اخبار داغ

یادداشت؛

اعتیاد به اینترنت کثیف صهیونیستی و لزوم سازماندهی فضای مجازی

اعتیاد به اینترنت کثیف صهیونیستی و لزوم سازماندهی فضای مجازی
به علت اعتیاد طیف‌‌های مختلف در کشور به اینترنت بی در و پیکر و کثیف صهیونیستی، ورود به بحث ساماندهی، حتی با این تاخیر و نگاه حداقلی، باز هم مورد عتاب بخش بزرگی از جامعه قرار می‌ گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در پاییز ۱۳۴۳، وقتی کاپیتولاسیون در مجلس تصویب شد، امام خمینی (ره) علیه آن سخنرانی پر حرارتی انجام دادند، و همه علما و مردم را به مقابله با آن فرا خواندند و قائله‌ای به پا کردند که رژیم مجبور به تبعید ایشان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اما آیا کاپیتولاسیون فقط در فضای حقیقی است؟ و اگر در فضای مجازی، بیگانگان مصونیت قضایی داشته‌باشند، دیگر نمی‌شود نام آن را کاپیتولاسیون گذاشت؟
,
 
,
اگر پاسخ مثبت است، پس چرا اگر کسی با این کاپیتولاسیون مخالفت کرد، او را تخطئه می‌کنیم؟
,
 
,
باید ببینیم چه بر سر ما آمده، و سر کدام سفره مجازی صهیونیستی نشسته‌ایم که با ساماندهی این فضا مخالفیم!
,
 
,
جالب اینجاست که در لایحه کاپیتولاسیون زمان رژیم پهلوی، آمده ‌بود که محاکم قضایی آمریکایی باید به جرم تبعه خود در ایران رسیدگی کنند، و نتیجه را به اطلاع مقامات قضایی ایران برسانند، ولی درباره فضای مجازی، حتی از همین حقوق حداقلی هم خبری نیست! هر کسی هر کاری خواست می‌تواند انجام دهد، بدون پاسخگویی، و بدون هیچ نوع محدودیت!
,
 
,
 استقلال یک ملت، و نرفتن زیر سلطه بیگانگان آنقدر مهم است که امام خمینی(ره) بعد از کاپیتولاسیون فریاد می‌زنند: «رفت اسلام!»
,
 
,
اما امروز کسی برای رفتن اسلام فریاد نمی‌زند؛ کافی است نگاهی به سر و وضع نوجوان‌ها در کوچه و خیابان بیندازیم، یا سرکی به گوشی ایشان بکشیم، یا نتایج تزریق نگاه غربی به فرهنگ و سیاست و اعتقاداتمان، توسط این پلتفرم‌ها، و ترویج سریع آن در جامعه را بررسی کنیم، تا متوجه شویم که «اسلام در حال رفتن است!»
,
 
,
اگر به فرموده امام راحل، رفتن استقلال یک کشور اسلامی، به معنای رفتن اسلام است، پس صیانت از استقلال کشور اسلامی، به معنای صیانت از اسلام است. پس «صیانت ما عین دیانت ماست!»
,
 
,
چند نکته در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی قابل طرح است که باید به آن پرداخته شود.
,
 
,
در جریان تصویب کلیات طرح در مجلس، آنچه جلب توجه می‌کرد، تعداد زیاد غایبین جلسه بود، و رأی ضعیف طرح بود؛  این یعنی حداقل بخش بزرگی از مجلس ترجیح داده‌اند کنج عافیتی بجویند، و دامن خود را از تهمت‌ها و هجمه‌های احتمالی آینده، پاک نگه دارند، و حاضر نیستند برای آن هزینه‌ای بپردازند، در حالی که این طرح، یک طرح آغازین و حداقلی است.
,
 
,
بسیاری از کشورهای دنیا، از لائیک و لیبرال، تا کمونیست و مسلمان، برای ساماندهی فضای مجازی خود، قوانینی مصوب کرده‌اند. در حالی که ما نسبت به دیگر کشورهای دنیا، دلایل جدی‌تر و اولویت‌های بالاتری برای ساماندهی این فضا داریم، اولا واضح است که ما برای مدیران جهانی فضای مجازی و صهیونیست‌ها، جزء مهم‌ترین جوامع هدف و نقاط درگیری هستیم.
,
 
,
دشمنان انقلاب، از طریق این فضا، برای اثرگذاری و بهره‌برداری در زمینه‌هایی چون امنیتی، سیاسی، و فرهنگی، بر روی کشور ما تمرکز کرده‌اند و از این جهت، اولویتی که ما برای ساماندهی این فضا داریم، به هیچ وجه در کشورهای اروپایی یا مثلا آسیای جنوب شرقی وجود ندارد.
,
 
,
ثانیاً ما به عنوان یک حکومت دینی، الزامات فرهنگی و اعتقادی و هنجارهایی داریم، که در اغلب کشورهای دنیا وجود ندارد، و ما به شدت نیاز داریم که از این ارزش‌ها در فضای مجازی پاسداری و مراقبت کنیم.
,
 
,
با وجود این الزامات، به علت اعتیاد طیف‌های مختلف در کشور، به اینترنت بی دروپیکر و کثیف صهیونیستی، ورود به بحث ساماندهی، حتی با این تاخیر و نگاه حداقلی، باز هم مورد عتاب بخش بزرگی از جامعه قرار می‌گیرد و این عمق فاجعه و اهمیت پیگیری مسئله را مضاعف می‌کند.
,
 
,
عبارتی که این روزها در صحبت‌های افراد مختلف در رسانه‌ها تکرار می‌شود، این است که اقناع عمومی درباره این طرح صورت نگرفته، واقعیت این است که سال‌هاست در میان قاطبه جریان انقلابی، نه‌تنها کلمه‌ای درباره هرگونه ساماندهی فضای مجازی گفته نمی‌شود، بلکه هر نوع صحبتی در این باره محکوم به برچسب افراطی‌گری و عقب‌افتادگی فکری است.
,
 
,
معدود شخصیت‌هایی که پیگیر ساماندهی فضای مجازی هستند نیز، علی‌رغم تلاش مجاهدانه و روشنگری بسیار، تقرببا در تمام رسانه‌های فراگیر و حتی انقلابی، سانسور و بایکوت هستند.
,
 
,
هرچند به مناسبت طرح مجلس، چند صباحی است که صحبت از ضرورت ساماندهی فضای مجازی، کمی از غربت خارج شده و تا حدود اندکی عمومیت پیدا کرده، اما به هر صورت کسانی که امروز مدعی کم‌کاری جریان طراح طرح صیانت، در خصوص شفاف‌سازی و اقناع عمومی می‌شوند، خودشان بیش و پیش از هر کسی مورد سوال هستند، که با وجود داشتن تریبون و فعالیت مستمر در رسانه‌های مختلف، و البته مطالبات مکرر حضرت آقا در این زمینه، چقدر درباره ضرورت ساماندهی و مدیریت فضای مجازی گفته‌اند و نوشته‌اند؟
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه