اخبار داغ

اندراحوالات وضعیت سیاه کرونا با موج عادی‌انگاری؛

میخ بی‌توجهی روی دیوار مرگ/ علت کمبود برخی داروها و سِرُم چیست؟

میخ بی‌توجهی روی دیوار مرگ/ علت کمبود برخی داروها و سِرُم چیست؟
کارشناسان بر این باورند که اگر قرنطینه شهرها اعمال نشود، باید به دنبال فاجعه‌ای بیشتر از این باشیم؛ درخواست تعطیلی برخی شهرها به ستاد ملی کرونا داده شده اما هنوز خبری نیست، تصمصیات ستاد کرونا خام است و می‌توان گفت تصمیمات خود این ستاد نیز دستی ثابت در افزایش آمارهای ناگهانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، موج بیخیالی و عادی انگاری یا موج بی تدبیری و عملکرد نادرست، هر آنچه هست  مازندران را به قرمز تبدیل کرده که هر روز تیره تر می شود و وخامت بیشتر، 719 بیمار تازه مبتلا شده به کرونا در 12 مرداد مجموعه بیماران مازندران را از مرز 3 هزار و 573 بیمار عبور داده است.

کارشناسان بر این باورند که اگر قرنطینه شهرها اعمال نشود، باید به دنبال فاجعه ای بیشتر از این باشیم، اما با وجودی که مدتی است استاندار مازندران در خواست تعطیلی برخی شهرهای مانند امل را به ستاد ملی کرونا داده است، اما هنوز با وجود هر روزه این فجایا دستور تعطیلی صادر نشده است.اما جالب اینجاست ستادی که به راحتی دستور تعطیلی استان تهران را می دهد تا نیم میلیون نفر سفر کنند، چطور دستور تعطیلی شهر کوچکی مانند آمل را نمی دهد تا مردم در خانه بنشینند، با وجود اینکه در پیک پنجم هستیم، هنوز تصمصیات ستاد کرونا خام است و می توان گفت تصمیمات خود این ستاد نیز دستی ثابت در افزایش امارهای ناگهانی دارد.

اما آنچه این روزها وضعیت جنگی کرونا را سخت تر کرده است، کمبود داروهاست که بر شدت وخامت ماجرا می افزاید و حتی به سرم رسیده است، سرمی که در ظاهر یک آب و نمک است، اما جان بیماران کرونایی به ان گره خورده، بسیاری از افراد در چند روز گذشته نیاز به سرم داشتند، مجبور شدند برای پیدا کردن آن داروخانه های شهر را زیرو رو کنند و نگرانی کمبود دارو در میان حجم بالای قیمت دارو ها خانواده ها را بیش از پیش نگران و سردرگم کرده است.

*وضعیت کرونا در آمل خوب نیست

فرماندار آمل در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص کمبود سرم در داروخانه های آمل گفت: به خاطره حجم یکباره بیماران در بیمارستان ها، سرم ها به بیمارستان ها داده شد و این کمبود لحظه‌ای و موقتی بوده است و در حال حاضر جبران شده است.

علیرضا شریعت با بیان اینکه وضعیت کرونا در امل خوب نیست، عنوان کرد: 470 بیمار کرونایی در 5 بیمارستان آمل بستری هستند و بیش از ۶۰۰ بیمار موقت و بیش از ۸۰۰ بیمار سرپایی در این شهرستان آمار نگران کننده است.

فرماندار آمل از ارسال ۲۵۰ ذستگاه اکسیژن ساز خبر داد و افزود: گروه‌های مردمی، خیرین، اصناف، بدون هیچ چشم داشتی به کمک مردم پرداختند و ۲۵۰ کپسول اکسیژن ساز دادند و با همکاری علوم پزشکی مازندران  دستگاه کپسول داده شد و همچنین 50  دستگاه  توسط نماینده مردم حاجی پور جمع اوری شد، که باید از تمام کسانی که در این راه خیر شرکت داشتند قدردانی کنم.

 وی تصریح کرد: ۵۰ پرستار از دانشگاه پرستاری وبیش از 50  نیروهای بسیجی، جمعا بیش از ۱۳۰ نیرو برای کمک اضافه شدند تا  با هم بتوانیم از این کلیپ عبور کنیم.

 فرماندار آمل در خصوص قرنطینه این شهرستان خاطرنشان کرد: برای قرنطینه شهرستان از استاندار تقاضا کردیم و آنها نیز به ستاد ملی کرونا نامه زدند، قرنطینه شهر در اختیار ستاد ملی کروناست و در اختیار شهرستان و استان نیست.

وی آمار فوتی ها را نگران کننده خواند و افزود : در دو روز گذشته 18 نفر جان خود را از بیماری کرونا از دست دادند، کاهش سن فوتی را در این دوره شاهد هستیم که بسیار نگران کننده است در دوره های قبل سن فوتی ها بالا بود، اما این دوره ۵۰ تا ۳۰ سال بیشترین آمار فوتی هاست که بسیار نگران کننده است.

 فرماندار آمل خاطرنشان کرد: زدن ماسک ۸۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند از مردم می خواهیم تا با رعایت پروتکل ها هم جان خود و عزیزانشان را حفظ کنند.     

*بستری ۳ هزار و ۵۷۳ بیمار کرونایی

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۹۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۷۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲هزار و ۴۹۳ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۶۳ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار جدید بستری و ۱۶۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۷۱۹ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳هزار و۵۷۳ نفر رسید.

*درخواست تعطیلی دوهفته ای

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل نیز با بیان اینکه متأسفانه از ماه گذشته تاکنون این شهرستان به علت شیوع گسترده بیماری دلتا کرونا دروضیت بحرانی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد، با وجود قرمزبودن شهرستان از سه هفته قبل تاکنون، متأسفانه بسیاری ازخانواده ها دانسته یا ندانسته اصرار به برگزاری مراسم‌های عروسی درتالارها، باغ‌ها ویا خانه‌های خودشان می‌کنند.

مهدی رمضانی با هشدار به اینکه موج جدید دلتا کرونا به هیچ کسی رحم نمی‌کند، و متأسفانه آمار بیش از حد ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان آمل اکنون گواه محکمی براین موضوع است، ادامه داد: متأسفانه شهروندان بی توجه تر از گذشته به شیوه نامه‌های بهداشتی شدند و ازمهم وبدتر اینکه در پایان هفته درمناطق کوهستانی شهرستان، دورهمی و تجمع‌های خانوادگی دارند.

وی درادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ بیمارستان دولتی وخصوصی شهرستان آمل درگیر بیماران کرونایی است، تصریح کرد، ظرفیت تخت‌های درمانی شهرستان درحالت عادی برای ۴۷۰ نفر است که اکنون با توجه به شیوع بالای دلتا کرونا بیش از هزارنفر به صورت سرپایی و بستری دربیمارستان های شهرستان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه با این وجود وکمبود تخت‌های بیمارستانی، خدمات رسانی به بیماران کرونا با تلاش شبانه روزی کادردرمانی بیمارستانها با قوت ادامه دارد، گفت، به منظور نظارت وهمچنین اهمیت بیشتر مراقبت کادر درمانی از بیماران بستری وحتی سرپایی های مبتلا به کرونا در بیمارستانها، تاکید داریم که همچنان پذیرش دربیمارستان ها انجام شود وانتقال به دیگر مکان‌ها ازجمله سالن‌های ورزشی وبرپایی بیمارستان‌های صحرایی با توجه به کمبود برخی امکانات توجیه ندارد وباعث خواهد شد تا خدمات درمانی کافی به بیماران ورسیدگی کمتر به بیماران شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه متأسفانه شیوع گسترده بیماری کرونا دلتا درپیک پنجم وآماربالای ابتلاء دراین شهرستان با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازسوی شهروندان که البته قابل پیش بینی هم بوده است، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونایی که اکنون شهرستان آمل دارد، از حدود ۲۰ روز قبل درخواست تعطیلی دوهفته ای شهرستان آمل را داده بودیم که همچنان منتظر این درخواست از ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش بلاغ، با توجه به وضعیت حاد کرونایی، پرهیز از تجمع ها و دورهمی های خانوادگی ورعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان یک اصل مهم است که با رعایت عمومی شهروندان می‌توان به کاهشی شدن آمار ابتلاء وعبور ازپیک پنجم امیدوار بود.
                    
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, *وضعیت کرونا در آمل خوب نیست, *وضعیت کرونا در آمل خوب نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *بستری ۳ هزار و ۵۷۳ بیمار کرونایی, *بستری ۳ هزار و ۵۷۳ بیمار کرونایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *درخواست تعطیلی دوهفته ای , *درخواست تعطیلی دوهفته ای ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه