی است.

,

وی با بیان اینکه پس از ضبط خاطرات بیان شده توسط والدین شهدا این خاطرات در قالب لوح فشرده گردآوری می شوند، افزود: با توجه به اینکه پدران و مادران شهدا از کهولت سن برخوردار هستند به همین دلیل طرح خاطره‌نگاری با سختی‌هایی مواجه بوده که امیدواریم تا زمانی‌که این گنجینه‌ها در قید حیات هستند بتوانیم طرح مورد نظر را به سرانجام برسانیم.

,

خاطرات والدین شهدا بسیار ارزشمند و شنیدنی است

, خاطرات والدین شهدا بسیار ارزشمند و شنیدنی است,

عباس باقریان دبیر انجمن سینمای جوان تربت حیدریه که کارگردانی این پروژه را بعهده گرفته، گفت: هدف از اجرای این طرح این است که سیره شهدا و سبک و سیاق زندگی و منش آنها را از زبان پدران و مادران شهدا برای جامعه امروز، بخصوص جوانان و نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

,

باقریان اظهار کرد: در این مستند خاطرات شهدای گرانقدر از بدو تولد تا لحظه شهادت از زبان پدر و مادر شهدا و همچنین برادر و خواهر و یا همرزمان آنان به تصویر کشیده و ثبت و ضبط خواهد شد.

,

وی گفت: قبل از شروع کار احساس می کردیم یک پروژه تکراری و خسته کنند باشد اما با آغاز پروژه اتفاق دیگری رقم خورد و سینه والدین شهدا مملو از خاطرات گرانبهای فرزندان شهیدشان است و ایثارگران که همرزم و هم سنگر شهیدان بوده اند، خاطرات نفیسی از ایثار و فداکاری خود و دوستان شهیدشان دارند که بسیار ارزشمند و شنیدنی است.

,

باقریان با بیان اینکه کار خاطره نگاری از ۳۰ خانواده شهید تاکنون به اتمام رسیده، افزود: با توجه به تیم تصویربرداری، تدوین و ثبت ضبط روزانه بین ۵ تا ۷ خانواده شهید دعوت می شوند و خاطرات ثبت و ضبط می شود.

,

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۵ شهید، ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه