اخبار داغ

عضو شورای پنجم شهر یزد:

شورای پنجم شهر یزد اصلا موفق عمل نکرد/ به عملکرد شورا نمره زیر 10 می‌دهم

شورای پنجم شهر یزد اصلا موفق عمل نکرد/ به عملکرد شورا نمره زیر 10 می‌دهم
شایق عضو شورای پنجم شهر یزد با بیان اینکه معتقدم شورای پنجم شهر یزد شورای موفقی نبود، گفت: من به شورای پنجم شهر یزد نمره کمتر از 10 می‌دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی شایق عضو شورای پنجم شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه من به جز دوره سوم، از اولین دوره شورا تا کنون در همه ادوار شورای شهر یزد حضور داشته‌ام، اظهار داشت: شورای شهر را عامل نظارتی و پشتیبانی مسئولین شهری در جهت خدمت به مردم می‌دانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی گفت: در اولین دوره، تعداد کارکنان شورای شهر یزد فقط چهار نفر متشکل از دبیر، راننده، تایپیست و آبدارچی بود اما اعضای شورای با همدلی و مشورت کار را پیش می‌بردند و واقعا در آن زمان طرح و برنامه‌های خوبی اجرا شد و گذرها و بلوارهای زیادی در شهر یزد ایجاد شد.

,

عضو شورای شهر یزد افزود: در دوره دوم شورا هم اغلب پروژه‌های سنگین انجام شد و در مجموع کارهای مؤثر و خوبی انجام گرفت؛ به طوری که پل روگذر میدان شهید باهنر، میدان امام حسین، میدان امام علی، پل حجاب، میدان شهدای مجراب آن زمان ایجاد شد.

,

شایق خاطرنشان کرد: همچنین در آن زمان بلوارهای خوبی در شهر ایجاد شد و پروژه‌هایی مانند پارک بزرگ شهر، پارک کوهستان، ساخت و ساز کتابخانه در پارک بزرگ شهر، ایجاد سالن وزرشی در برخی مناطق محروم از جمله اقدامات آن دوره بود؛ به عنوان مثال بلوار استقلال در منطقه‌ای محروم ایجاد شد و رونق و ارزش افزوده آن منطقه را به دنبال داشت.

,

وی اضافه کرد: اما هرچه جلوتر آمدیم در دوره‌های بعدی شورای شهر افت کرد و اعضای وارد مسائل دیگری شدند و بیشتر بجای کارهای جدی مربوط به شهر به مسائل سیاسی و رقابت‌های سیاسی پرداختند و نظارت بر شهرداری کمتر شد.

,

عضو شورای پنجم شهر یزد عنوان کرد: امروز کارنامه شورای پنجم را می‌بینیم که یک شورای کاملا سیاسی بود و بیشتر از آنکه بصورت شورایی باشد دو گروه شش و چهار نفره تشکیل شده بود و وضعیتی در شورا ایجاد شده بود که اصلا در شأن اعضای شورا -که بیشتر آن‌ها دارای سوابق بالای مدیریتی هستند- نبود.

,

شایق ادامه داد: در این دوره شورا، پروژه‌های کثیری که در دوره‌های قبل آغاز شده بود رها شد و به اغلب آن‌ها دست زده نشده است که فرهنگسرای بهمن و بلوار ولایت از جمله آن‌ها است؛ علت هم این بود که شورا سیاسی بود و اعضای شورا با هم همدل نبودند و اختلافات بین آن‌ها زیاد بود.

,

وی بیان کرد: حتی من در جلساتی با استاندار و فرماندار نیز در این باره صحبت و مشکلات موجود در شورای شهر را یادآوری کردم حتی در یکی از جلسات رئیس شورا و برخی اعضای دیگر هم بودند، اما متأسفانه چیزی که مدنظر ما بود مبنی بر اینکه شورا و رئیس شورا باید شورایی عمل کنند، در نهایت اتفاق نیفتاد.

,

عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: وظیفه شورا که نظارت بر مدیران شهری و گره‌گشایی و پیگیری امور مردم است، در دوره پنجم انجام نشد؛ شورای شهر دوره پنجم ادعا داشت که باید کارهای فرهنگی انجام دهیم اما امروز مردم می‌توانند نظر بدهند که آیا واقعا در این حوزه کاری صورت گرفته یا خیر.

,

شایق تصریح کرد: ما تقریبا بودجه 500 میلیاردی را به 1800 میلیارد رساندیم اما امروز بسیاری از پروژه‌ها مانده است به طوری که رئیس شورا خودش در بازدید از پروژه تجاری بلوار شهید قندی به صراحت گفت در ابتدای شروع به کار شورا وضعیت این پروژه همین بود و امروز هم همین است.

,

وی یادآور شد: مثلا کارخانه جنوب که چندین سال است چندین میلیارد پول داده‌ایم هنوز نه سند دارد و نه استفاده می‌شود یا مثلا پروژه امامزاده جعفر همین‌طور است؛ در واقع همه پروژه‌ها تعطیل شده و دلیلش هم این بود که عده‌ای صرفا دنبال جنجال‌آفرینی و سیاسی‌بازی بودند.

,

عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: در حالی که اگر شورا به درستی مدیریت و مسائل سیاسی کنار گذاشته می‌شد، کارهای خوبی این شورا می‌توانست انجام دهد، اما متأسفانه سیاسی‌کاری غالب شد و حتی گروه اقلیت شورا را نیز به حاشیه رانند.

,

شایق گفت: طی چهار سال گذشته (آمار مربوط به حدود دو هفته قبل است) 330 جلسه شورا برگزار شده است، همچنین کمیسیون شهر هوشمند 140، بودجه 241، عمران 169، حقوقی 173، فرهنگی 172، گردشگری 140 و خدمات شهری 173 جلسه برگزار کرده است.

,

وی افزود: در واقع 1208 جلسه کمیسیون‌های شورای پنجم بوده است که اگر هر جلسه هم حداقل دو ساعت طول کشیده باشد بیش از 2400 ساعت وقت گذاشته شده است؛ جلساتی که می‌توانست تصمیماتی خوبی در آن‌ها گرفته شود و برای رفع گرفتاری‌های مردم کارهای خوبی انجام بگیرد؛ اما نظارتی نبود و کسی مطالبه نمی‌کرد که نتیجه برگزاری این جلسات و کمیسیون‌ها چی شده است.

,

عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: جلسات متعدد برگزار می‌شود و مثلا یک فرد از صیح تا ظهر در سه کمیسیون حضور پیدا می‌کند، در حالی که واقعا سئوال این است که یک نفر مگر چه میزان فکر و توان دارد که در سه کمیسیون مختلف برود و اعلام نظر هم کند.

,

شایق خاطرنشان کرد: افزون بر این همه این کمیسیون‌ها دارای مشاورین مختلف و با هزینه‌های بالا بوده‌اند؛ یا مثلا کمیته‌های مختلف که واقعا نه ربطی به شورا داشت و نه فایده‌ای برای مردم در شورا تشکیل شد و هزینه‌هایی را تحمیل کرد، در حالی که می‌شد این هزنیه‌ها را کم کرد و شورا به کارهای اصلی خودش بپردازد.

,

وی عنوان کرد: در شورای اول کارکنان شورا فقط چهار نفر بودند اما امروز بیش از بیست نفر کارکنان شورا (غیر از خود اعضای شورا) هستند و تشکیلات عریض و طویلی درست شده است به طوری که بودجه سال 1400 شورا دو میلیارد تومان بوده است.

,

شایق با بیان اینکه معتقدم شورای پنجم شهر یزد شورای موفقی نبود، بیان کرد: ما باید به عنوان شورا بر مدیریت شهر نظارت می‌کردیم اما واقعا این کار انجام نشد و من به شورای پنجم شهر یزد نمره کمتر از 10 می‌دهم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه