اخبار داغ

یادداشت؛

بیمارستان نرگسی گچساران غرق در استفاده ابزاری و بهره‌برداری سیاسی

بیمارستان نرگسی گچساران غرق در استفاده ابزاری و بهره‌برداری سیاسی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند بجای حمله به رسانه‌ها در انتقادهای کارشناسی‌شده و اتهام‌زنی سیاسی در خصوص بیمارستان نرگسی گچساران شفاف‌سازی کند و به تناقضات این پروژه بهداشتی پاسخ دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در هفته های گذشته مباحث متعددی در خصوص یک افتتاح بیمارستان بحث برانگیز و مورد انتقاد گروه های مختلف مطرح شد. برخی مدیران و نمایندگان سابق به شدت به دنبال آن بودند که این ساختمان بیمارستان نرگسی با هر شرایط و درصد پیشرفت کاری افتتاح و از آن بهره برداری سیاسی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
جالب این است که ریاست دانشگاه علوم پزشکی به جای استقبال از انتقادات و شفاف سازی به افراد یا رسانه هایی که انتقادات کارشناسانه ابراز داشتند حمله ور می شود و آنها را سیاست زده خطاب می کند. 
,
در ادامه به موضوعات مربوط به بیمارستان نرگسی از ابتدا تاکنون پرداخته می شود تا ماهیت سیاست زدگی مشخص شود که شامل به چه شخص یا اشخاصی می شود:
,
 
,
۱. در پیوست ۱ قانون بودجه ۱۳۹۲ عنوان "احداث بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران" مشاهده می شود که این روزها مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای دفاع از اصرار خود در افتتاح ساختمان بیمارستان نرگسی عنوان می کنند.
,
اما آنچه که برای مردم طی این ۸ سال مشخص و عنوان نگردید همین استناد به عنوان طرح در پیوست ۱ قانون بودجه ۱۳۹۲ به بعد بوده که با گفته های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده اسبق شهرستان های گچساران و باشت مطابقت ندارد. به چند نمونه از گفته های مطرح شده در سال های گذشته در ذیل اشاره می شود:
,
- در تاریخ ۱۳۹۷/۴/۲۶ در خبرگزاری فارس از زبان نماینده اسبق اعلام شد که " هم اکنون ۱۶۰ تخت بیمارستان در گچساران است که با بهره برداری از پروژه ها تخت های بیمارستان ها به بیش از ۴۵۰ تخت افزایش خواهد یافت. بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بی بی حکیمه، بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهدای نفت، بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی نرگسی چند طرح بهداشتی هستند که تا سال آینده به بهره برداری کامل و سرانه تخت بیمارستان در گچساران افزایش خواهد یافت.
,
- در ۱۳۹۹/۸/۲۶ استاندار محترم در خبرگزاری فارس عنوان نمود که با افتتاح طرح بیمارستان نرگسی سرانه تخت‌های بیمارستان گچساران به ۴۴۴ تخت خواهد رسید. هم اکنون ۳ بیمارستان از جمله بیمارستان شهید رجایی، بعثت نفت و بیمارستان بی بی حکیمه گچساران دارای ۳۰۴ تخت بیمارستانی است. 
,
بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی دوگنبدان بزرگترین بیمارستان در حال ساخت گچساران است. 
,
 
,
- در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ جلال پورانفرد معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی عنوان نمود نیروی انسانی بیمارستان نرگسی تامین شده است و ما منتظر بیمارستان از طرف پیمانکار هستیم.
,
 
,
- در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ در سایت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین نیروی انسانی بیمارستان نرگسی از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان شد" در حوزه نیروی انسانی بیمارستان نرگسی در آزمون استخدامی جدید وزارت بهداشت برای آن سهمیه در نظر گرفته شده است"
,
 
,
, ,
 
,
با این گفته ها و عنوان طرحی که در قانون بودجه ۹۲ تاکنون بوده این طور به نظر می رسد که طی ۸ سال شانتاژ تبلیغاتی برای بیمارستان نرگسی به عنوان یک طرح مجزا از بیمارستان شهید رجایی در فضای مجازی و افکار عمومی یاد شده است. 
,
در دو صحبت به فاصله ۱۸ روز از طرف رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی این مورد مشخص است که برای بیمارستان نرگسی قرار بوده که نیرو جذب شود اما آیا در فاصله ۱۸ روز بین گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی که عنوان کرد سهمیه برای جذب نیروی این بیمارستان در استخدامی آتی در نظر گرفته شده و گفته معاون پشتیبانی که عنوان شد جذب نیرو انجام شده یک ابهام است که آیا از ۳۰ دی ماه ۹۹ تا ۱۸ بهمن ۹۹ آزمون استخدامی برگزار شده بود؟ 
,
به راستی تکلیف بیمارستان شهید رجایی با روندی که الان پیش رفته شده چه خواهد شد و چرا از قبل برای بیمارستان شهید رجایی تعیین تکلیفی انجام نشد؟
,
 
,
۲. در حال حاضر که بحران تخت در گچساران وجود دارد و بیمارستان شهید رجایی برای بیماران کرونایی تکمیل شده است چرا در بیمارستان نرگسی گچساران و بیمارستان بعثت نفت گچساران بیمار پذیرش نمی شود؟ مگر این بیمارستان نرگسی گچساران در آیین افتتاح مدرن و مجهز و به روز قلمداد نشد؟ اگر افتتاح بیمارستان نرگسی نمایشی نبود چرا تعطیل است؟
,
۳. مدتی قبل یکی از پزشکان گچساران بنام دکتر فلسفی اعتراضی در خصوص بیمارستان نرگسی عنوان کرد که گویا قول آن داده شده بود که به بخش خصوصی واگذار شود که همین موضوع هم این برداشت را تداعی می کند که حتما قرار بوده بیمارستان نرگسی مجزا از بیمارستان شهید رجایی باشد که این پزشک محترم تقاضای آن را داشته‌است!
,
 
,
۴. در نهایت باید به این نکته توجه داشت که اگر از ابتدا طرح بیمارستان نرگسی به صورت مستقل در قانون بودجه گنجانده میشد امروز امکان استخدام  حدود ۲۸۰ نیروی جدید برای کادر پزشکی وجود داشت که هم  موجبات اشتغالزایی و هم سرانه تخت بیمارستان در واقعیت بیشتر میشد. همچنین انتقال بیمارستان شهید رجایی در مرکز شهر به ساختمان بیمارستان نرگسی در انتهای شهر موجب می شود که هزینه انتقال بیماران از محله های رادک، لبنان، سادات و دیگر نقاط بیشتر شود.
,
 
,
۵. براستی اگر این بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید رجایی باشد اصلا نیاز به نامگذاری دارد؟ چرا این موضوع از ابتدا صادقانه عنوان نشد؟
,
 
,
حال قضاوت با مردم که سیاست زده است و قصد بهره داری سیاسی را دارد؟
,
 
,
کرامت اله آرشیا؛ فعال اجتماعی
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه