اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تزریق واکسن از وارد شدن به فاز حاد بیماری جلوگیری می کند

تزریق واکسن از وارد شدن به فاز حاد بیماری جلوگیری می کند
بهمن روشنی گفت: شیوع ویروس دلتا به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم با توجه به اینکه اکنون این موضوع به حدود ۴۰ درصد رسیده و از سوی دیگر قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس سبب افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: شیوع ویروس دلتا به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم با توجه به اینکه اکنون این موضوع به حدود ۴۰ درصد رسیده و از سوی دیگر قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس که در مکان‌های بسته با ماسک هم قابل سرایت است سبب افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی شده است.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته ۶۶۶ نفر در بیمارستان بستری شدند، افزود: با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می شود که این روند افزایش یابد.

روشنی خاطرنشان کرد: در پیک قبلی شیوع کرونا یک هزار و ۸۰۰ تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها پیش بینی شد، اکنون هم این آمادگی وجود دارد اما در حال حاضر شرایط متفاوت است زیرا بیماری دلتا فرصت کمی برای درمان افراد مبتلا می دهد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری خوبی اتخاذ شود و موضوع تعطیلی کامل ادارات، بانکها و همه نهادها که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شده به تصویب برسد و بتوانیم این موضوع را تا حدودی کنترل کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کادر درمان خسته اند و با مشکلاتی مواجه شده اند بسیاری از آنها با وجود تزریق واکسن کرونا مبتلا شدند زیرا ویروس جهش یافته و بسیاری از واکسن ها آن را پوشش نمی دهد پس به کمک همه مردم نیاز داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در مجامع عمومی و حضور در مراسم موارد بیماری به حداقل برسد.

روشنی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از تالارها مراسم عروسی برگزار می‌شود در حالی که اگر تنها یک نفر ناقل بیماری باشد با توجه به سرعت بسیار بالای شیوع دلتا همه افراد مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است خستگی مردم یا رها کردن شرایط باشد، افزود: این موضوع برای همه آحاد جامعه پیامدهایی خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمهیدات خوبی برای کنترل این شرایط از سوی معاونت درمان اندیشیده شده اما متاسفانه با کمبود برخی داروها و سرم مواجه هستیم و ممکن است برای بیماران جدید با مشکلات بیشتری مواجه شویم‌.

روشنی خاطرنشان کرد: ظرفیت تختهای بیمارستانی محدود است و حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد امکان افزودن تختهای ویژه بیمارستانی وجود دارد بنابراین هر چه میزان مبتلایان افزایش یابد بیشتر با مشکل تخت های ویژه مواجه خواهیم شد زیرا  بیماران مبتلا به دلتا بسیار سریع به تخت ویژه نیاز پیدا می کنند.

وی افزود: متاسفانه طول دوران نقاهت در بیماری دلتا طولانی تر و از ۲۱ تا ۲۸ روز متغیر است.

روشنی تصریح کرد: این بیماری آسیب های بسیاری در کودکان ایجاد می‌کند و آنها خطرناک‌ترین ناقل برای افراد با ریسک بالا نظیر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هستند.

وی عنوان کرد: شیوع کرونا در میان کودکان سبب می‌شود بیمارستان‌های تخصصی کودکان دچار کمبود شدید تخت شوند همچنین موارد بستری و فوتی افزایش یابد برهمین مبنا مردم به طور جدی پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

روشنی گفت: بحث واکسیناسیون در مرحله اول و دوم با واکسن های ایرانی، چینی و کوواکس در حال انجام است و باید گفت هر واکسنی که در دسترس است موثر خواهد بود.

وی افزود: گروه های سنی که فراخوان می شوند برای تزریق واکسن مراجعه کنند زیرا واکسن از وارد شدن به فاز حاد بیماری جلوگیری می کند.

 روشنی خاطرنشان کرد: در ویروس دلتا بیماران به سرعت وارد فاز حاد بیماری می‌شوند و این اتفاق ممکن است بلافاصله پس از ۲۴ ساعت رخ دهد.

وی گفت: برای کودکان زیر دو سال که امکان استفاده از ماسک وجود ندارد والدین باید به طور جدی از حضور در مجامع خودداری کنند تا ناقل ویروس به فرزندان خود نباشند همچنین از بوسیدن آنها خودداری کنند.

روشنی افزود: والدین به طور مدام دست فرزندان خود را بشویند زیرا در سری جدید، بیماری از سطوح قابل انتقال است همچنین اگر والدین در مکانی آلوده بودند با استفاده از ماسک تمیز کنار فرزندان خود حضور یابند زیرا واکسیناسیون تاکنون تنها برای گروه سنی بالای ۱۸سال قابل تزریق است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل هایی که همه واکسن ها دارند و از آنجا که ساختار واکسن کرونا مشخص نیست این واکسن برای مادران باردار و شیرده تجویز نشده برهمین مبنا آنها موظف به رعایت شدید پروتکل های بهداشتی هستند زیرا در صورت ابتلا به دلیل رعایت قرنطینه دو تا چهار هفته شیردهی طبیعی انجام نخواهد شد و ممکن است مشکلات دیگری به دنبال آن رخ دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در همه ایام که ساعات کاری کاهش یافت، شیفت بندی ها انجام شد کادر درمان مشغول خدمت رسانی به مردم بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه