اخبار داغ

ضرورت جمع آوری سگ‌های ولگرد در محلات بانه؛

سگ‌های ولگرد به یک دختربچه و یک جوان ۲۳ ساله در بانه حمله کردند

سگ‌های ولگرد به یک دختربچه و یک جوان ۲۳ ساله در بانه حمله کردند
حضور سگ‌ها در محلات بانه آسایش مردم را به خطر انداخته و حتی در سطح جاده‌ها حضور این حیوانات باعث تصادفاتی می‌شود، افزایش سگ‌های ولگرد مخل امنیت و آسایش مردم و شهروندان شده و این یک واقعیت غیر قابل‌ انکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، به فاصله کمتر از یک ماه که سگ های ولگرد به یک کودک ۱۰ ساله در محله بلوار سقز حمله کردند، متاسفانه دیروز نیز برای چندمین بار در بانه این اتفاق افتاد و این بار درمحله شرکت گاز سگهای ولگرد به یک دختر بچه و یک جوان ۲۳ ساله در بانه حمله کردند و منجر به جراحات دست و پاهایشان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,
سردار محمودی یکی از ساکنین این محله اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات افزایش سگ های ولگرد شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گاز گرفتن، ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و همچنین آلوده کردن محیط است که تمام موارد فوق ضرورت جمع آوری و کنترل اصولی این حیوانات را نشان می دهد.
,
 
,
وی افزود: چند مدت پیش سگ ها به یک پسر ۸ ساله نیز حمله ور شدند و اگر اهالی محل به موقع اقدام نکرده بودند احتمالاً منجر به زخمی او می شد، علاوه بر این برخی از این سگ ها بیمار هستند و محیط زیست را آلوده می کنند.
,
 
,
علی حیدری یکی دیگر از ساکنان این محله گفت: وجود سگ های ولگرد در همه جای شهر رفته رفته به یکی از مشکلات مدیریت شهری تبدیل شده است، سگ های ولگرد از شمال شهر تا محلات حاشیه ای و مرکزی شهر وجود دارند و بسیاری از شهروندان نیز خواهان پاکسازی شهر از وجود این حیوانات هستند.
,
 
,
وی افزود: هر چند شهرداری تلاش فراوانی برای جمع‌آوری سگ‌ها دارد اما این سگ‌ها از اطراف شهر به این منطقه می‌آیند و باید برای این مشکل فکری اساسی‌تر کرد، با توجه به زاد و ولد سگ‌های ولگرد و افزایش جمعیت آن ها، باید پس از جمع آوری نسبت به عقیم سازی آن ها اقدام کرد‌.
,
 
,
شیرین طاهری یکی از شهروندان در این باره گفت: مردم خواستار جمع آوری سگ های ولگرد هستند و باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی شود، معضل پرسه سگ‌های ولگرد در معابر شهری و خیابان‌های بانه، مخاطرات متعددی به دنبال دارد که ایجاد مکان نگهداری از این حیوانات در خارج از شهر ضروری به نظر می‌رسد.
,
 
,
وی گفت: شهرداری ها در شهرهای مختلف کشور موظف هستند نسبت به جمع آ‌وری و عقیم سازی سگهای ولگرد اقدام کنند و در روستاها نیز دهیاری ها این وظیفه را دارند اما نباید در این زمینه افراط و تفریط بشود نه اینکه مثل حاشیه شهر که این مساله کاملا رها شده و شاهد ازدیاد بیش از حد سگهای ولگرد در این مناطق هستیم و نه رفتارهای نامناسب و حیوان آزاری هایی که گاهی در برخی جاها دیده می شود.
,
 
,
نکته پایانی اینکه؛ متاسفانه در سالها و ماههای اخیر شاهد ازدیاد بیش از حد سگهای ولگرد در بانه هستیم، سگ ها دارای قابلیت تولید مثل بالایی هستند، در نتیجه نبود نظارت در کنترل جمعیت سگ ها و اجرا نشدن برنامه های کنترلی موجب می شود به سرعت جمعیت این حیوانات افزایش یافته و مخاطرات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته باشد.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه