اخبار داغ

روایت مدافع سلامت قزوینی از روزهای سخت کرونایی؛

بهبودی بیماران بدحال زیباترین لحظات زندگیم است/ برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا خودخواهانه است

بهبودی بیماران بدحال زیباترین لحظات زندگیم است/ برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا خودخواهانه است
سمیرا خدابنده‌لو گفت: هرکسی آرزو دارد در مراسم جشن و شادی‌، عزیزانش را سهیم کند و آنها را کنار خود ببیند اما در شرایط کرونا به نظر می‌رسد خودخواهی باشد که انسان بخواهد به خاطر شادی دلخواه خود جان دیگران را به خطر اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ ماه‌ها از روزهای سخت شیوع کرونا می‌گذرد و در این مدت هرکسی به نوعی از این میهمان ناخوانده زخم خورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

ویروسی که همه آرزوی ریشه‌شکن شدنش را دارند هنوز در حال جولان است و همگان را به هم‌اوردی سخت دعوت می‌کند.

هرچند همه آحاد جامعه در تیررس این بیماری مهلک قرار دارند اما برخی بنا بر شغل و وظیفه‌ای که بر عهده دارند بیش از سایرین در مواجهه با ویروس کووید۱۹ هستند.

پرستاران و کادر درمان که به حق از آنان با عنوان مدافعان سلامت یاد می‌شود از آن دسته افرادی هستند که کرونا جان انان را بیشتر در معرض خطر انداخته است اما با همه این احوال در این مدت جانانه در میدان رزم با بیماری کرونا مقاومت کرده و از هیچ کمکی برای بهبودی بیماران دریغ نکردند.

سمیرا خدابنده لو یکی از مدافعان سلامتی است که در میدان رزم با کرونا با همتی ستودنی برای سلامتی بیماران تلاش کرده است.

وی که ۳۳ ساله بوده و دارای کارشناس پرستاری است حدود ۵ سالی است که در بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان مشغول به کار است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,



,
,
, , , ,

 

,

دشواری کار پرستاری در دوران کرونا

این پرستار مدافع سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از همان دوران کودکی، کمک کردن به دیگران را دوست داشتم به طوریکه به یاد می‌آورم وقتی کلاس اول ابتدایی‌ بودم معلمم از من سوال کرد می‌خواهی در آینده چه شغلی را انتخاب کنی و من پاسخ دادم، دوست دارم به دیگر هم‌نوعانم کمک کنم و به دلیل همین پاسخ نیز از معلمم جایزه گرفتم.

وی افزود: خانواده‌ام از انتخاب شغلم راضی هستند البته نگرانی‌هایی هم دارند که با توجه به شرایط کرونایی کاملا طبیعی است.

این پرستار قزوینی بیان کرد: نمی‌دانم اگر به گذشته برگردم باز هم پرستاری را انتخاب خواهم کرد یا خیر، زیرا پیش از اینکه رشته پرستاری را انتخاب کنم ذهنیت من در مورد این شغل چیزی دیگری بود و نسبت به سختی‌های کار پرستاری آشنایی خوبی نداشتم به همین دلیل شاید اگر به گذشته برگردم پرستاری را انتخاب نکنم البته این بدان معنا نیست که شغلم را دوست ندارم.

وی عنوان کرد: به دلیل تاثیری که پرستاری در زندگی خود و اطرافیانت می‌گذارد شاید شغلی را انتخاب کنم که شادتر باشد؛ زیرا در شغل پرستاری ما مردم را در بدترین شرایط زندگیشان می‌بینیم.

خدابنده‌لو بیان کرد: کسانیکه در بیمارستان فعالیت دارند مجبورند تا مردم را در بدترین شرایط جسمی و روحی ملاقات کنند که این مسئله روی روحیه خود فرد نیز تاثیر می‌گذارد. در دوران کرونا هم اوضاع سخت‌تر شد و حال و هوای کار پرستاری غمگین‌تر و در عین حال پرکارتر و پراسترس‌تر شد.

وی ابراز کرد: اینکه مدام باید ماسک بر صورت داشته باشیم و لباس مخصوص بر تن کرده و همواره دستان خود را ضدعفونی و از دستکش و شیلد استفاده کنیم واقعا کار ما پرستاران را چند برابر دشوارتر کرده است.

این پرستار قزوینی یادآور شد: برخی از مردم با وجود استفاده از یک ماسک ساده عنوان می‌کنند که ماسک زدن کار سختی است و انسان احساس خفگی می‌کند. آنها نمی‌توانند شرایط ما پرستاران را درک کنند که باید همیشه ماسک مخصوص بزنیم به طوریکه جای آن بر صورت ما نقش می‌بندد و احساس درد و خستگی و گرمای حاصل از پوشش لباس‌های ویژه واقعا دشوار است.

وی عنوان کرد: نگرانی خانواده‌های ما در شرایط کرونایی بیشتر شده است زیرا در این دوران شیوع بیشتر در معرض خطر هستیم اما مطمئنا دعای خیر والدین و همچنین بیماران پشت سر ماست.

خدابنده‌لو بیان کرد: روزهای نخست شیوع کرونا اطلاعات دقیقی از این ویروس و نحوه درمان آن نداشتیم و یک سردرگمی در مواجهه با این ویروس وجود داشت به طوریکه حتی در استفاده از ماسک تردید وجود داشت که از چه نوعی استفاده شود و چگونه با ویروس کرونا مقابله کنیم.

وی ادامه داد: به مرور که بیماری شناخته و حتی مهلک و خطرناک بودن آن ثابت شد نحوه مواجهه پرستاران و کادر درمان هم سخت‌تر شد ضمن اینکه از همان روزهای اول من و همه همکاران نگران آن هستیم که مبادا ناقل بیماری بوده و به بقیه اعضای خانواده منتقل کنیم که واقعا حس ناراحت کننده‌ای است به همین دلیل همواره رفت و آمدهای ما بنا بر ضرورت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود به طوریکه پیش می‌آید ماه‌ها به عزیزان خود سر نزنیم.

, دشواری کار پرستاری در دوران کرونا, دشواری کار پرستاری در دوران کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

فوت بیماران برای ما سخت و ناگوار است

این پرستار مدافع سلامت ابراز کرد: خوشبختانه تا به امروز من و همه همکاران بخش آی سی یو به این بیماری مبتلا نشدیم و این برای من جای شگفتی دارد چون در آلوده‌ترین مکان مشغول فعالیت هستیم اما مبتلا نشدیم و این جز با لطف و عنایت خدا ممکن نبوده است همچنین نشان می‌دهد با رعایت نکات بهداشتی حتی در آلوده‌ترین مکان‌ها هم می‌توانیم از خود محافظت کنیم.

وی عنوان کرد: سخت‌ترین روزهای کاری‌ام مربوط به دوران رشد آمار فوتی‌ها و افزایش مبتلایان و بیماران بدحال بود ضمن اینکه همیشه فوت بیماران برای ما سخت و ناگوار بوده است.

خدابنده‌لو اضافه کرد: شاید نتوان یک روز خاص را به عنوان سخت‌ترین روز کاری انتخاب کرد بلکه باید از آن با عنوان روزهای سخت یاد کرد زیرا در این ایام شاهد وقایع ناگواری بودیم که از جمله آن بستری شدن همزمان زن و شوهری که دارای چند فرزند بودند و متاسفانه هر دوی آنان به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند یا جوان ۳۰ سال‌های که درگذشت و نتوانست دوام بیاورد.

وی تصریح کرد: روزهای سخت دوران مواجهه با بیماری کرونا زیاد بود و تک تک بیمارانی که فوت می‌کردند برای ما دردناک بود؛ همچنین به دلیل طولانی شدن مدت بستری اکثر بیماران حس می کردیم آنان جزئی از خانواده ما هستند لذا فوت آنان برای ما بسیار اندوهبار بود چراکه غم بیماران مایه اندوه و شادی آنان موجب خنده و خوشحالی ماست.

شروع زندگی مشترک با برگزاری مراسم ساده‌ 

این پرستار قزوینی عنوان کرد: بهترین و زیباترین روزها برای هر پرستاری هم زمانی است که بیماران بدحال با کمک کادر درمان بهبود پیدا می‌کنند به طوریکه چندی پیش بیمار ۴۰‌ساله‌ای داشتیم که درگیری ریه شدیدی داشت اما به لطف خدا توانست سلامتی خود را بدست آورده و به آغوش خانواده‌اش برگردد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ساده ازدواج خود در دوران کرونا تصریح کرد: هرکسی آرزو دارد در شادی‌ها و جشن‌های زندگی، عزیزانش را سهیم کند و آنها را کنار خود ببیند اما در شرایط کرونا به نظرم خودخواهی است که انسان بخواهد به خاطر شادی دلخواه خود جان دیگران را به خطر اندازد چراکه سلامتی اطرافیانم برای من بسیار مهم‌تر از این موضوعات است.

خدابنده‌لو بیان کرد: من و همسرم به این توافق رسیدیم که با توجه به شیوع کرونا مراسم ساده‌ای برگزار و زندگی مشترک خود را آغاز کنیم لذا این موضوع را با خانواده‌ها در میان گذاشتیم که خوشبختانه آنها هم مخالفتی نداشتند و شرایط را درک می‌کردند.

وی در پایان گفت: توصیه من به همه هم‌استانی‌هایم این است که مراقب سلامتی خود باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک مناسب استفاده کنند همچنین دورهمی‌های خود را به تاخیر انداخته و رفت و آمدهای خود را کمتر کنند و حتما به فکر سلامتی خود و اطرافیانشان باشند.

انتهای پیام/

, فوت بیماران برای ما سخت و ناگوار است, فوت بیماران برای ما سخت و ناگوار است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شروع زندگی مشترک با برگزاری مراسم ساده‌ , شروع زندگی مشترک با برگزاری مراسم ساده‌ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه