اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد؛

بحرانی‌شدن وضعیت کرونا در خراسان شمالی/ بیمارستان‌ها در مرز پر شدن هستند

بحرانی‌شدن وضعیت کرونا در خراسان شمالی/ بیمارستان‌ها در مرز پر شدن هستند
سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه بستری بیماران کرونایی در خراسان شمالی افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است، گفت: بیمارستان‌ها در مرز پر شدن هستند و ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که تختی برای پذیرش بیمار وجود نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: درحال حاضر متاسفانه وضعیت کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی در مرحله بحرانی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی در مرز پرشدن قرار دارند، ادامه داد: حدود چهار روز متوالی است که به صورت روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های استان پذیرش می شود.

,

هاشمی اضافه کرد: شب گذشته اورژانس بیمارستان امام حسن(ع) به صورت کامل تکمیل و در بقیه بخش ها نیز ۲۵۰ بیمار بستری بودند که از آغاز شیوع کرونا تاکنون این آمار بستری در استان بی سابقه بوده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان امام علی (ع) یک بخش برای پذیرش بیماران کرونایی خالی شده است، گفت: در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد نیز که ۱۵ تخت برای بیماران کرونایی فعال بود، امروز نیز ۲۰ تخت دیگر اضافه و فعال می شود.

,

هاشمی از اعلام آمادگی بیمارستان ارتش برای پذیرش بیماران غیر کرونایی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته در جلسه ای مقرر شد که بیمارستان تامین اجتماعی نیز یک بخش را فعال کند اما شب گذشته حتی یک بیمار را پذیرش نکرده است.

,

وی بیان داشت: همچنین پیش بینی شده است که در صورت همکاری تامین اجتماعی، بخش زنان و زایمان این بیمارستان به بیمارستان بنت الهدی منتقل شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اکثر موارد بستری ها مربوط به افرادی هستند که درمراسم های عروسی و عزا شرکت کرده بودند.

,

هاشمی بیان داشت: متاسفانه مراسم ها به روال قبل در تالارها برگزار می شود و قطعاعلوم پزشکی به تنهایی نمی تواند تمامی این موارد را محدود کند.

,

وی اضافه کرد: کمتر از یک هفته مانده به ماه محرم، خانواده در حال برپایی مراسم عروسی هستند و قطعا باید متولیان امر، استانداری، سازمان صمت، اصناف و سایر ارگان های مرتبط پای کار بیایند و یک تصمیم جدی در رابطه با مراسم ها گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه