اخبار داغ

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد:

رقابت ۴۴۴۷ دانش آموز خراسان شمالی در آزمون وروری مدارس نمونه دولتی/ برگزاری آزمون در ۴۴ حوزه امتحانی

رقابت ۴۴۴۷ دانش آموز خراسان شمالی در آزمون وروری مدارس نمونه دولتی/ برگزاری آزمون در ۴۴ حوزه امتحانی
سید محمد سیدی گفت: آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، ساعت ٩ صبح روز جمعه ۱۵ مرداد سال جاری همزمان با سراسر کشور با شرکت چهار هزار و 447 دانش آموز پایه نهم در 9 شهرستان خراسان شمالی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد سیدی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه از تعداد دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه نهم، دو هزار و 548 نفر را دختران و یک هزار و 899 نفر را پسران تشکیل می دهند، ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این مدارس در سطح استان در گروه دختران، 824 نفر و در گروه پسران 897 نفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, عصراترک,

سیدی اضافه کرد: سهمیه جذب دانش آموزان در شهر، 475 نفر، سهمیه روستایی 467 نفر و سهمیه مشترک شهری و روستایی 325 نفر است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: آزمون نمونه دولتی پایه نهم، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی در 44 حوزه در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی در مقایسه با سال گذشته تعداد 145 نفر به سهمیه اضافه شده است، گفت: این در حالی است که در سال 99 تعداد سه هزار و 877 نفر داوطلب شرکت کرده بودند که امسال 570 نفر آمار رشد داشته است.

,

سیدی با بیان اینکه در مجموع در رشته های نظری و هنرستان یک هزار و 721 نفر پذیرش می شوند، گفت: از این تعداد یک هزار و 416 دانش آموز در رشته های نظری شامل 308 نفر گروه ریاضی، 608 نفر گروه تجربی و 500 نفر گروه انسانی و مابقی در هنرستان ها جذب می شوند.

,

وی گفت: آزمون ورودی پایه نهم به دهم مدارس نمونه دولتی براساس تاریخ قبل باید روز جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور برگزار می شد، اما با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ و افزایش خطر سرایت پذیری ویروس دلتا در تجمعات، این آزمون لغو شد و به تاریخ 15 مرداد ماه تغییر پیدا کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه