اخبار داغ

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان:

استان اصفهان در وضعیت بحرانی حاد قرار دارد/ جدیدترین محدودیت ها در سطح استان+ جزئیات

استان اصفهان در وضعیت بحرانی حاد قرار دارد/ جدیدترین محدودیت ها در سطح استان+ جزئیات
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان در وضعیت بحرانی حاد قرار دارد، از تصویب محدودیت‌های جدید در این استان خبر داد. ممنوعیت ورود به استان برای خودروهای غیربومی و ممنوعیت ورود به شهرهای گردشگری استان از جمله این محدودیت‌ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اعلام این که وضعیت شیوع کرونا در طغیان پنجم این ویروس در استان اصفهان «بحرانی حاد» است، مصوبات جلسه عصر دیروز این ستاد را شرح داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان عنوان کرد: در بیمارستان‌های این استان روزانه حدود 550 بیمار کرونایی بستری می‌شوند در حالی که تعداد ترخیصی‌ها تنها روزانه حدود 250 نفر است و این یعنی به سرعت همه ظرفیت بستری استان اشغال خواهد شد.

,

وی اوضاع ناگوار این روزهای استان اصفهان در اثر همه‌گیری ویروس کووید19 را بر اساس گزارشات دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان این گونه توصیف کرد: طی روزهای اخیر بیش از 50 درصد تست‍‌ها مثبت بوده است، همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در حال اشباع است و بستری‌ها به اورژانس، راهروها و فضاهای خالی بیمارستان‌ها کشیده شده است و همه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف شده‌اند بخشی را برای بیماران کرونایی اختصاص دهند.

,

معاون عمرانی استانداری اصفهان به همین منظور از تصمیم گیری‌های جدید ستاد مدیریت کرونای استان برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علاوه بر محدودیت‌های پنجگانه ویژه نقاط قرمز خبر داد تا کمی شرایط استان تحت کنترل درآید و عنوان کرد: همه این محدودیت‌ها از امروز عملیاتی خواهد شد و با ناقضان آن برخورد صورت خواهد گرفت.

,

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان از تعطیلی کامل کلیه شهربازی‌های استان در هر مقیاس تا اطلاع ثانوی سخن گفت که با مسئولیت شهرداری‌ها اعمال خواهد شد و اظهار کرد: کلیه مؤسسات آموزشی و مراکز آموزشی غیرانتفاعی نیز از فردا به طور کامل تعطیل هستند و اداره کل آموزش و پرورش بر این روند نظارت خواهد داشت.

,

غلامی عنوان کرد: هیچ رستوران و اغذیه فروشی حق ارائه خدمات داخل محل را نداشته و تنها می‌تواند به صورت غذای بیرون‌بر فعالیت کند و تالارها و اماکن پذیرایی عروسی نیز تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شوند و مسئولیت کنترل این مورد نیز برعهده اداره کل صمت و اتاق اصناف گذاشته شده است.

,

وی از تعطیلی کلیه باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و استخرهای استان بلا استثنا خبر داد و مسئولیت نظارت بر این تعطیلی‌ها را نیز بر عهده اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد.

,

معاون عمرانی استانداری اصفهان همچنین از کنترل مبادی ورودی استان خبر داد و اظهار کرد: بنا بر تصمیم ستاد مدیریت کرونای استان از ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه، ایست و یازرسی در مبادی 9 گانه استان مستقر شده و از ورود خودروهای غیربومی به استان ممانعت به عمل خواهند آورد.

,

این مسئول بلندپایه استان با بیان این که در این راستا هیچ گونه مجوز ترددی نیز صادر نخواهد شد افزود: محوریت اجرای این دستورالعمل با نیروی انتظامی و پلیس راهور بوده و هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بسیج و ارتش در این امر این نهاد را همراهی خواهند کرد و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها موظف به پشتیبانی از تیم‌های ایست و بازرسی شده‌اند.

,

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان از تصویب محدودیت ورود به شهرستان‌های گردشگری استان همچون باغ بهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاسر خوانسار، فریدونشهر، سمیرم توسط فرمانداری‌ها سخن به میان آورد و گفت تا اطلاع ثانوی تنها خودروهای بومی این شهرستان‌ها مجوز ورود به این شهرستان‌ها را خواهند داشت و از ورود سایر خودروها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

,

غلامی تصریح کرد: تیم‌های مشترک بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دادگستری نیز از فردا در سطح استان آغاز به فعالیت خواهند کرد.

,

وی در رابطه با برگزاری مراسمات محرم و صفر عنوان کرد: ستاد تصویب کرد تا ابلاغ شیوه نامه جدید ستاد ملی کرونا برای این منظور هیئات عزاداری مطابق شیوه نامه سال گذشته، مراسم خود را برگزار کنند.

,

معاون عمرانی استانداری اصفهان در مورد تعطیلی استان نیز با یادآوری این مسأله که تصمیم گیری در این رابطه با ستاد ملی کرونا است، اظهار کرد: پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی به استانداری و توسط استانداری به ستاد ملی کرونا داده شده است و منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا در این رابطه هستیم.

,

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان بیان کرد: تمام فرمانداری‌ها موظف شده‌اند از امروز ستادهای شهرستانی مدیریت کرونا را فعال کرده و کلیه مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت کرونا را به مرحله اجرا بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه