اخبار داغ

دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا:

تعطیلی سراسری در صورت بسته شدن کل کشور موثر است/ اعمال تعطیلی رسمی سراسری هنوز معلوم نیست

تعطیلی سراسری در صورت بسته شدن کل کشور موثر است/ اعمال تعطیلی رسمی سراسری هنوز معلوم نیست
دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اعمال تعطیلی رسمی سراسری هنوز معلوم نیست، گفت: اگر تعطیلی کشور به معنی لاک داون کامل باشد و همه جا اعم از مغازه ها، بازار ها، مراکز خرید و... مانند تعطیلی سراسری تهران در پیک اول تعطیل شود، می تواند موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی نامه ای نوشت که در صورت موافقت ایشان، خواستار تعطیلی سراسری کشور برای کنترل پیک پنجم کرونا شد. نمکی در نامه ی خود نوشت:« شاید دوهفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستانها و فشار نفس گیر بر همکاران ما بکاهد.» در ادامه روز گذشته ( دوشنبه) رهبر انقلاب به نامه وزیر بهداشت پاسخ دادند. ایشان  از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در مرقومه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آقای روحانی رئیس‌جمهور آمده است: «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد»
,
 
,
در این خصوص نظر اعضای ستاد مقابله با کرونا می تواند شنیدنی باشد.
,
 
,
تعطیلی ادارات برای کنترل بیماری هیچ فایده ای ندارد
, تعطیلی ادارات برای کنترل بیماری هیچ فایده ای ندارد,
 
,
عاطفه عابدینی، دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: اگر تعطیلی کشور به معنی لاک داون کامل باشد  و همه جا اعم از مغازه ها، بازار ها، مراکز خرید و... مانند تعطیلی سراسری تهران در پیک اول تعطیل شود، می تواند موثر باشد.
,
 
,
او با بیان اینکه تعطیل کردن سراسری کشور نیازمند شرایطی خاصی است، افزود: مردم نباید در طول تعطیلی سراسری قسط وام های خود و مالیات را پرداخت کنند. همچنین باید اجاره خانه ها و اجاره ی مغازه ها از موجرین دریافت نشود.
,
 
,
عابدینی ادامه داد: طی تعطیلی سراسری از لحاظ اقتصادی مردم باید حمایت شوند و اگر این شرایط ایجاد نشود نمی تواند عنوان کرد که تعطیلی موثر بوده است چرا که بسیاری از مردم برای مجبور اند برای کسب درآمد و پرداخت چنین مواردی سر کار حاضر شوند.
,
 
,
دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت عدم کنترل بیماری میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا حتی می تواند به بیش از 400 نفر در روز برسد و در  شرایط خطرناکی هستیم که این تعطیلی می تواند برای حفظ جان افراد و خانواده های مهم باشد.
,
 
,
او افزود: تعطیلی ای که مردم بتوانند در آن به شهرهای مختلف سفر کنند و به رستوران های و کافی شاپ ها بروند و از طرفی فقط ادارات تعطیل باشد، هیچ فایده ای ندارد.
,
 
,
عابدینی ادامه داد: اعمال تعطیلی رسمی سراسری هنوز معلوم نیست و باید برای این اتفاق جوانب مختلف از نظر قابل اجرا بودن و عدم فشار اقتصادی به مردم مورد بررسی قرار گیرد.
,
 
,
دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ یک از مراکز درمانی جایی برای بیماران نیست، گفت: شاهد این هستیم که مردم نیز پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند و دومینوی ابتلا قطع نمی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه