اخبار داغ

رییس سازمان صمت استان اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۸۴ میلیاردی در صنعت و معدن خراسان شمالی/ ۸ پرونده صنعتی استان روی میز کارگروه رفع موانع تولید کشور

سرمایه‌گذاری ۸۴ میلیاردی در صنعت و معدن خراسان شمالی/ ۸ پرونده صنعتی استان روی میز کارگروه رفع موانع تولید کشور
حسین حاجی بگلو گفت: امسال بابت صدور پنج پروانه بهره برداری و گواهی کشف ۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن استان رقم خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین حاجی بگلو، رییس سازمان صمت خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان شمالی 330 واحد صنعتی و 259 واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری در حال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

حاجی بگلو گفت: به طور کلی، طی چهار ماهه نخست امسال 112 جواز تاسیس صنعتی و معدنی صادر کرده ایم که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 15 درصد در صدور جواز تاسیس رشد داشته ایم.

,

وی در ادامه اعلام کرد: امسال بابت صدور پنج پروانه بهره برداری و گواهی کشف 84 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن استان رقم خورد.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی همچنین درباره تعیین تکلیف بنای کارخانه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان نیز اظهار کرد: در این زمینه بنیاد مستضعفان و شرکت آستان قدس با یکدیگر درباره تعیین تکلیف اجرای طرح در این کارخانه وارد گفت و گو شده اند تا درباره آن تصمیم نهایی را بگیرند.

,

وی همچنین از ارسال هشت پرونده صنعتی استان از جمله کارخانه آذین فرج و کیمیای فولاد صبا شهرستان اسفراین که در زمینه اخذ تسهیلات و اجرای فازهای توسعه ای خود دچار مشکل شده اند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور خبر داد و گفت: این پرونده ها به منظور حل مشکلات یاد شده آنان به این کارگروه کشوری ارسال شده اند.

,

حاجی بگلو در بخش دیگری از سخن خود به بخش معدن نیز اشاره و اعلام کرد: از طریق مزایده، چند واحد معدنی دارای ذخایر باریت در شهرستان راز و جرگلان به منظور فرآوری این ماده معدنی به یک شرکت سرمایه گذاری داخلی واگذار شد.

,

وی افزود: فعلا برای این شرکت جواز تاسیس این معادن صادر شده است که در صورت برآورد ذخایر این مناطق معدنی و اثبات توجیه اقتصادی میزان ذخایر باریت برای فرآوری آنها، پروانه بهره برداری نیز صادر خواهد شد.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی در خاتمه درباره طرح موضوع احداث واحد فرآوری سرب و روی در استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ایمیدرو در حال انجام مطالعات فاز دوم در منطقه معدنی آلبلاغ شهرستان اسفراین است.

,

وی گفت: درصورتیکه در این منطقه میزان ذخایر برآورد شده دارای توجیه اقتصادی باشد برای استخراج مواد معدنی سرب و روی این منطقه معدنی، مزایده برگزار خواهد شد تا سرمایه گذار انتخاب شود.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی افزود: از همین حال حاضر، مدیریت یک کارخانه فرآوری سرب و روی کشور در زمینه انتقال کارخانه خود به خراسان شمالی برای فرآوری این محصول معدنی در استان (پس از توجیه ذخایر آن) اعلام آمادگی کرده است.

,

با این وجود، حاجی بگلو یادآور شد: سازمان صمت استان تا تشکیل شرکت تعاونی و سهامدارکردن مردم خراسان شمالی در پروژه استخراج و فرآوری ماده معدنی سرب و روی آلبلاغ، پروانه بهره برداری برای این واحد معدنی صادر نخواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه