اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد؛

تحصیل بیش از ۹ هزار اتباع خارجی در مدارس هرمزگان

تحصیل بیش از ۹ هزار اتباع خارجی در مدارس هرمزگان
بیت‌اللهی گفت: در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰؛ بیش از ۹ هزار اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل کردند که این دانش‌آموزان افغان و از اتباع کشورهای عراق، بنگلادش و…هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج بیت‌اللهی، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ثبت نام همه دانش آموزان لازم التعلیم اتباع بیگانه در مدارس سراسر کشور اظهار کرد: در سال تحصیلی 1399_1400 ؛ بیش از 9 هزار  اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل کردند که این دانش آموزان افغان و از اتباع کشورهای عراق، بنگلادش و…هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به جنسیت این دانش آموزان عنوان کرد: بیش از پنج هزار  نفر دانش آموز پسر و بیش از چهارهزار دانش‌آموز دختر در مقاطع مختلف در مدارس هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

,

بیت اللهی با بیان اینکه بیش از هفت هزار نفر در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیش از یک هزار نفر در دوره متوسطه اول، 481 نفر در دوره متوسطه دوم، 16 نفر در دوره پیش دانشگاهی و 58 نفر در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.

,

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار نفر در مدارس ناحیه یک و دو بندرعباس، بالغ بر دو هزار نفر در شهرستان قشم، بیش از 850 نفر در پارسیان، بیش از 240 نفر در حاجی آباد و سایر دانش آموزان در شهرستان های دیگر مشغول به تحصیل هستند.

,

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: دانش آموزان اتباع بیگانه در کنار سایر دانش آموزان ایرانی در مدارس به تحصیل مشغول می شوند.

,

بیت اللهی با تاکید بر اینکه در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه تفاوتی میان دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی وجود ندارد، بیان کرد: برابر سیاست های جدید وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی پیش رو دربرگزاری اردوها، مسابقات ، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره‌های آموزش خانواده،‌ دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی دارای شرایط یکسان هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان ایرانی که فاقد هرگونه مدارک هویتی هستند در مدارس استان ثبت نام می شوند، خاطرنشان کرد: این دانش آموزان پس از مراجعه به فرمانداری ها ی سراسر استان و دریافت برگ حمایت تحصیلی، در مدارس ثبت نام می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه