اخبار داغ

امام جمعه یزد تاکید کرد

نهادهای فرهنگی و دینی برای برقراری ارتباط مجدد با مردم فعال تر از قبل عمل کنند

نهادهای فرهنگی و دینی برای برقراری ارتباط مجدد با مردم فعال تر از قبل عمل کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کرونا و تعطیلی مساجد و روضه ها سبب شد تا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت کمرنگ شود، گفت: نهادهای فرهنگی و دین و روحانیون برای برقراری ارتباط مجدد با مردم، فعال تر از قبل عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت سالروز تشکیل این شورا اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در کنار اجرای برنامه‌های مناسبتی، به تبلیغ دین نیز اهتمام داشته باشد و برای تبلیغات دینی نیز برنامه ریزی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: به عنوان مثال در ایام محرم، شعارها، روایات، سخنان و اهداف امام حسین(ع) می تواند رکن فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ایام باشد که این تبلیغات می تواند در قالب نشریات کوچک، پیام یا تبلیغات لسانی ائمه جماعات مساجد انجام شود.

,

ناصری تاکید کرد: برای مناسبت‌هایی نظیر راهپیمایی‌ها نیز اگر امکان اجتماع وجود ندارد، باید به اشکال دیگری به سراغ مردم بروید.

,

ناصری یادآور شد: در ایام کرونا متاسفانه مساجد تعطیل و ارتباط مردم با مساجد و روحانیت کمرنگ شد و عده‌ای نیز در این میان به اهداف خود که همان قطع شدن یا کمرنگ شدن ارتباط مردم و روحانیت و تعطیل شدن مراسم امام حسین(ع) بود، دست یافتند اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در این زمینه ورود کند و اجازه ندهد دشمنان از این خلأ به نفع خود استفاده کنند.

,

*پر شدن خلأ برنامه‌های دینی با فضای مجازی

, *پر شدن خلأ برنامه‌های دینی با فضای مجازی,

امام جمعه یزد ادامه داد: با پیگیری‌ها و صحبت‌های انجام شده با مسئولان، قرار شد مساجد با رعایت پروتکل‌ها دایر باشند و مانند روزهای اول شیوع کرونا که مساجد را بستند و قفل کردند، عمل نشود تا این ارتباط به تدریج برقرار شود.

,

ناصری عنوان کرد: باید با تمام قوا برای معرفی شعائر اسلامی و مناسبت‌هایی که اسلام را زنده نگه می‌دارد، حرکت کنیم و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: فضای مجازی در اختیار دشمنان ماست و هرگونه بخواهند در این فضا عمل می کنند که آثار آن را امروز در جامعه می بینیم و در چنین شرایطی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و سایر مراکز فرهنگی باید با هماهنگی با یکدیگر و اجرای یک برنامه منسجم، هجمه های دشمنان را پاسخ دهند.

,

ناصری تصریح کرد: ما نیز باید هجمه ای در این زمینه داشته باشیم و باید یک هجمه تبلیغی نرم افزاری برای جذب جوانان و حتی جذب مردم بی توجه به امور دینی، فراهم کنیم.

,

*لزوم الگوگیری از علمایی همچون شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در تبلیغ دین

, *لزوم الگوگیری از علمایی همچون شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در تبلیغ دین,

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از بزرگانی که کار تبلیغ دین را با سختی‌های بسیار انجام دادند، افزود: از جمله این افراد می توان به حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اشاره کرد که برای تبلیغ دین با پای پیاده و با تحمل سختی‌های بسیار و به رغم بیماری از شهری به شهر دیگر می رفت تا ارتباط مردم با روحانیت و دین خدا را زنده نگه دارد.

,

ناصری اظهار داشت: اکنون وقت آن نیست که منتظر مناسبت‌ها بمانیم بلکه باید در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شود تا مناسبت‌ها و برنامه ها به خانه های مردم برود و هر کجا امکان برگزاری روضه وجود دارد، یا خانه هایی که در سالهای گذشته روضه برگزار می کردند، دوباره روضه برگزار شود.

,

وی تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در این زمینه با هیئت‌های مذهبی و روحانیون تعامل کند و برای برقراری ارتباط دوباره بین مردم و روحانیت اهتمام جدی داشته باشد.

,

امام جمعه یزد بیان کرد: نباید اجازه دهیم در این شرایط خواسته دشمن اجرایی شود بلکه باید با یک حرکت جهادی و انقلابی در این زمینه اقدام شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه