اخبار داغ

گل‌محمدی در گفت‌وگو با دانا:

منافع کارگران باید از اختیار مافیای قدرت و فساد خارج شود/ اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت جدید

منافع کارگران باید از اختیار مافیای قدرت و فساد خارج شود/ اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت جدید
رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اتحادیه کارگری و کارفرمایی باید هدفمند شود گفت: باید مشکلات اشتغال در کشور را با جذب سرمایه و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران برطرف کرده و کارگران را به شغل ثابت و پایدار برسانیم.
[

«حبیب الله گل‌محمدی»، استاد دانشگاه و رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ساختارها به سمتی حرکت کرده است که برای مردم چالش برانگیز شده است، گفت: متاسفانه یا در انتخاب ها اصول انقلابی را در نظر نگرفتیم یا اصول با نگاه سیاسی منابع و مدیریت ها در بن بست گرفتار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه باید نگاه جدید نسبت به مدیریت کشور را از ابتدای آغاز دولت سیزدهم مدنظر تمام بخش های اجرایی قرار داد عنوان کرد: یک کارگزار لایق ساختار اجرایی کشور را هدایت و پویا کرده و با ایجاد جهش در ساختار اجرایی آن را در خدمت مردم قرار می دهد، اگر ساختار به سمتی غیر از جهش و پویایی حرکت کند زمینه رانت و اختلافات فراهم شده و غول های مافیایی تشکیل می شوند.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه پاکدستی، تقوای الهی، مردمی، شجاعت و برخورداری از سبک و سیاق مدیریتی لازمه کار یک کارگزار است ادامه داد: کارگزار انقلابی نباید از مردم فاصله داشته باشد و به طیقه های قدرت و ثروت نزدیک باشد تنها در این صورت است که می تواند با ویژه خواری و باندبازی مقابله کند.

,

وی با اشاره به رسالت ها و اولویت های وزارت تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین وظیفه این وزاتخانه ساماندهی اشتغال در کشور و سوق دادن آن به سمت اشتغال پایدار است در حالی که در طول سالهای اخیر شاهد انجام این رسالت نبودیم این یک آسیب جدی است.

,

رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه باید ساختار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی اصلاح و چابک سازی شود ادامه داد: بخشی از بدنه مدیریتی این ساختار را در طول سالیان گذشته متاسفانه سیاسیون تشکیل دادند و همه مسائل را تحت تاثیر سیاست بازی کردند در حالی که باید بدنه وزارت تعاون توسط چهره های شایسته مدیریت شود.

,

وی با اشاره به لزوم اصلاح مدیریتی در این وزارتخانه گفت: باید برنامه ای برای 6 ماه اول تحول آفرین و آنی طراحی کنیم، مردم باید احساس کنند که وزارت کار به عنوان متولی کار و اشتغال در کشور به ریل اصلی خود برگشته است.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه باید مافیای قدرت و فساد در این وزارتخانه که سالهاست ریشه دوانده است، خشکانده شود تصریح کرد: اگر ریشه فساد در تمام سطوح این وزارتخانه برچیده نشود هیچ تحولی در ساختار این وزارتخانه رخ نخواهد داد، متاسفانه فساد تولید شده و باید ریشه آن خشکانده شود.

,

وی با بیان اینکه باید یک طرح جامع و ملی رفاهی در تمام سطوح در وزارت کار متمرکز کنیم عنوان کرد: برای هر ایرانی باید یک کد تعریف شود تا جلوی مفاسد گرفته شود، باید ذیل یک برنامه ملی و اصلاح مدیریت فساد را ریشه کن کرد تا مافیایی که چندین سال است بر منافع کارگران چنبره زدند برچیده شود باید منافع کارگران برگردانده شود.

,

رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه باید یک برنامه تحول آفرین زیرساختی به طور همزمان در وزارت تعاون طراحی شود گفت: باید بتوان یک وزارت کار پویا در خدمت مردم را ساماندهی کنیم، تصدی گری ها باید به مردم واگذار شود، تعاونی ها به روستاها منتقل کرده و با جذب سرمایه گذاری ها یک برنامه توسعه محور با محوریت اشتغال، تمرکززدایی و حذف واسطه ها را به اجرا در آوریم.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به الزامات حوزه تامین اجتماعی گفت: بیمه ها باید هوشمند شود، با تامین منابع لازم باید بخشی از محرومان جامعه که از سزح زندگی رو به پایین برخوردار هستند به طور رایگاه بیمه شوند تا کرامت انسانها حفظ شود.

,

وی ادامه داد: باید تکلیف قراردادهای شرکتی در کشور روشن شود زیرا این نوع از قراردادها هیچ تاثیری جز افزایش فساد در کشور ندارد باید در وزارت کار ساختاری برای تامین شغل پایدار به طور متمرکز طراحی شود.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید حامی مردم و کارگران و کپرنشینان باشد تصریح کرد: متاسفانه این مسئولیت ها که بر عهده وزارت تعاون بوده بر زمین مانده است.

,

وی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در خصوص شرکت سرمایه گذاری شستا گفت: باید شستا در خدمت جامعه و مردم باشد، بساط خصولتی باید از کشور جمع شود.

,

رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مدیر و وزیر پشت میز نشین در دولت سیزدهم نمی خواهیم عنوان کرد: کشور وزیری می خواهد که برای حل مشکلات کشور در تمام استان ها هفته ها و ماه ها وقت بگذارد و امور را به مردم واگذار کند.

,

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی یکی از دغدغه های بازنشستگان کشور است تصریح کرد: با توجه به اینکه در ذیل این صندوق مسائل و فساد بسیاری قابلیت رخ دادن است باید منابع و عملکرد آن شفاف سازی شود تا عملکرد صندوق بازنشستگی ارتقا پیدا کند.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه اتحادیه کارگری و کارفرمایی باید هدفمند شود تاکید کرد: مقر این اتحادیه را در تهران خواهیم گذاشت تا بخشی از مشکلات اشتغال در کشور را با جذب سرمایه و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران کراگران را به شغل ثابت و پایدار برسانیم.

,

رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید روند بنگاهداری بانک ها متوقف شود تاکید کرد: بانک ها باید در خدمت جامعه و مردم قرار گرفته و از بنگاهداری خارج شوند، می توان با برنامه هایی مناسب بانک ها به سمت ارتقا خدمت رسانی سوق داد.

,

وی با اشاره به اینکه وزیر آینده وزارت تعاون باید به قول های که به مردم می دهد ظرف 6 ماه عمل کند ادامه داد: در صورتی که  وعده های وزیر تعاون عملی نشود رئیس جمهور بدون معطلی باید وی را از ادامه مسئولیت عزل کند.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه برای 4 سال آینده برای هر ایرانی باید یک شغل پایدار تعریف شود گفت: باید وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را برای ارتقا سطح رفاه اجتماعی مردم در تمام بخش ها به کار گیریم، سیاست زدگی باید در حوزه وزات تعاون ریشه کن شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه