اخبار داغ

جوکار در گفت‌وگو با دانا:

تعامل با دنیا باید منافع کشور را تامین کند/ اعتماد دولت قبل به غرب باعث شد از داشته هایمان غافل شویم

تعامل با دنیا باید منافع کشور را تامین کند/ اعتماد دولت قبل به غرب باعث شد از داشته هایمان غافل شویم
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ها باید بدانند که تعاملات با کشورهای دیگر تامین کننده منافع کشور باشد نه اینکه کشور و داشته هایش را در چارچوبی که بیگانگان ترسیم می کنند گرفتار کند.
[

«محمدصالح جوکار»، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه سیاست خارجی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت پایه گذاری می شود گفت: هیچ کس اجازه ندارد از سیاست مشخص و تعیین شده نظام جمهوری اسلامی ایران عدول کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که اعتماد به آمریکا در دولت دوازدهم عبرتی باشد برای آیندگان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که توجه کردن به غرب و یک سو نگری در اعتماد همه جانبه به آنها تا جایی که همه منافع کشور را در چارچوب اعتماد به غرب قرار دهیم و از ظرفیت های و توانمندی های داخلی خود غافل شویم، اشتباه است.

,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تعامل با آمریکا و هر کشور دیگری باید براساس حفظ عزت و اقتدار ملت ایران باشد تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی به هیچ کشوری نمی تواند اعتماد صد در صدی داشت ضمن اینکه دنیا محدود به آمریکا و اروپا نیست بلکه کشورهای فراوانی هستند که می توانیم با آنها روابط سیاسی و اقتصادی و تجاری خود را تنظیم کنیم.

,

جوکار با اشاره به اینکه متاسفانه در دولت دوازدهم فقط از یک دریچه در حوزه سیاست خارجی به دنیا نگاه کردیم تاکید کرد: دولت قبل تلاش کرد روابطش را با تعدادی از کشورهای محدود اروپایی و آمریکا حفظ کند در حالی که حاصل آن نه تنها برای کشور ما منافعی به دنبال نداشت بلکه زیان های بسیاری را به ملت و کشور تحمیل کرد.

,

وی با اشاره به اینکه دولت آینده خود را محدود به مذاکره نکند،گفت: اعتماد به غرب برای ما عبرت شد که با توسل به آن داشته هایمان را نادیده گرفتیم و آورده اش برای کشور تقریبا هیچ شد.

,

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای تعامل است تاکید کرد: دولت ها باید بدانند که تعاملات با کشورهای دیگر تعمین کننده منافع کشور باشد نه اینکه کشور و داشته هایش را در چارچوبی که بیگانگان ترسیم می کنند گرفتار کند.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه