اخبار داغ

به منظور کاهش مشکلات دامداران صورت گرفت؛

اقدام جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برای تامین نهاده دامی/ ششمین محموله وارد شهرستان طبس شد

اقدام جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برای تامین نهاده دامی/ ششمین محموله وارد شهرستان طبس شد
نصیرایی حقیقی مسئول دهستان منتظریه قرارگاه پیشرفت و آبادانی طبس گفت: تامین علوفه برای شهرستان طبس با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آغاز شده و تاکنون 6 محموله وارد این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خاورستان، خشکسالی و کاهش بارندگی در سال گذشته و بهار امسال باعث کاهش پوشش گیاهی در مراتع خراسان جنوبی شده و دامداران را با مشکلاتی مواجه کرده است. کمبود علوفه در استان، مشکلی بر مشکل خشکالی و کاهش نزولات جوی شده و روز به روز دامداران را نسبت به فروش دام یا کشتار آنها ترغیب می‌کند. از ابتدای سال جاری تاکنون دام‌های زیادی از استان خراسان‌جنوبی روانه کشتارگاه شدند؛ حتی دام هایی که مولد بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

و اما باز هم بسیج و سپاه وارد میدان شده به فکر تامین علوفه افتاده و از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از 800 تن علوفه و کاه طی چند محموله وارد استان شده است.

,

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهرستان طبس نیز در حال تامین کاه و علوفه برای دامدارن شهرستان است و تاکنون چند محموله علوفه وارد این شهرستان شده است.

,

امیر حسین نصیرایی حقیقی مسئول دهستان منتظریه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در شهرستان طبس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در پی خشکسالی و کمبود علوفه و نهاده دامی برای دامداران استان خراسان جنوبی، بسیج و سپاه به فکر تامین نهاده دامی برای دامداران استان افتاد.

,

وی افزود: تاکنون 6 محموله نهاده دامی برای دامداران شهرستان طبس از استان‌ فارس تامین شده است.

,

مسئول دهستان منتظریه بیان کرد: با همکاری ناحیه سپاه شهرستان طبس و بسیج سازندگی با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اقدام به تامین نهاده‌های دامی برای شهرستان طبس کرده و ان شاءالله در مراحل بعدی برای تمام استان تامین علوفه توسط سپاه طبس انجام خواهد شد.

,

نصیرایی عنوان کرد: تاکنون 50 تن نهاده وارد شهرستان طبس شده است؛ هر روز دو محموله نهاده از استان فارس برای شهرستان طبس ارسال شده که قرار است تمام شهرستان پوشش داده شود.

,

وی در مورد هزینه تامین نهاده، اظهار کرد: هزینه تامین نهاده توسط سپاه شهرستان طبس، ستاد کمک های مومنانه شهرستان و بخشی توسط صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی در روستاها تامین شده و این هزینه را به صورت سرمایه در گردش قرار داده‌ایم.

,

دهستان منتظریه گفت: این علوفه با اختلاف قیمت کمتر از بازارفعلی به دست دامدار می‌رسد.

,

نصیرایی به مسئله حمل و نقل برای انتقال محموله به استان اشاره کرد و افزود: انتقال محموله به شهرستان طبس به وسیله تریلی‌های شخصی انجام شده و ارگانی تاکنون در این خصوص با ما همکاری نداشته است. در این خصوص از ارگان‌هایی که وسیله نقلیه تریلی یا ده چرخ دارند درخواست داریم در بحث انتقال علوفه به استان  همکاری کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: علوفه وارد شده را به مرکز دهستان و بخش برده؛ در طبس تخلیه نمی‌شود و از آنجا بین دامداران توزیع می‌کنیم. ان‌شاءالله در مراحل بعد علوفه و کاه تامین شده در محلات عشایری شهرستان توزیع خواهد شد نه در یک مرکز خاص تا در هزینه کرایه بار برای دامدار از مرکز شهرستان تا روستا یا محل نگهداری دام صرفه جویی شود.

,

دهستان منتظریه بیان کرد: در مرحله اول 200 تن علوفه برای شهرستان طبس خریداری شده و تا تامین یک هزار تن کاه و علوفه نیز برای شهرستان طبس از استانهای فارس، کرمانشاه، جنوب و شمال کشور پیش‌بینی شده است.

,

نصیرایی عنوان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با این اقدام قدمی کوچک برای رفع مشکلات دامداران برداریم هرچند که دغدغه دامداران فراتر از تامین علوفه است چراکه دامداران در بحث داروی مورد نیاز دام و سایر نهاده‌ها مشکل دارند. ان شاءالله در مراحل بعد بتوانیم برای سایر مشکلات دامداران و کشاورزان ورود کرده تا بتوانیم مشکلات را به کمک مردم حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه