اخبار داغ

بخشدار کجور نوشهر اعلام کرد؛

خسارت ۲۸۰ میلیارد ریالی سیل تابستانی به کشاورزی و دامپروری کجور/ آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر سیل

خسارت ۲۸۰ میلیارد ریالی سیل تابستانی به کشاورزی و دامپروری کجور/ آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر سیل
حسین بیژنی گفت: در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در بخش کجور نوشهر در بخش زیربنایی و دامپروری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیژنی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: بارندگی شدید و سیل باعث تلف بیش از ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین شد.

بیژنی افزود: سیلاب تعدادی از دامسرا‌ها را تخریب و نهاده‌های دامی را از بین برد همچنین علاوه بر خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامپروری به زیرساخت‌های برخی روستا‌ها نیز خسارت جدی زد.

وی با بیان اینکه شبکه اصلی آبرسانی روستای انگیل درجریان سیل تخریب شد افزود : ماموران شرکت آب و فاضلاب در حال ترمیم خطوط هستند و آب آشامیدنی این روستای ۲۵۰ خانواری اکنون با تانکر‌های آب تامین می‌شود.

بخشدار کجور ادامه داد : سیل پل ارتباطی دو روستای اویل و کوشکک را نیز تخریب کرد که نیاز به بهسازی دارد و همچنین راه ارتباط اهالی دو روستای بین و میانده نیز به علت تخریب قطع است.

بیژنی گفت: امیدواریم ستاد مدیریت بحران شهرستان هر چه سریعتر تصمیمات لازم برای تامین اعتبار جبران خسارت روستاییان و رفع خرابی‌ها بگیرد.

طی بازدید میدانی فرماندار شهرستان نوشهر و همراهان به روستاهای انگاس، نیتل، بین، برکن، کینس، حسن آباد، منجیر، کی کوه، ترخانلش، اویل و کشکک که براثر بارندگی های اخیر درگیر سیل شده است ، تاسیسات زیربنایی از قبیل ۴ کیلومتر خط انتقال آب، ۶ کیلومتر خط فیبر نوری، ۳ کیلومتر راههای اصلی و فرعی دچار آسیب های جدی شدند و مجموع خسارات در این بخش نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۲ واحد دامداری، دام سبک و سنگین بطور کلی نابود شدند که مجموعه خسارات این دو واحد نزدیک به صد میلیارد ریال برآورد شده و در مجموع خسارات وارده به بخش خصوصی و دولتی ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد احتمالی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه