اخبار داغ

فعال سیاسی:

لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در پهناورترین استان کشور در دولت سیزدهم/ مطالعه وضعیت معدنی و کم‌آبی استان باید در اولویت امور قرار گیرد

لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در پهناورترین استان کشور در دولت سیزدهم/ مطالعه وضعیت معدنی و کم‌آبی استان باید در اولویت امور قرار گیرد
سید حسین صابری ضمن اشاره به اینکه استان کرمان ۴۰ درصد از معادن کشور را در خود جای داده، گفت: تنها در چند شهرستان، استان در زمینه مطالعه، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن کار شده؛ بنابراین مطالعه وضعیت معدنی استان باید در اولویت امور قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است که بیش از 11 درصد سطح کشور را در خود جای داده، گفت: این استان دارای نعمت های خدادادی فراوانی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و غیره است و از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این فعال سیاسی کرمانی ادامه داد: قرار گرفتن این استان در مسیر راه آهن کشور به بندرعباس و از سوی دیگر ارتباط استان با چابهار و ایرانشهر به عنوان مناطق ویژه اقتصادی و بندری، فرصتی است که این استان را از موقعیت خاصی برخوردار کرده است؛ همچنین راه های ارتباطی که استان کرمان با استان های یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس دارد بر مزیت های استان می افزاید؛ بنابراین جا دارد مسئولان محلی و کشوری عنایت خاصی به این استان داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه از جمله مسائل استان کم آبی است که دولت سیزدهم باید به این مسئله عنایت داشته باشد، ابراز کرد: ما در استان آب کم نداریم اما باید مدیریت مناسبی در این حوزه شکل گیرد تا این موضوع مدیریت و ساماندهی شود؛ در استان کرمان آب رودخانه ای کم داریم و میزان بارندگی استان در مقایسه با میانگین کشوری کم است و یکی از مناطق خشک محسوب می شویم؛ بنابراین مدیریت صحیح آب یکی از ضرورت ها است که باید مورد عنایت قرار گیرد.

,

صابری تأکید کرد: دولت باید بر اساس شعارهای محوری که در دوران تبلیغات خود داده، به شعارها توجه و اولویت بندی لازم را اتخاذ کند و به تناسب فرصت ها و امکانات، اولویت ها و شعارهای خود را یکی پس از دیگری عملیاتی کند.

,

این فعال سیاسی کرمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و عدم تأمین زیر ساخت های لازم جهت اشتغال جوانان اظهار کرد: معتقدم مسائل اقتصادی بر تشکیل خانواده، ازدواج، فرزنداوری جوانان تأثیر می گذارد؛ بنابراین به این مقوله مهم باید اهمیت لازم و کافی لحاظ شود تا با رفع این مشکلات، توفیقاتی در سایر زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره شکل گیرد.

,

وی با بیان اینکه  مسئله دیگری که در سطح استان باید به آن توجه شود موضوع محرومیت زدایی و ایجاد توازان است؛ چرا که در شهرهای به ظاهر مرفه استان، نقاط محرومی داریم، تصریح کرد: مردم خواهان تحول منطقی و اصولی هستند و قرار گرفتن در این مسیر با توجه به مسائل معیشتی، اشتغال و پیشرفت امکان پذیر است.

,

صابری ضمن اشاره به اینکه استان کرمان 40 درصد از معادن کشور را در خود جای داده است، عنوان کرد: تنها در چند شهرستان، استان در زمینه مطالعه، اکتشاف و بهره برداری از معادن کار شده و در شهرستان های دیگر حتی مطالعه معمولی صورت نگرفته است؛ در حالی که به احتمال زیاد، معادن غنی و فراوانی در این مناطق ممکن است وجود داشته باشد؛ بنابراین مطالعه وضعیت معدنی استان باید در اولویت امور قرار گیرد.

,

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه با توجه به استعدادهای استان، ساماندهی و تغییر الگوی کشت باید مد نظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به میزان آبی که در اختیار داریم این مطالعه باید انجام شود که برای کشت محصولات به چه سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه