اخبار داغ

فرماندار دنا مطرح کرد؛

چگونگی اختصاص سهمیه کنکور سراسری به زلزله‌زدگان شهرستان دنا+جزئیات

چگونگی اختصاص سهمیه کنکور سراسری به زلزله‌زدگان شهرستان دنا+جزئیات
پناهی در خصوص اعطای سهمیه کنکور به زلزله‌زدگان گفت: متقاضیان قبل از انتخاب رشته برای اخذ گواهی تایید سکونت اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحمید پناهی در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: شهرستان دنا در بهمن ۹۹ زلزله‌ای به وقوع پیوست که در اثر این زلزله زیر ساخت علمی، آموزشی، فرهنگی دچار خسارت های زیادی گردیده است که بر این اساس با مکاتبات صورت گرفته با مبادی ذیربط، سهمیه فقط به داوطلبانی که مناطق آنها مستقیما درگیر بلای طبیعی هستند و خسارت مالی یا جانی داشتند، اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

فرماندار دنا اظهار داشت: میزان ظرفیت اختصاصی از نسبت تعداد داوطلبان مناطق آسیب دیده به تعداد داوطلبان آن استان در هر سال بستگی دارد، در مجموع ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌ها واقع در استان محل وقوع بلای طبیعی بصورت مازاد ظرفیت تعیین می شود، این ظرفیت حداکثر ۵درصد مجموع ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در استان محل وقوع بالای طبیعی است.

,

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت در دانشگاه‌های واقع در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد و در صورت نبود رشته در استان در دانشگاه‌های استان‌های همجوار اختصاص داده و اولویت با دانشگاههای واقع در استان است.

,

پناهی اذعان داشت: دو بخش مرکزی و پاتاوه شامل استفاده از سهمیه مذکور است.

,

رئیس شورای آموزش و پرورش دنا گفت: مدت اعتبار سهمیه برای هر منطقه درگیر بلای طبیعی حداکثر ۳ سال می باشد و در سال اول متوسطه سازمان سنجش اقدام می شود و برای تخصیص در سال دوم و سوم از زمان شروع اختصاص سهمیه برای آن منطقه در صورت تصویب شورای سنجش،پذیرش دانشجو اقدام می‌شود.

,

پناهی با اشاره به نحوه استفاده از این سهمیه گفت: داوطلبانی مشمول این سهمیه می شوند که محل اقامت آنها یکی از شهرها و بخش‌های مناطق درگیر زلزله باشد و یا محل اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم یا دیپلم در یکی از شهرها و بخشهای درگیر بلایای طبیعی باشد و در زمان زلزله در شهرستان دنا سکونت داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: شهر یا بخش محل اقامت در زمان زلزله در صورتی ملاک عمل قرار می گیرد که داوطلب مستقلا یا همراه خانواده در زمان وقوع زلزله در آن شهرستان اقامت داشته و این موضوع اول به تایید آموزش و پرورش و تایید دهیار و شورای محل، بخشداری و در نهایت به تایید فرمانداری رسیده باشد.

,

فرماندار دنا یادآور شد: داوطلبان دارای شرایط استفاده از سهمیه ۵درصد باید قبل از انتخاب رشته گواهی نهایی مربوط را از فرمانداری محل رخداد دریافت نمایند و در زمان انتخاب رشته گزینه مربوط به استفاده از این سهمیه در دانشگاه را فعال کرده، همچنین باید در زمان قبولی گواهی دریافتی فوق رابه دانشگاه محل قبولی تحویل نمایند.

,

وی افزود: داوطلبانی که با این سهمیه در دانشگاه پذیرفته می شوند اگر فاقد گواهی مورد تایید فرمانداری باشند قبولی آنها لغو می شود و اجازه شرکت در آزمون سال بعد را نیز نخواهند داشت.

,

پناهی متذکر شد: میزان تعهد خدمت پذیرفتگان با استفاده از این سهمیه دو برابر مدت تحصیل است که در زمان ثبت نام باید تعهد خود را به استانداری مربوطه اعلام و یک نسخه از آن در پرونده دانشجو درج شود. هر گونه تغییر رشته یا انتقال برای پذیرفته شدگان با استفاده از این سهمیه ممنوع است.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه