اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان مطرح کرد

پیش‌بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
مهران چراغ پور گفت: با افزایش ابر بارش‌های رگباری و پراکنده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها به‌ویژه در روز چهارشنبه شدیدتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز; اظهار کرد: تا پایان هفته ناپایداری‌هایی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی افزود: افزایش ابر و وزش شدید و نسبتاً شدید باد طی روزهای آینده در چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با افزایش ابر بارش‌های رگباری و پراکنده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها به‌ویژه در روز چهارشنبه شدیدتر است.

چراغ‌پور عنوان کرد: انتظار می‌رود تمرکز بارش‌ها در شمال غرب استان در شهرستان‌های کوهرنگ و غرب اردل و همچنین جنوب شرق در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا به‌خصوص منطقه مالخلیفه بیشتر از دیگر نقاط استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم امکان اینکه بارش‌های نقطه‌ای منجر به جاری شدن سیلاب شود وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود طی این مدت اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقفی نباشد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احتمال رخداد رعد و برق و صاعقه وجود دارد، لذا از صعود به ارتفاعات جدا خودداری شود.

چراغ‌پور یادآور شد: وزش شدید و نسبتاً شدید باد در بعدازظهرها می‌تواند باعث خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد مثل دشت شهرکرد و بروجن شود که کاهش دید را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: انتقال گرد و غبار رقیق از استان‌های هم‌جوار به چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به لحاظ دمایی تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای نخواهیم داشت، شب گذشته با وجود وزش باد دمای پایین‌تری احساس می‌شد اما کمینه دماها در اکثر نواحی تقریباً دو درجه افزایش داشته است.

چراغ‌پور تصریح کرد: شب گذشته دمای هوای شهرکرد به 17 درجه سانتی گراد رسید و بروجن با 14 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه در چهارمحال و بختیاری بود، همچنین در گرم‌ترین زمان هم لردگان با بیشینه دمای 37 درجه گرم‌ترین ایستگاه در استان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: دمای فعلی در شهرکرد 21 درجه است که نسبت به روز گذشته در این ساعت تغییری نداشته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز;,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه