اخبار داغ

حجت الاسلام مظفری:

دیوان عدالت؛ مرجع تظلم‌خواهی مردم از دستگاه‌های حاکمیتی است/ جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد

دیوان عدالت؛ مرجع تظلم‌خواهی مردم از دستگاه‌های حاکمیتی است/ جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: باید سرعت در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی منصب قضا را خدادادی و شانی از شئون پیامبران دانست و افزود: دستگاه قضائی بنا به فرمایش بزرگان، یک توفیق الهی برای خدمتگزاری به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه از فرصت پیش آمده برای خدمتگزاری به مردم باید نهایت بهره کافی برده شود، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، توفیق خدمت نصیب ما شده است و باید قدر این جایگاه را بدانیم و برای خدمت به مردم هر آنچه در توان داریم به کار گرفته شود چرا که این فرصت و موقعیت‌ها همیشگی و ماندنی نیست و باید برای احقاق حق و اجرای عدالت استفاده شود.
,
 
,
مظفری به اهمیت جایگاه دیوان عدالت اداری در دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی که تحت امر ولایت فقیه است سازمان و نهادی برای احقاق حقوق مردم از حاکمیت تأسیس شده است که به نیابت از ولایت امر و حاکمیت اسلامی مرجع تظلم خواهی مردم از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است و این بسیار ارزشمند می‌باشد و اهمیت ویژه‌تری به دیوان عدالت اداری داده است.
,
 
,
رئیس دیوان عدالت اداری سرعت، دقت و اتقان آرای دیوان عدالت اداری را از نکات مهم در روند بهبود عملکرد دیوان دانست و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری واقعاً کار جهادی در حال انجام است و باید سرعت در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد.
,
 
,
مظفری استفاده از نظر مشورتی قضات پیشکسوت را در بهبود عملکرد دیوان عدالت اداری مؤثر دانست و در پایان از همه همکاران قضائی و اداری خواست تا در برابر حفاظت و صیانت از دستگاه قضائی احساس مسئولیت کرده و موضوع سلامت قضائی را در دستور کار خود قرار دهند.
,
 
,
انتتهای پیام/
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه