اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بصیرت‌افزایی و معارف باید در مراسم‌های محرم و هیئت‌ها انجام شود

بصیرت‌افزایی و معارف باید در مراسم‌های محرم و هیئت‌ها انجام شود
محمدباقر محمدی لائینی گفت: بصیرت افزایی و معارف باید در مراسمات محرم و هیئات انجام شود چراکه نباید افراد هیئتی بدور از معارف و سیاست باشند و باید جوانان هیئتی سرشار از بصیرت و معارف شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی دوشنبه شب در دومین اجتماع استانی واعظان، ستایشگران، شاعران و مدیران هیئت‌های مذهبی استان مازندران، اظهار کرد: خدا را شاکریم که درجمع خادمین اهل بیت در استان مازندران هستیم آن‌هم در روز سالروز شهادت میثم تمار که الگوی بندگی و خادمی اهل بیت (ع) معروف است.

وی افزود: باید قدر مراسماتی که به نام آقا اباعبدالله الحسین (ع ) هست را بدانیم و از آن کمال بهره را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت الله رئیسی بعنوان منتخب مردم اشاره کرد و گفت: قطعا بخش قابل توجهی از این حماسه از مجالس روشنگری و بصیرت افزایی‌های هیئات بوجود آمده و دولتی مردمی و انقلابی خارج شده است که نشان از کارآمدی این مراسمات است که مارا دل‌گرم‌تر می‌کند.

امام جمعه ساری بیان کرد: همین خروجی‌هاست که باعث می‍شود تا دشمنان انقلاب اسلامی، مجالس امام حسین(ع) را تحلیف می‌کنند و بدنبال قطع ارتباط آن با سیاست هستند چراکه در این مراسمات است روشنگری صورت می‌گیرد و حماسه دفاع مقدس و دفاع از حرم از این مراسمات شکل گرفته است.

این مسئول با اشاره به ترس دشمن از مجالس هیئات مذهبی، خاطرنشان کرد: دشمن بدنبال تعطیلی هیئات است و بهمین دلیل بدنبال شیعه انگلیسی می‌رود پس بدانید این مجالس کارآمد است، هروقت منتخب مردم در انتخابات فردی مومن و انقلابی شد بدانید در هیئات تقویت ولایت و ولایتمداری انجام شده است، ما به این هیئات امیدواریم و دشمن هم از این هیئات می‌ترسد و ما باید قدر این هیئات را بدانیم.

محمدی لائینی تصریح گرد: نه تعطیلی هیئات را می‌پذیریم نه تحلیف آن را ما باید با شرایط زمان سازگاری کنیم همان‌طور که سال گذشته هیئات ما بدرستی اصول بهداشتی را رعایت کردند و بسیار هوشمندانه در مسیر خود فعالیت کردند امسال نیز همین اتفاق خواهد افتاده است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند هرچه ستاد ملی کرونا بگویید قابل اجراست ما هم همین را تاکید می‌کنیم و باید پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی کرونا بیان کرد را اجرا کنیم چراکه سلامتی مردم و مومنین برای ما بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما انتطار داریم بچه هیئتی نه تنها در مراسمات خود رعایت می‌کند بلکه در هرجایی که حضور دارد باید بعنوان الگوی رعایت نکات بهداشتی کرونا را انجام دهد تا باقی افراد از این افراد یاد بگیرند و در جامعه بعنوان یک اسوه مطرح شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: برخی ها انتقاد داشتن چرا ارگان‌ها بودجه فرهنگی را در هیئات خرج نمی‌کنند اما بنده می‌گویم پول امام حسین(ع) را در راه او خرج کنند همین موقوفاتی که برای امام حسین(ع) هست چرا در این راه هزینه نمی‌شود و دراختیار خادمین و برخی اشخاص دیگر قرار می‌گیرد و در راه امام حسین (ع) خرج نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بصیرت افزایی و معارف باید در مراسمات محرم و هیئات انجام شود چراکه نباید افراد هیئتی بدور از معارف و سیاست باشند و باید جوانان هیئتی سرشار از بصیرت و معارف شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه