اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است

حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
عضو مجلس خبرگان رهبری، حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا را دو چالش بزرگ پیش روی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باید اعضای کابینه هماهنگ عمل کنند و یک صدا از دولت سیزدهم شنیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری در گفت و گو با خبرنگاران درباره الزامات سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، سیاست خارجی ما باید براساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و مصالح عالی کشور براساس حکمت، مدیریت شود و از جاده عزت خارج نشویم و غیر از روابط با کشورهای متخاصم چون رژیم صهیونیستی و آمریکا، با هر کشور دیگری می‌توان براساس  این اصول ارتباط برقرار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، درباره تغییرات محتمل در سیاست خارجی کشور در دولت سیزدهم، افزود: اینکه آقای رییسی چقدر می‌تواند در روابط خارجی تغییر ایجاد کند بستگی به گذشت زمان و آینده دارد ولی با رویکردی که قابل حدس زدن و پیش‌بینی است که اولویت در ارتباط با کشورهای همسایه و در نگاه به شرق است.طبیعی است امید  داشته باشیم که در روابط خارجی مخصوصاً با کشورهای همسایه و بلوک شرق مثل چین و روسیه، شاهد پیشرفت و تغییرات مثبتی باشیم.

,

مجتهدشبستری درباره مذاکرات هسته‌ای در دولت آینده خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه خواهد شد و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما این را می‌توانم بگویم که تا اینجا هرگاه ما بر اصول خویش پافشاری و با قدرت و قوّت از حقوق ملت دفاع کردیم، طرف‌های مقابل عقب‌نشینی کردند.

,

وی ادامه داد: امروز هم همین‌طور است. یعنی اگر تیم مذاکره‌کننده و عزیزانی که به نمایندگی از ایران در این تیم خواهند بود، با قدرت و قاطعیت از حقوق ملت دفاع کنند، موفق خواهیم شد و دشمن عقب خواهد نشست در غیر این صورت هر جا که بخواهیم عقب‌نشینی کنیم و از حقوق اساسی ملت کوتاه بیاییم، طبیعی است که دشمن یک گام جلو خواهد آمد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: امروز وضع معیشت مردم نگران‌کننده است و این وضعیت در درجه اول باید ساماندهی شود. بیکاری، تورم، نقدینگی بالا و مشکلات فرهنگی اقداماتی است که توقع می‌رود که در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد.

,

مجتهدشبستری، مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا را دو چالش بزرگ دولت سیزدهم عنوان کرد و درباره ترکیب کابینه سیزدهم بیان کرد: امیدواریم که افراد متخصص و متعهد، توانمند، مکتبی، ولایی، خدمتگزار و ضدفساد در کابینه حضور داشته باشند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تیم‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی که طبیعتاً در هر کابینه‌ای چند وزارتخانه حول محور موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که اگر هماهنگ عمل کنند یک صدا از دولت شنیده می‌شود.

,

مجتهدشبستری یادآور شد: اگر اختلاف نظری هم در بعضی مسائل وجود دارد در درون جلسات حل شود و به نقطه نظر واحد برسند تا هماهنگ عمل کنند. امیدوارم که سید ابراهیم رییسی بتواند نقش خوبی در هماهنگی میان اعضای کابینه ایفا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه