اخبار داغ

نماینده سیرجان و بردسیر:

فریاد العطش مردم استان کرمان از بی‌آبی بلند است/ سایه‌افکندن بروکراسی اداری بر فعالیت مردم و بخش خصوصی

فریاد العطش مردم استان کرمان از بی‌آبی بلند است/ سایه‌افکندن بروکراسی اداری بر فعالیت مردم و بخش خصوصی
شهباز حسن پور گفت: اولین مشکل اساسی ما در استان، مسئله آب است که فریاد العطش مردم دیار کریمان در زمینه کم آبی بلند است و متأسفانه تاکنون جواب منطقی و قانع‌کننده‌ای از سوی وزارت نیرو داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با ابتکار حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار، مسئولان ارشد استان، فرمانده سپاه ثارالله، دستگاه قضا، مجمع نمایندگان شورا راهبردی به منظور نیاز سنجی مسائل و اولویت های استان چند ماه گذشته تشکیل شده که اولویت های استان در این شورا بررسی و به دبیرخانه شورا ارسال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

فریاد العطش مردم استان کرمان از بی آبی بلند است

, فریاد العطش مردم استان کرمان از بی آبی بلند است, فریاد العطش مردم استان کرمان از بی آبی بلند است,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های استان در دولت سیزدهم ابراز کرد: اولین مشکل اساسی ما در استان، مسئله آب است که فریاد العطش مردم دیار کریمان در زمینه کم آبی بلند است و متأسفانه تاکنون جواب منطقی و قانع کننده ای از سوی وزارت نیرو داده نشده است.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 700 روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند، اظهار کرد: بخش کشاورزی استان در حال نابودی است و این مسئله دغدغه مردم در شهرستان های شمالی مانند سیرجان، بردسیر، رفسنجان، شهربابک و زرند است؛ چرا که باغات پسته در این شهرستان ها در حال خشک شدن و از بین رفتن است.

,

وی بیان کرد: یکی دیگر از معضلات استان که در سال جاری داریم و این مسئله در طول پنجاه سال گذشته اتفاق نیافتاده بود، خشکسالی در سطح استان بود؛ این مسئله به معنای فاجعه زیست محیطی و خشک شدن قنوات یعنی فروکش کردن زمین است و امیدواریم این مسئله به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

,

لزوم توجه به دولت سیزدهم به مسئله مسکن و حاشیه نشینی در کرمان

, لزوم توجه به دولت سیزدهم به مسئله مسکن و حاشیه نشینی در کرمان , لزوم توجه به دولت سیزدهم به مسئله مسکن و حاشیه نشینی در کرمان ,

حسن پور افزود: مسئله دیگری که به عنوان مطالب اصلی ما از دولت سیزدهم است توجه به بخش کشاورزی استان، تغییر الگوی کشت، توجه به آبیاری نوین و تحت فشار و استفادهاز فناوری های نوین در کشاورزی است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که اخیرا در استان خودنمایی می کند، مسئله مسکن در استان، حاشیه نشینی در شهر کرمان و افزایش ناگهانی قیمت مسکن در برخی از شهرستان ها است؛ دولت قول داده است که سالی حداقل یک میلیون مسکن در نظر بگیرد که امیدواریم به این وعده به فوریت عمل کند تا بتوانیم به بسیاری از مسائل و  مشکلات مردم پاسخگو باشیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مسئله بیکاری را از دیگر مشکلات اساسی و اصلی در سطح استان دانست و عنوان کرد: توجه به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تولید و فعال سازی معادن باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد.

,

سایه افکندن بروکراسی اداری بر فعالیت مردم و بخش خصوصی

, سایه افکندن بروکراسی اداری بر فعالیت مردم و بخش خصوصی, سایه افکندن بروکراسی اداری بر فعالیت مردم و بخش خصوصی,

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از معضلات امروز استان، مسئله بروکراسی و کاغذ بازی اداری است که در تمام کارهایی که مردم و فعالیت بخش خصوصی می خواهند انجام دهند، سایه افکنده است.

,

حسن پور با اشاره به فعالیت شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در استان عنوان کرد: بر اساس قانون این شرکت ها باید تمام اعتبارات خود را به بانک های کشور منتقل کنند تا گردش مالی در بانک های استان وضعیت مطلوب تری داشته باشد، اما این کار انجام نشده است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از صد شرکت در استان کرمان فعالیت دارند که دفاتر و حساب هایشان در تهران است و بعضا مالیات خود را در تهران می پردازند و ما را با چالش رو به رو کرده اند؛ به عنوان مثال باری که در سیستم حمل و نقل استان کرمان است نسبت به کشور بالاترین حد را دارد و بیشترین بار از معادن گل گهر است؛ اما رزش افزوده قراردادهای آن یا به حساب شهرداری تهران و یا بندرعباس واریز می شود و مردم استان از این مسئله هیچ نفعی نمی برند.

,

تبدیل شدن استان کرمان به سه استان مد نظر است/ عملرکد ضعیف تقسیمات کشوری در چند سال اخیر

, تبدیل شدن استان کرمان به سه استان مد نظر است/ عملرکد ضعیف تقسیمات کشوری در چند سال اخیر, تبدیل شدن استان کرمان به سه استان مد نظر است/ عملرکد ضعیف تقسیمات کشوری در چند سال اخیر,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های استان و با بیان اینکه استان کرمان در زمینه تلفات جاده ای متأسفانه رتبه بالایی دارد که این مسئله زیبنده نیست، گفت: تعداد زیادی از روستاهای استان فاقد گازرسانی هستند در حالی که در برخی از استان ها شاهد گازرسانی 97 درصدی شهری و روستایی هستیم.

,

وی ضمن اشاره به فاقد برق بودن برخی از روستاهای استان ادامه داد: یکی از مسائل مهم که باید مطالبه جدی در آن صورت بگیرد، خدمات دهی وزارت ارتباطات در زمینه اینترنت است؛ چرا که سال گذشته بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری به دلیل ضعیف بودن اینترنت نتوانستند از امکانات روز کشور استفاده کنند و این مسئله معضلی اساسی است.

,

حسن پور با تأکید بر اینکه ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: استان کرمان، پهناورترین و حادثه خیزترین استان کشور است و تبدیل شدن این استان به سه استان مد نظر است که امیدواریم این مهم در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و همچنین تعداد زیادی از روستاها و دهستان های استان، قابلیت تبدیل به شهر و تعدادی دیگر ظرفیت شهرستان شدن را دارند که متأسفانه تقسیمات کشوری در چند سال گذشته، ضعیف ترین عملکرد را داشته است.
 

,
,

اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ در استان جا نیافتاده است

, اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ در استان جا نیافتاده است, اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ در استان جا نیافتاده است,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های بزرگ استان کرمان که از منابع بالایی برخوردار هستند در راستای مسئولیت اجتماعی خود آنگونه که شایسته است عمل نکرده اند، تصریح کرد: استان کرمان در چند سال گذشته در زمینه مالیات رتبه بالایی کسب کرده به این معنی که مردم استان مالیات خوبی را پرداخت کرده اند؛ اما بر اساس قانون مازاد درآمد مالیاتی که باید بخشی از آن به استان برگردد به استان برنگشته است و بنابراین این مسئله نیز باید مد نظر دولت سیزدهم قرار گیرد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی، بنگاه های زود بازده کوچک، صنعتی، خانگی آنگونه که شایسته است در استان کرمان به صورت یک فرهنگ جا نیافتاده است.

,

وی با بیان اینکه ما باید از مشارکت بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون در جهت حل مشکلات مردم استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت عظیمی است که از پتانسیل های موجود در استان باید استفاده شود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه