اخبار داغ

بررسی عملکرد دولت های یازده و دوازده در حوزه فرهنگ

میراث معنوی روحانی/ بازخوانی بلایی که بر سر فرهنگ در دولت روحانی آمد

میراث معنوی روحانی/ بازخوانی بلایی که بر سر فرهنگ در دولت روحانی آمد
با پایان رسیدن دولت روحانی، شاخص‌های اقتصادی بیانگر میراث فاجعه آمیز این دولت است اما بدتر از این میراث اقتصادی، میراث معنوی جبران ناپذیری است که روحانی از خود برجای گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ با پایان یافتن دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی، بررسی آمارها و شاخص‌های مختلف اقتصادی نشان دهنده فاجعه بار بودن این دوران دست کم در حوزه اقتصاد بوده است. اما مسائل اقتصادی تنها یک بعد فاجعه هشت ساله دولت اصلاح طلبان موسوم به تدبیر و امید بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

تورم 40 درصدی، کاهش 86 درصدی سرمایه گذاری خارجی، یک هشتم شدن ارزش پول ملی، رشد اقتصادی صفر، رشد 5.5 برابری نقدینگی، رشد 700 درصدی قیمت دلار، رشد 650 درصدی قیمت مسکن، کاهش 50 درصدی ساخت و ساز مسکن و غیره بخشی از میراث اقتصادی روحانی است.

,

اما این پارامترها شاید روزی جبران شوند و به وضعیت مطلوبی برسند اما آن چیزی که دیگر جبران پذیر نیست، عمری است که از کف مردم ایران رفت و سال‌هایی که با سختی گذرانده شدند. آن میراث معنوی روحانی شرمندگی‌ها و خجلت زدگی‌ها سرپرستان خانوارهای ضعیف‌تر به خاطر عدم تأمین نان شب خانواده خود بود.

,

پیامد جبران ناپذیر انتخاب روحانی خانواده‌هایی هستند که از هم جدا شدند، همسرانی که به خاطر مشکلات مادی رو در روی هم ایستادند، پدرانی که از تأمین نیازهای فرزندان خود بازماندند، مستأجرانی که در تأمین اجاره بهای خود درماندند و بیمارانی که به دلیل عدم تأمین مبلغ درمانی خود جان باختند.

,

میراث معنوی روحانی روحیه اشرافی گری تزریق شده در دستگاه اداری کشور است که به تبع رئیس جمهور و سایر دولتمردان برای خود کاخ‌های آن چنانی اداری و مسکونی ساخته‌اند و بدتر روحیه‌ای است که بر این مسوئلان حاکم شده است. این روحیه هیچ گاه نمی‌تواند درد محرومان را درک کند و طبیعی است دیگر نیز تاب کم شدن حقوق و مزایای خود را نخواهد داشت.

,

میراث معنوی روحانی نارضایتی اجتماعی بود که در بین طبقات مختلف جامعه از عملکردی که نه به اسم دولت بلکه به اسم حکومت جمهوری اسلامی شکل گرفته، حاصل شده است و سبب از دست رفتن اعتماد مردم به حکومت یا همان از دست رفتن سرمایه اجتماعی کشور است.

,

این که در تلویزیون فلان کشور همسایه ارزش پول ملی ایران را به سخره می‌گیرند و یا در کشوری دیگر رتبه پاپسورت ایرانی را مایه خجالت می‌دانند و یا در کشوری دیگر پول ایرانی را  همه حاصل تفکر غربگرا و لیبرال مآبانه روحانی است.

,

میراث روحانی به تأخیر افتادن و متوقف کردن موتور صدور انقلاب اسلامی ایران در جهان بود. میراث روحانی این همه مرد و زنی و دختر و پسری بود که از دین برگشتند به خاطر این که حکومت دینی از صدقه سر رئیس جمهوری نالایق، بی حال و غرب پرست برایشان شده بود مایه فقر و فلاکت و بدبختی و رنج.

,

میراث معنوی روحانی رشد بی بند و باری در جامعه به واسطه عدم توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و سهل انگاری در برابر ترویج فرهنگ امتحان پس داده غرب است.

,

میراث معنوی روحانی جسارت پیدا کردن آمریکا برای به شهادت رساندن سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی و حمله به مواضع جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه بعد از مشاهده عدم واکنش جدی توسط وزارت خارجه دولت روحانی بود.

,

میراث معنوی روحانی میلیون‌ها تصویری بود که از بدبختی اقتصادی مردم ایران در طول این سال‌ها برداشته و در جهان منتشر شد تا ایرانیان انسان‌های ضعیف و مفلوک و بیچاره‌ای نمایش داده شوند.

,

میراث معنوی روحانی تاریخ برجای مانده از این سال‌های ایران است که در آن نوشته می‌شود غرب چگونه بر سر سیاستمداران ساده لوح ایران کلاه گشادی گذاشت و ترمز پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را کشید.

,

میراث روحانی عقب ماندگی کشور در سایر صنایع و دانش‌های نوین است که به سبب توجه تمام قد دولت به مذاکرات و گره زدن آب خوردن مردم با برجام نافرجام حاصل شد.

,

لطمه سنگینی به فرهنگ دینی وارد شده است

, لطمه سنگینی به فرهنگ دینی وارد شده است, لطمه سنگینی به فرهنگ دینی وارد شده است,

احمد سالک در این باره در گفت و گو با صاحب نیوز گفت:فعالیت‌های فرهنگی دولت در دو بخش انجام ‌می‌شود؛یک بخش آن مصوبات قانونی است که در قالب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات این شورا را دولت موظف به اجرا می‌باشد که مسائل فرهنگی زیادی در آنجا مطرح می‌شود. بخش دیگر توسط مرکز قانون‌گذاری یعنی مجلس تصویب شده و به دولت تکلیف می‌شود که اجرا بشود و مثال آن قانون امر به معروف است.

,

نماینده سابق مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:بخش بعدی نوع نگاه رئیس جمهور در دوره ۱۱ و ۱۲ به مسائل فرهنگی و دینی است و این بخش است که ما با معضلات فراوانی روبرو هستیم و شاهد آن هستیم که توقعی از ایشان که در لباس و کسوت روحانیت است در سطح کشور برای این لباس ایستادگی کند و برای دین ایستادگی کند نبود و این موضوع ما را با معضلاتی روبرو می‌کند و شاهد این مدعا آن است که در سطح شهرها و کلان شهرهای بزرگ طرفداران ایشان آن نگاهی را که باید به دین داشته باشند نداشتند و نگاهشان سکولار بود و بنابراین از این بابت ضعیف است.

,

وی در ادامه اشاره کرد:بخش دیگری از مسائل فرهنگی به سایر دستگاه‌ها برمی‌گردد و نوع نگاهی که این دستگاه‌ها و متولیان آن‌ها دارند، دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات و شهرداری‌ها و شورای عالی فرهنگ عمومی کشور که زیر نظر وزارت ارشاد است.
جمع بندی ما این است که از این بابت لطمه سنگینی به فرهنگ دینی خورده و این باید جبران بشود.

,
,

ریشه تربیتی جامعه در بخش آموزش و پرورش است

, ریشه تربیتی جامعه در بخش آموزش و پرورش است, ریشه تربیتی جامعه در بخش آموزش و پرورش است,

سالک در پایان تاکید کرد: با کمال تاسف باید بگوییم که نسبت به مسائل فرهنگ دینی در مراکز آموزش عالی ضعیف برخورد می‌شود و دلیل آن نیز وضعیت موجود دانشگاه‌ها است.

,

به خاطر همه این میراث‌های ناگوار و شکننده برجای مانده از این «آینه تمام قد عبرت در تاریخ معاصر» باید حکومت سازوکار لازم برای جلوگیری از افتادن حکومت به دست انسان‌های این چنینی که در نگاه خوش بینانه فاقد لیاقت و شایستگی ریاست جمهوری هستند، را مستحکم‌تر از قبل تدوین و مراقبت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه