اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد:

ایستادگی بر باورها؛ عبرت‌آموزی از مباهله در امور دنیوی

ایستادگی بر باورها؛ عبرت‌آموزی از مباهله در امور دنیوی
حجت الاسلام محمد باقری گفت: مباهله سند حقانیت دین است؛ این سند حقانیت شیعیان و امیرالمؤمنین(ع) است که پیامبر(ص) برای اثبات حقانیت دین اسلام و حق؛ عزیزترین افراد خود را به میدان آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گذشت از عزیزترین ها برای حفظ اسلام یکی از مهمترین درس های مباهله است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام محمد باقری ادامه داد: مباهله سند حقانیت دین است؛ این سند حقانیت شیعیان و امیرالمومنین (ع) است که پیامبر برای اثبات حقانیت دین اسلام و حق؛ عزیزترین افراد خود را به میدان آورد.

,

وی افزود: این فداکاری پیامبر نشان می دهد اسلام از همه عزیزتر است اگر قرار باشد برای حفظ اسلام عزیزترین عزیزانم هم فدا شود هم جا دارد؛ رسول خدا (ص) در مباهله این درس را داد.

,

این کارشناس تصریح کرد: پیامبر(ص) در روز مباهله فرمودند:" عزیزترین عزیزانم؛ حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام علی (ع) هستند. من اینها را برای حفظ اسلام می آورم و در معرض نفرین دشمن قرار می دهم."

,

حجت الاسلام باقری گفت: پیامبر اکرم (ص) همه داشته های خود را به میدان آورد تا فدای اسلام کند. علی(ع) در شب هجرت پیامبر(ص) به مدینه، در بستر پیامبر خوابید؛ پیامبر (ص)؛ حضرت علی (ع) را خیلی دوست داشت ولی برای حفظ اسلام این کار را کرد.

,

وی ادامه داد: حفظ اسلام در مباهله در گرو این بود که نبی مکرم اسلام عزیزترین عزیزانش را به میدان آورد؛ پیامبر (ص) در روز مباهله فرمودند که ما اینقدر به حقانیت اسلام ایمان داریم که خودمون را در معرض نفرین قرار می دهیم.

,

این کارشناس بیان کرد: در امور دنیوی بعضا شاهد هستیم یک ذره از "دنیا" برای رضای خداوند نمی گذریم؛ این یعنی هوای نفس بر ما غلبه کرده است لذا باید خیلی مراقبت هوای نفس بود.

,

حجت السالم باقری افزود: پیامبر اکرم(ص) برای حفظ اسلام عزیزان خود را به میدان آورد؛ اما امروز در زمان غیبت امام زمان(عج) شاهد ضعف ایمان در بین مردم هستیم؛ روز عید قربان؛ عید غدیر، مباهله و ... همه برای یادآوری این مهم که اسلام دین حق است و برای سعادت نیوی و اخروی باید به این ریسمان متوسل شوید.

,

وی ادامه داد: همانگونه که پیامبر (ص) در حدیث ثقلین می فرمایند:" من در میان شما دو چیز گرانبها به امانت می گذارم؛ قرآن و اهل بیت(ع)؛ تا زمانی که به این دو تمسک بجویید هرگز گمراه نمی شوید تا زمانی که در کنار حوض کوثر بر من وارد شوید."

,

این کارشناس بیان کرد: امروز مردم امور دنیوی را بر همه چیز اصل قرار می دهند؛ همه این روزهای مهم در تقویم یادآور عظمت و بزرگی اسلام است؛ مباهله سند حقانیت دین اسلام است.

,

این کارشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: در امور دنیوی نیز اگر خدا را اصل قرار دهید بسیاری از سختی های زندگی هموار می شود؛ بعضا مشکلی بوده که فرد توان رو در رو شدن با آن را نداشته است ولی وقتی رضای خداوند را در اولویت قرار داده؛ آن مشکل حل شده است و این عظمت دین اسلام را می رساند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه