اخبار داغ

رئیس‌جمهوری که جز عبرت چیزی به یادگار نگذاشت؛

روحانی رفت

روحانی رفت
حسن روحانی به عنوان هفتیمن رئیس‌جمهوری تاریخ کشور با شعار «امید» برای سکانداری دولت‌های یازدهم و دوازهم آمد اما بعد از ۸ سال با «عذرخواهی» از ملت ایران رفت و مایه عبرت آیندگان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسن روحانی، سیاستمداری است که در اردیبهشت سال 1392 با عنوان دولت تدبیر و امید و شعار اعتدال، وارد کارزار انتخابات شد و با وعده‌های بنفش از جمله حل مشکلات کشور در 100 روز توانست با حد نصاب آرا (50.7 درصد) به عنوان هفتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سکان دولت یازدهم را بر عهده بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 24 خرداد 1392 و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری، امیدهای زیادی برای مردم زنده شد که برگزاری جشن‌های خیابانی و شعارهای «روحانی مچکریم» نشان از امیدی بود که به صورت کاذب در دل مردم زنده شده بود اما غافل از اینکه تمام این وعده‌ها پوچ هستند.

,

, ,

*‌ مروری بر اهم وعده‌های حسن روحانی قبل از انتخابات 24 خرداد 1392

, *‌ مروری بر اهم وعده‌های حسن روحانی قبل از انتخابات 24 خرداد 1392, *‌ مروری بر اهم وعده‌های حسن روحانی قبل از انتخابات 24 خرداد 1392,

برنامه مدون من علاوه بر راه‌حل‌های [بلندمدت] برای رفع این مشکلات، راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی پیش‌بینی شده است که ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه، شاهد تحول اقتصادی باشیم. (7 خرداد 1392 حضور در برنامه تلوزیونی در مقابل دوربین)

,

در صورت انتخاب به سمت ریاست‌جمهوری، دستمزد کارگران را طبق قانون به اندازه‌‌ تورم، افزایش خواهم داد. دستمزد کارگران باید طبق قانون کار به اندازه‌ای که تورم وجود دارد، افزایش پیدا کند. در صورت انتخاب به سمت ریاست‌جمهوری در دولت آینده، حداقل حقوق کارگران مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد. (19 خرداد 1392 گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در رشت)

,

ما برای اشتغال، یک برنامه جدی خواهیم داشت و من جدی‌ترین برنامه اقتصادی‌ام در ماه‌های اول، حل معضل اشتغال است و مخصوصاً برای آن‌هایی که تحصیل کرده دانشگاه‌ها هستند و وقتی این مشکل حل شد، خودبه‌خود ما می‌توانیم دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور را هم به داخل کشور جذب کنیم و استفاده بکنیم. (10 خرداد 1392 گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم)

,

دولت تدبیر از هرگونه تهمت و تخریب، پرهیز خواهد کرد. این دولت حتی به آن‌هایی که 8 سال به ماها تهمت زدند، مقابله به مثل نخواهد کرد. (22 خرداد 1392 سخنرانی در جمع مردم بجنورد)

,

, ,

دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد، سرشار کند که اصلاً به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند. (6 خرداد 1392 برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما)

,

کارگران کارخانه‌های ما بیکار بودند اما برای کارخانه‌های چین، اشتغال ایجاد کردیم و به دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم. (18 خرداد 1392 سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی)

,

اگر می‌خواهید ریال ایرانی به جای اول خود برگردد، اگر می‌خواهید گذرنامه ایرانی به احترام خود برگردد، پای صندوق آرا بشتابید. (18 خرداد 1392 سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی)

,

سانتریفیوژها باید بچرخد و زندگی مردم نیز باید بچرخد. باید یادمان باشد کشور توسعه می‌خواهد؛ ما برای بمب که هسته‌ای نمی‌خواهیم. به دنبال توسعه‌ایم و اگر دنبال توسعه هستیم باید درست رفتار کنیم و این بسیار تدبیر می‌خواهد. (16 خرداد 1392 برنامه تلوزیونی رویکردها و برنامه‌ها، شبکه 4 سیما)

,

مطمئن هستم اگر تمام مدیران لایق برای اداره کشور فرا خوانده شوند و دست همکاری توام با تواضع به طرف اساتید و نخبگان دراز کنیم، کشور از تمام مشکلات نجات پیدا می‌کند... با تشکیل دولت تدبیر و راستگویان، دولت شایسته‌سالاری را در کشور حاکم کرده و اخلاق محمدی(ص) را به کشور برمی‌گردانیم. (19 خرداد 1392 سخنرانی در جمع مردم گیلان)

,

این‌ها بخش کوتاهی از وعده‌های رنگارنگ حسن روحانی برای کسب آرای مردم بود که متاسفانه در طول 8 سال گذشته، اثری از این وعده‌ها نمایان نشد. برای مثال در حوزه ایجاد اشتغال نه تنها امروز مردم از وضعیت اشتغال رضایت ندارند بلکه بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه و مشکلات بانکی و... تعطیل شده و نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند.

,

در خصوص بازگشت اخلاق محمدی(ص) به کشور در بین مدیران نیز باید گفت که مدیران دولت روحانی، بدترین رفتار و عملکرد را در برابر مخاطبان خود داشتند. از پرتاب میکروفن خبرنگار توسط وزیر وقت راه و شهرسازی بگیرید تا انواع توهین‌های دیگر.

,

, ,

*‌ اصرار روحانی به مذاکره با غرب

, *‌ اصرار روحانی به مذاکره با غرب, *‌ اصرار روحانی به مذاکره با غرب,

حسن روحانی از همان ابتدای تصدی ریاست‌جمهوری، مذاکره با آمریکا و ارتباط با دنیا جهت رفع تحریم و حل مشکلات مردم را پیش کشید و حتی در سخنان خود، مذاکره را درس گرفتن از عاشورا و امام حسین(ع) و بعدها نیز درس گرفتن از امام حسن(ع) بیان کرد و در مواردی حتی حل مشکلات زیست‌محیطی و آب آشامیدن مردم را نیز منوط به مذاکره با دنیا خواند. دنیایی که حسن روحانی از آن نام برد، شامل 6 کشور بودند که سردسته آن‌ها آمریکا است. آمریکایی که از بدو تشکیل انقلاب اسلامی، دشمن سرسخت جمهوری اسلامی ایران بوده و هر جایی که توانسته به کشورمان ضربه زده است.

,

علی‌رغم تذکرات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم اعتماد به غرب به‌ویژه آمریکا اما اصرار و پافشاری روحانی منجر به اجازه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مذاکره با آمریکا و آن هم فقط در خصوص مسائل هسته‌ای شد.

,

*‌ سخنان روحانی در جمع مردم زنجان در 30 مهرماه 1393

, *‌ سخنان روحانی در جمع مردم زنجان در 30 مهرماه 1393, *‌ سخنان روحانی در جمع مردم زنجان در 30 مهرماه 1393,

حسن روحانی در نهمین سفر استانی خود در مهر 1393 به زنجان آمد و در جمع مردم زنجان گفت: درس ابی‌عبدالله(ع) به ما درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است. درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چهارچوب منطق و موازین است. شما می‌دانید که شب تاسوعا، همان شب تاسوعایی که بزرگترین مراسم را شما در زنجان به پا می‌کنید که مایه غرور و افتخار همه ایرانیان است. یا ابوالفضل(ع) شما ایران را به حرکت وا می‌دارد، یا قمر بنی هاشم(ع) شما در دل‌ها آشوب عشق به پا می‌کند در همان شب تاسوعایی که مورد تکریم شماست، شما می‌دانید که امام حسین(ع) خیمه‌ای را به پا کرد و عمر سعد را دعوت به مذاکره کرد.

,

امام حسینی که آگاه است و می‌داند فردا و پس‌فردا ایام شهادت او و یارانش است. امام حسین(ع) می‌داند خون او و یارانش توسط همین عمر سعد و یاران نادانش ریخته می‌شود اما با دنیا اتمام حجت کرد.

,

شب تاسوعا ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مساله به جنگ پایان نیابد. نه امام حسین(ع) از جنگ می‌ترسید و نه از شهادت که به استقبال شهادت می‌شتافت اما به ما یاد داد که حتی با دشمن حتی با خصم ما باید به گونه‌ای رفتار بکنیم که منطق دنیا، ما را پیروز در صحنه مذاکره بداند. ما امروز در سایه تعامل سازنده با قدرت‌های بزرگ، مذاکره می‌کنیم. در اولین قدم‌ها در سال گذشته ما به پیروزی‌های قدم اول دست یافته‌ایم.

,

امید ما به خداوند است. اتکای ما به ارواح طیبه ائمه هدی(ع) و توسل به حضرت ولی عصر(عج) است اما پشتیبانی شما مردم، هدایت مقام معظم رهبری به عنوان پشتوانه اصلی مذاکرات ما است. ما به تعامل سازنده با جهان و به مذاکره برای حل مشکلات مردم به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد...

,

*‌ به جهنم که از مذاکره می‌ترسید

, *‌ به جهنم که از مذاکره می‌ترسید, *‌ به جهنم که از مذاکره می‌ترسید,

حسن روحانی در مرداد 1393 در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از «مذاکره‌هراس»ها انتقاد کرد و گفت: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.

,

وی با انتقاد شدید از ترویج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در دنیا اظهار کرد: در داخل کشور نیز برخی به دنبال تعامل‌هراسی و مذاکره‌هراسی هستند و به محض اینکه صحبت از مذاکرات پیش می‌آید می‌گویند ما هراس داریم؛ در حالی که باید گفت که ما در استدلال قوی هستیم.

,

رئیس‌جمهوری با انتقاد شدید از کسانی که به گفته وی «مذاکره‌هراسی» را رواج می‌دهند، تاکید کرد: «تعامل‌هراسی»، «مذاکره‌هراسی» و «مفاهمه‌هراسی» غلط است. مقام معظم رهبری از تعبیر نرمش قهرمانانه استفاده کرده‌اند. «نرمش قهرمانانه هراسی» هم غلط است.

,

حسن روحانی سرانجام با گره زدن حل تمام مشکلات کشور از رفع تحریم‌ها تا مشکلات محیط زیست و آب شُرب و با اصرار فراوان در سخنان متعدد، اجازه مذاکره را گرفت اما مذاکره منجر به «برجامِ نافرجام شد»

,

از محتوای معاهده ترکمان‌چای‌گونه برجام که بگذریم متاسفانه این قرارداد هیچ عایدی برای کشور نداشت و فقط سال‌ها وقت مردم را به هدر داد و کشور را معطل کرد تا ره‌آورد آن «هیچ» باشد و در حالی که قبل از انعقاد برجام از تضمین بودن امضای جان کِری (وزیر امور خارجه آمریکا) و رفع بالمرّه تحریم‌ها سخن به میان آمده بود اما هیچکدام عملیاتی نشد و حتی حضرت عزرائیل، برخی از حامیان سرسخت و جدی دولت در چشیدن شهد ضمانت امضای کری را نیز ناکام گذاشت!!

,

در حالی که حاصل برجام برای کشور فقط انداختن عکس یادگاری وزیر وقت راه و شهرسازی با یک هواپیما بود متاسفانه دود این ندانم‌کاری‌ها به چشم ملت مظلوم ایران رفت و روزبه‌روز به مشکلات و گرفتاری‌های این ملت افزوده شد و روحانی نیز در پاسخ به علت این مشکلات گفت: اولاً قرار نبود همه تحریم‌ها برطرف شود و فقط تحریم‌های هسته‌ای و آن هم در صورت متعهد بودن طرف مقابل، لغو خواهند شد و ثانیاً رئیس‌جمهوری آمریکا (ترامپ) به تعهداتش عمل نکرده است.

,

این سخنان در حالی بود که حسن روحانی در تیرماه 1394 و بعد از امضای برجام از رفع بالمرّه تحریم‌ها سخن گفته بود.

,

ترس از تهدیدات دشمن، چشم دوختن به خارج از کشور، عدم حمایت از توانمندی داخل و اشرافی‌گری دولتمردان یازدهم و دوازدهم سبب شد تا روزبه‌روز بر مشکلات کشور افزوده شود و خارج شدن آمریکا از برجام نیز مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خوش‌بین نبودن به مذاکرات هسته‌ای بود.

,

, ,

*‌ توهین‌های روحانی

, *‌ توهین‌های روحانی, *‌ توهین‌های روحانی,

ناکارامدی دولت تدبیر و امید فقط به برجام ختم نشد و رئیس‌جمهوری بارها و بارها در طول 8 سال گذشته منتقدان را با الفاظ نامناسب مورد خطاب و عتاب قرار داد.

,

کم ‎سواد، بی‌سواد، بی‎ قانون، بی‌دین، حسود، افراطی، بی‌شناسنامه، بزدل، ترسو، تازه به دوران رسیده، کاسبان تحریم، جیب‌بُر، دنیاندیده، متوهم، تخریبگر، بروید به جهنم، منتقدان فاسد، عقب‌مانده، عصر حجری، اقلیت خاص و بی‌عقل بخشی از لیست بلند روحانی در توهین به منتقدان بود که در این سال‌ها به گوش رسید.

,

*‌ عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش مسکن

, *‌ عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش مسکن, *‌ عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش مسکن,

دولت روحانی از ابتدای کار خود تا سال 1398 هیچ تحرک و تلاشی در حوزه مسکن نداشت و علی‌رغم اینکه مسکن مهر دولت‌های نهم و دهم بسیاری از جوانان و مستاجران را با کمترین مبالغ، صابح خانه کرده بود اما وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید از مسکن مهر به عنوان طرح مزخرف و قوطی کبریت یاد کرد و همین امر سبب شد تا بسیاری از مستاجران در 8 سال اخیر، حسرت خانه‌دار شدن را با خود به یدک بکشند. کارشناسان اقتصادی می‌گویند که دولت روحانی در ۸ سال اخیر، اراده‌ای برای حل مشکل مسکن نداشته و این دولت در بحث عدم دخالت در بازارها، کاتولیک‌تر از پاپ بوده و بدترین وضعیت 32 سال اخیر کشور در حوزه مسکن را داشته است.

,

طرح اقدام ملی مسکن نیز که در واقع کپی‌برداری از مسکن مهر با تغییر نام بود به دلیل اینکه برای دهک‌های چهار به بالای جامعه، برنامه‌ریزی شده نتوانست مستاجران را به آرزوی خانه‌دار شدن برساند و متقاضیانی که در این طرح ثبت‌نام کرده بودند نیز یا در میانه راه، انصراف داده و یا اینکه با مشقت‌ها و سختی‌های فراوان برای تامین آورده نقدی خود مواجه شده‌اند.

,

*‌ سهمیه‌بندی بنزین

, *‌ سهمیه‌بندی بنزین, *‌ سهمیه‌بندی بنزین,

سهمیه‌بندی بنزین نیز یکی دیگر از دسته‌گل‌های دولت بی‌تدبیر بود چرا که بنزین از سال 1386 سهمیه‌بندی شده و به 2 نرخ سهمیه و آزاد عرضه می‌شد اما دولت تدبیر و امید با فاسد خواندن این طرح، ضمن تک‌نرخی کردن بنزین، قیمت آن را نیز از 800 به 1000 تومان رساند و گفت که بنزین دونرخی، فساد ایجاد می‌کرد.

,

, ,

دولت دوازدهم در آبان‌ماه 1398 به این نتیجه رسید که باید بنزین را سهمیه‌بندی کند و در نهایت بنزین را به حالت اول بازگرداند، حذف کارت سوخت توسط دولت روحانی چندین هزار میلیارد تومان برای کشور خسارت به بار آورد و از طرفی این کار به قیمت دونرخی شدن و گران شدن بنزین و همچنین ایجاد آشوب در کشور و ورود خسارت‌های فراوان به جان و مال مردم و بیت‌المال شد.

,

*‌ کاهش اشتغال، حاصل خروج جمعیت فعال از بازار کار است

, *‌ کاهش اشتغال، حاصل خروج جمعیت فعال از بازار کار است, *‌ کاهش اشتغال، حاصل خروج جمعیت فعال از بازار کار است,

طبق گزارش مرکز آمار ایران در تابستان ۹۸ نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته و همین مساله سبب شد تا حسن روحانی در ۱۴ مهر ۹۸ در جلسه هیات دولت با بیان آنکه بیکاری ۱.۸ درصد کاهش یافته از تمام دستگاه‌ها و بخش‌های مسئول در این زمینه تشکر کند. پذیرش این مساله جدا از آنکه توسط عموم مردم، سخت و دشوار است با آمار سایر متغیر‌های اقتصادی نیز همخوانی ندارد.

,

کاهش نرخ بیکاری به همین جا ختم نشد و در آخرین گزارش مرکز آمار ایران در زمستان ۹۹ نرخ بیکاری در ایران ۹/۷ درصد بیان شده که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری کشور طی 2 دهه اخیر است.

,

دولت روحانی، کاهش نرخ بیکاری را ماحصل تلاش خود و اشتغالزایی گسترده می‌داند اما آمار‌ها نشان می‌دهد آنچه موجب کاهش نرخ بیکاری شده، نه اقدام و برنامه‌ریزی دولت شیخ حسن بلکه ماحصل خروج نیروی کار از بازار و پیوستن جمعیت فعال به غیرفعالان بوده است به‌طوری‌که جمعیت غیرفعال کشور (بالای 15 سال) طی 2 سال اخیر ۳۴ میلیون نفر به ۳۷ میلیون نفر افزایش یافته است.

,

حسن روحانی در سال‌های اخیر بار‌ها میزان ایجاد اشتغال خالص در دولت‌های نهم و دهم را مورد تمسخر قرار داده بود اما طبق گزارش مرکز آمار ایران، دولت روحانی در 8 سال فعالیت خود به طور میانیگن در هر فصل حدود ۳۱ هزار شغل جدیده ایجاده کرده و این در حالی است که رقم میانگین اشتغال خالص فصلی در دولت‌های نهم و دهم از ۵۲ هزار شغل عبور کرده بود و این آمار نشان از اُفت ۴۰ درصدی رقم اشتغال خالص در دولت تدبیر و امید دارد.

,

حسن روحانی در حالی در سال ۱۳۹۲ وعده حل مشکل بیکاری در طی ۲ ماه اول دولت خود را می‌داد که اکنون در پایان کارش، ضعیف‌ترین عملکرد را در ایجاد شغل داشته است.

,

وی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۱۳۹۲ وعده می‌داد که دولت با یک برنامه مدبرانه می‌تواند ۳.۵ میلیون بیکار را دارای شغل کرده و در اسرع وقت به سادگی می‌تواند مشکل اشتغال کشور را حل کند.

,

حسن روحانی با وجود شعارهایی که در سال ۱۳۹۲ در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌داد، کارنامه به مراتب ضعیف‌تری نسبت به دولت قبل داشته است. در ۸ سال دولت‌های نهم و دهم به طور خالص یک میلیون و ۶۷۱ هزار شغل ایجاد شد در حالی که در دولت روحانی کمتر از یک میلیون شغل ایجاد شده و نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال که در دولت نهم و دهم از ۲۴ درصد به ۲۲.۹ درصد کاهش یافته بود در دوران مدیریت حسن روحانی بر کشور به ۲۳.۶ درصد افزایش یافته است.

,

*‌ دولت روحانی، رکورددار تورم در کشور با الگوبرداری از هاشمی رفسنجانی

, *‌ دولت روحانی، رکورددار تورم در کشور با الگوبرداری از هاشمی رفسنجانی, *‌ دولت روحانی، رکورددار تورم در کشور با الگوبرداری از هاشمی رفسنجانی,

حسن روحانی در سال ۱۳۹۹ دومین رکورد تورم بالای تاریخ انقلاب اسلامی را به نام دولت خود ثبت کرد. بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از شاخص قمیت کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری کشور، حسن روحانی پس از مرحوم هاشمی رفسنجانی، بالاترین تورم تاریخ پس از انقلاب را ایجاد کرد. بر اساس این گزارش، نرخ تورم سال ۱۳۹۹ در مناطق شهری کشور به ۳۶٫۲ درصد رسید که دومین تورم بالای ایران پس از انقلاب محسوب می‌شود.

,

رتبه اول تورم در اختیار دولت مرحوم رفسنجانی در سال ۱۳۷۴ است که نرخ تورم کشور در آن سال به ۴۹٫۴ درصد رسیده بود و رتبه سوم بالاترین نرخ تورم نیز به سال ۱۳۷۳ با ۳۵.۲ درصد و رتبه چهارم به سال ۱۳۹۸ با ۳۴.۴ درصد اختصاص دارد.

,

شباهت سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی با هاشمی رفسنجانی که پیروی از نسخه‌های اقتصاد آزاد و بی‌تفاوتی به کنترل قیمت‌ها و به نوعی رهاسازی بازارها است سبب شده تا این 2 دولت، بیشترین فشار تورمی را به ملت ایران وارد کنند. جالب آن که اکثر اعضای تیم اقتصادی دولت‌های رفسنجانی و روحانی نیز یکسان هستند و تقریبا تمام مدیران تکنوکراتی که در دولت‌های نهم و دهم از کار کنار گذاشته شدند در دولت روحانی بر سر کار حاضر شدند و بیشترین فشار تورمی را به مردم وارد آوردند.

,

*‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی در دولت تدبیر و امید

, *‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی در دولت تدبیر و امید, *‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی در دولت تدبیر و امید,

فرهنگ، موضوعی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و حساسیت زیادی به آن نشان می‌دهند. ایشان با مطرح کردن جنگ نرم و شبیخون فرهنگی در دهه 70 هشدارهای لازم نسبت به مراقبت از نفوذ فرهنگی دشمن را دادن اما متاسفانه مورد بی‌توجهی مسئولان کشور به‌ویژه در 8 سال اخیر شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار مسائل اقتصادی و تکیه بر توانمندی و تولید داخل، موضوع فرهنگ را نیز مهم شمرده‌اند و حتی سال 93 را به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.

,

برگزاری کنسرت‌های مختلف و مختلط در برخی نقاط کشور، تورهای مختلف در کنار مسائل فرهنگی نامناسب و اساعه ادب شخص رئیس‌جمهوری در کنار معاونان و وزرا و همچنین رها شدن فضای مجازی در دولت تدبیر و امید، فضای فرهنگی کشور را به سمت ولنگاری برد.

,

, ,

*‌ روحانی رفت

, *‌ روحانی رفت, *‌ روحانی رفت,

به هر حال روحانی رفت اما مدیریت 8 ساله وی بر کشور، مایه عبرتی برای آیندگان شد تا 2 بار از یک سوراخ، گزیده نشوند. این 8 سال، عبرت و تجربه خوبی برای ملت ایران نیز بود تا در انتخاب خود دقت کنند و به فردی رای بدهند که نه مرد شعار و دیپلماسی بلکه مرد میدان و عمل باشد و به وعده‌هایی که می‌دهد بتواند عمل کند.

,

دولتمردان یازدهم و دوازدهم و در راس آن حسن روحانی باید بدانند که در 8 سال گذشته، سختی‌های زیادی بر مردم متحمل کردند و مشکلات زیادی بر سر ملت مظلوم ایران آوار کردند و در روز قیامت باید پاسخگوی سیاست‌ها و برنامه‌های خود باشند. امروز مردم ایران و به‌ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه، دچار سختی‌ها و مشکلات فراوانی از قِبَل سیاست‌های دولت تدبیر و امید شده که جبران این مشکلات و رفع آن‌ها کار آسانی نیست. از بیکاری و تورم بگیرید تا عدم توانایی در نظارت و کنترل بر بازار و مسائل فرهنگی و فسادهای مختلف و حقوق‌های نجومی که روح، روان و جسم را از ملت گرفته است.

,

فلسفه وجود انتخابات در کشور این است که مردم به فردی رای بدهند که اصلح باشد. از انتخابات‌های بعدی باید به این موضوع توجه داشت که وعده‌ها، شعارها، رنگ‌های تبلیغاتی و تخریب گذشتگان کار درستی نبوده و نباید اعتنا کرد بلکه آن چیزی که می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند، سابقه افراد در دوران مدیریت و همچنین تفکر و نگرش افراد و حامیان و همکارانشان است.

,

8 سال گذشته نشان داد که کلید حل تمام مشکلات کشور در داخل بوده و توانمندی به نیروی داخل و حمایت از آن راه‌حل تمام مشکلات است و نباید منتظر بیگانگان ماند چرا که هیچ کس در خارج از کشور برای ما دلسوزی نمی‌کند.

,

ساعت 10:30 صبح امروز (سه‌شنبه 12 مرداد) مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار و حسن روحانی، کلید پاستور را تحویل آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی (منتخب ملت در انتخابات 28 خرداد) می‌دهد که سوابق درخشان مدیریت وی در دستگاه قضایی و آستان قدس رضوی و همراهی‌اش با محرومان و مظلومان، نقطه امیدی برای مردم مستضعف و دهک‌های پایین جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه