اخبار داغ

استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم:

انسان با اقتدا و عمل به قرآن و سیره اهل بیت(ع) وزن پیدا می‌کند

انسان با اقتدا و عمل به قرآن و سیره اهل بیت(ع) وزن پیدا می‌کند
استاد اخلاق و مفسّر قران کریم گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین می‌فرماید ۲ وزن و ثقل یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را برای شما به امانت می‌گذارم که با اقتدا و عمل به این ۲ وزن و سنگینی و ارزش خود را افزایش می‌دهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، شامگاه دوشنبه (11 مرداد) در آخرین شب از مراسم جشن غدیر در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: انسانی که از دیدگاه قرآن و ولایت، وزن نداشته باشد، قیمت و ارزش ندارد و هم پروردگار و هم روایات او را سبک، پوچ و پوک می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه کلمه وزن و سنگینی در قرآن و روایات با لغت «ثقل» و سبکی و پوکی نیز با لغت «خفّت» به کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این آیات و روایات به درستی تبیین و بیان نشود، ضررهای سنگینی خواهد داشت و احتمال دارد انسان به نقطه‌ای برسد که فرصت به اتمام رسیده و قابل جبران نباشد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: طبق آیات قرآن کریم، انسان وقتی به حال احتضار رسید، می‌گوید مرا به حالت اول و زمان تکلیف برگردان اما پاسخ می‌آید که ساکت باش و به اصطلاح دهنت را ببند که پیش روی تو برزخ و عالم بعد از دنیا تا جهان قیامت است که فرا می‌رسد.

,

استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم با بیان اینکه باید کاری کنیم که فرصت از دست نرود، گفت: پشیمانی، حسرت، توی سر زدن و درخواست از پروردگار در هنگام از دست رفتن فرصت، اصلاً فایده‌ای ندارد.

,

وی اظهار داشت: ارزیابی خداوند از آدم‌های بی‌دین که مسئولیت الهی را نپذیرفته، دل را خانه ایمان به خدا نکرده، اعضا و جوارح را معدن عمل صالح نکرده و روحیات را صفحه اخلاق حسنه نکرده‌اند این است که می‌گوید وجودشان را درک‌کننده ساخته و خلق کرده بودم اما علی‌رغم اینکه سرمایه عظیمی به آن‌ها داده بودم، درک نکردند که توحید، نبوت، امامت، حلال، حرام، منکر و معروف یعنی چه.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند می‌گوید مکان‌هایی مانند مساجد، هیئات و منبرها هم بود که بروند و بفهمند اما نرفتند، اظهار داشت: عقل، گوش و چشم نیز خداوند داده اما این انسان‌ها نیامدند و نخواستند که بفهمند.

,

استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم با بیان اینکه دوزخیان در 7 طبقه آتش در آب جوشان می‌سوزند و باید چرک و خون بدن زناکاران را بخورند، گفت: کارگردانان جهنم به دوزخیان می‌گویند آیا کسی به شما هشدار نداد که عاقبت گناهان این است؟

,

وی افزود: دوزخیان می‌گویند عاقبت گناهان را به ما گفتند اما اگر آن وقتی که در دنیا بودیم، رفته و شنیده بودیم و در حق عاقبت‌مان فکر می‌کردیم، امروز در آتش جهنم نبودیم.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید چشم و گوش و عقل دادم که آفرینش را نگاه و درک کنند اما هر 3 را تعطیل کرده و در زندان هواها و هوس‌ها انداختند و قیمت این انسان‌ها پَست‌تر از حیوانات است و گاوها و خرهای باربر، بهتر از آدمیان مردم‌آزار هستند.

,

استاد اخلاق و مفسّر قران کریم با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم گفت: در اینجا هم آمده که قیمت افرادی که دیدند و قبول نکردند به اندازه سگ است و قیمت افرادی که می‌دانستند و عمل نکردند مانند حمار (الاغ) است.

,

وی در خصوص ویژگی‌های افراد دارای وزن ایمان، اخلاق و عمل از نگاه خداوند و قرآن کریم اظهار داشت: اول اینکه حضرت علی(ع) در ارزشگذاری این افراد می‌فرماید: طبیعتاً قیمت شما بهشت است و وجودتان را در جای دیگر معامله نکنید و قیمت شما را فقط خداوند دارد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به حدیث شریف ثقلین خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث می‌فرماید 2 وزن یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را برای شما به امانت می‌گذارم که با اقتدا و عمل به این 2 وزن، سنگینی و ارزش خود را افزایش می‌دهید.

,

وی تصریح کرد: از نظر قران کریم، اَعمال، اخلاق و اعتقادات انسانی که با اقتدا به قرآن و اهل بیت(ع) وزن پیدا کرد و وزین شد، سنگین است و از دنیا تا بهشت به مانع برنمی‌خورد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه خفیف آن کسی است که عقل، عمل و اخلاقش سبک است، گفت: این فرد در قیامت می‌بیند که تمام سرمایه‌های وجودی‌اش تباه شده چرا که با عمل نکردن به قرآن و اهل بیت(ع) هم به قران و هم به خودش ستم کرده است.

,

وی تاکید کرد: کسی که وزن سنگینی در قیامت دارد در یک زندگی بسیار پسندیده دائمی است.

,

استاد اخلاق و مفسّر قران کریم گفت: ارزش انسان در قیامت به میزان عمل به قرآن و اهل بیت(ع) در دنیا است و ارزش قیامتش، سبکی در دنیا و جدایی از قرآن و اهل بیت(ع) است که عمل نکردن به آن تا این اندازه آدم را بی‌ارزش می‌کند که طبق آیات قرآن کریم مانند سگ و حمار است.

,

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ماه محرم، وجود علمای متدین و همچنین خیریه‌ها در استان زنجان گفت: اجازه ندهید این وزنی که خداوند به شما داده با ابزارهایی مانند ماهواره و برنامه‌های مخرب در تلفن‌های همراه از دست برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه