اخبار داغ

تاخت و تاز کرونا در سایه بی‌‌تدبیری مسئولان!

بازگشت به روزهای سخت کرونایی/آمار ابتلا در لرستان رکورد می‌زند

بازگشت به روزهای سخت کرونایی/آمار ابتلا در لرستان رکورد می‌زند
این روزها رنگ کرونا بالاتر از سیاهی است و آمار ابتلا و مرگ و میر هر روز افزایش می یابد و از طرفی در سایه بی تدبیری مسئولان، محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی رنگ باخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بیش از ۱۸ ماه است که سایه شوم کرونا بر همه جا گسترده شده، ویروسی که با قدرت انتشار بالا و سرایت پذیری سبب شده تا بسیاری از کشورهای جهان درگیر این بیماری شده و روزانه هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

طی این مدت ویروس کرونا با القاب و عناوین مختلفی در بین مردم چرخیده و هم اکنون ویروس دلتا با سرعت بسیاری بالایی نسبت به دیگر گونه ها مردم را مبتلا کرده است، اگرچه چهار موج سخت از این بیماری تاکنون سپری شده اما هم اکنون که وارد موج پنجم این بیماری شده ایم و شرایط روز به روز سخت تر و بحرانی تر می شود.

,

با نگاهی به رنگ بندی کشور از نظر وضعیت کرونا، شمار زیادی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، شهرهای زیادی هستند که در تب بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و اجرا نشدن محدودیت ها، می سوزند و چهره برافروخته شهرهای کشور حاکی از عادی انگاری کرونا البته در کنار بی توجهی متولیانی است که اجرای محدودیت های کرونایی را الزامی نمی دانند.

,

,

, ,

کرونا به رنگی بالاتر از سیاهی

, کرونا به رنگی بالاتر از سیاهی, کرونا به رنگی بالاتر از سیاهی,

اگر قرار باشد برای این روزهای کرونایی، رنگی انتخاب کرد، باید رنگی بالاتر از سیاهی در نظر گرفت، روزهایی که هزاران نفر در کشور مبتلا شده و روزانه بالغ بر ۴۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می دهند.

,

این در حالیست که در پیک های قبلی کرونا وقتی شرایط و وضعیت به قرمز می رسید، اجرای محدودیت ها از جمله منع و جلوگیری از تردد به شهرهای قرمز، تعطیلی پاساژها و اصناف به جز اصناف شماره یک، تعطیلی تفرجگاه ها و سایر موارد سبب می شد تا پس از مدتی التهاب کرونا کمتر شود و شهرها از وضعیت قرمز رها گردند.

,

اما متاسفانه محدودیت های کرونایی در این پیک کنار گذاشته شده به طوری که ازدحام جمعیت در تفرجگاه ها، مراکز و پاساژها، مسافرت ها نه تنها کاهش نیافته بلکه روز به روز در حال افزایش است تا جایی که در شهرها شاهد حضور خودروهای غیر بومی و مسافرانی هستیم که کرونا را جابه جا می کنند.

,

ستاد مقابله با کرونا در این پیک از بیماری چندان بر الزامی بودن اجرای محدودیت ها مانند پیک های قبلی تاکیدی ندارد در حالی که نقش محدودیت ها در کاهش شیوع این بیماری بسیار اثر گذار است.

,

اگرچه عده ای صابون کرونا را به تن زده و لذت یک سفر و یا مهمانی را به گرفتار شدن مدتها به این بیماری ترجیح می دهند اما بیمارستانها و افزایش موارد بستری و متاسفانه افزایش آمار فوتی ها می تواند تلنگری باشد برای این افرادی که کرونا را دست کم می گیرند.

,

,

, ,

افزایش ۸۳ درصدی بستری کرونا در استان

, افزایش ۸۳ درصدی بستری کرونا در استان, افزایش ۸۳ درصدی بستری کرونا در استان,

علی فرهادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به پروتکل های بهداشتی روز به روز روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در حال افزایش است، میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده و همین سبب اوج گرفتن کرونا شده است.

,

وی افزود: ابتلای به کرونا از ۲۷۱ نفر به بیش از ۶۲۰ نفر و ۸۰۰ نفر رسیده و ۱۲۸ درصد میزان ابتلا در استان افزایش یافته است، همچنین فوت بیماران کرونایی از حدود دو نفر به ۳٫۳ افزایش یافته و اگر روند بی توجهی به پروتکل ها ادامه داشته باشد، وضعیت بحرانی تر می شود.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی آمار بستری های کرونایی تصریح کرد: متوسط بستری روزانه به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

,

فرهادی عنوان کرد: متوسط روزانه تست کرونا ۱۳۷۰ تست است اما تا هزار و ۸۰۰ تست هم گرفته شده و میزان تست گیری کرونا در استان ۴۵ درصد افزایش یافته است.

,

وی بیان کرد: میزان بستری بیماران در آی سی یو نیز سه برابر افزایش یافته و اگر پروتکل های بهداشتی همچنان مورد بی توجهی قرار گیرد، قطعا طی دو هفته آینده شرایط بحرانی تر می شود.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان در حال انجام است، گفت: تاکنون ۲۸۶ هزار و ۳۹۷ نفر در استان واکسن کرونا را دریافت کرده و طبق اولویت ها و شرایط واکسن برای افراد تزریق می شود.

,

,

, ,

کرونا بیش از ۱۳۵ هزار نفر را مبتلا کرد

, کرونا بیش از ۱۳۵ هزار نفر را مبتلا کرد, کرونا بیش از ۱۳۵ هزار نفر را مبتلا کرد,

مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا همچنان صعودی است و در ۲۴ ساعت گذشته در استان با ابتلای ۸۳۵ نفر دیگر، تعداد مبتلایان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۷۰۶ نفر رسیده است.

,

وی افزود: از روز گذشته تاکنون چهار بیمار کرونایی فوت کرده و شمار قربانیان کووید ۱۹ در استان به دو هزار و پنج نفر رسیده است.

,

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان لرستان تصریح کرد: روند بستری بیماران کرونایی در استان بالا بوده و با اضافه شدن ۵۵ نفر دیگر به جمع بستری های کرونایی، هم اکنون ۸۳۵ نفر در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

,

مریم کوشکی دبیر ستاد مقابله با کرونا در لرستان اظهار داشت: تاکنون ۲۹۲ هزار و ۵۹۹ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۵۴ دوز به گروه های هدف تزریق شده است.

,

وی افزود: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۷۱۴ دوز واکسن ایرانی برکت به استان داده شده و برای افراد تزریق شده است.

,

,

, ,

روند ابتلا به کرونا صعودی است

, روند ابتلا به کرونا صعودی است, روند ابتلا به کرونا صعودی است,

سید موسی خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: با توجه به عادی انگاری این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان بسیار کم و به زیر ۳۰ درصد رسیده به طوری که همه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار نگرانی کرده که در صورت ادامه این روند در هفته‌های آتی متاسفانه شاهد مرگ های بیشتری باشیم و مشکلات زیادی برای سیستم بیمارستانی و بخش درمان ایجاد خواهد شد.

,


وی افزود: نسبت به ارزیابی و تاکید بر رعایت پروتکل ها در همه اماکن خاص مانند پاساژها، دفاتر خدمات و پیشخوان دولت، مراکز پلیس+۱۰، باشگاه های ورزشی، رستوران ها، هتل ها و مراکز اقامتی، تالار ها و سایر جاهای پر خطری که وجود دارد به شدت نظارت می شود و اگر به این نتیجه برسیم که در این اماکن نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری نمی‌کنند، احتمالا از روز شنبه تعطیلی کامل در دستور کار قرار می گیرد.

,
,


استاندار لرستان تصریح کرد: اگر طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی در مناطق قرمز اعلام شود ما تابع تصمیمات کشور هستیم و اگر این کمیته استانی که قرار است چند روز اجرای پروتکل ها را بررسی کند به این جمع‌بندی برسد که با روش‌های عادی پروتکل ها رعایت نمی شوند ما مستقل از این، خودمان به سمت تعطیلی خواهیم رفت.

,
,

خادمی با اشاره به وضعیت بیمارستانها گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به شدت در حال افزایش است، همچنین تعداد فوتی ها به روزی چهار تا پنج نفر در روز رسیده و آمار بستری ها هم خیلی بالاست که خوشبختانه هنوز تخت خالی وجود دارد اما اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند در چند روز آینده با مشکل تخت مواجه خواهیم شد.

,

وی بیان کرد: روند ابتلا به بیماری روند بسیار تندی است و اگر رعایت پروتکل ها مد نظر نباشد با مشکلات و محدودیت های جدی مواجه خواهیم شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه