اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

وقتی چهره‌ها و رسانه‌های داخلی بازیگران سناریوی بایدن می‌شوند

وقتی چهره‌ها و رسانه‌های داخلی بازیگران سناریوی بایدن می‌شوند
در حالی سناریوی فشار به دولت منتخب برای بازگرداندن ایران پای میز مذاکرات از سوی آمریکا در حال کلید خوردن است که به نظر می رسد بازیگران اصلی این سناریو برخی چهره های سیاسی و جریانات رسانه ای داخلی هستند تا میراث دولت روحانی را بهانه فشار بر دولت جدید برای انجام مذاکرات قرار دهند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بایدن به دنبال آن است که با نشان دادن آبنبات بزرگ به دولت رئیسی فضا را برای بازگرداندن ایران پای میز مذارکرات هموار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شنیده ها حاکی از این است که طی روزهای آینده و در آستانه تشکیل کابینه سیزدهم، آمریکا چراغ سبز برای وعده های بزرگ و دهان پر کن به جمهوری اسلامی ایران نشان خواهد داد.

,

برگرداندن ایران پای میز مذاکره آن هم در شرایطی که دوران مسئولیت دولت غرباگرا در ایران به پایان رسیده است اما نیازمند فراهم شدن برخی مقدمات است که بیشترین نقش را رسانه های اصلاح طلب بازی خواهند کرد.

,

براساس این سناریو رسانه های اصلاح طلب فشار های ناشی از افزایش قیمت ارز و رشد شیوع کرونا در کشور و نیز کمبود دارو که میراث دولت حسن روحانی است را دستاویزی برای فشار به دولت جدید قرار خواهند داد تا با هجمه های رسانه ای دولت را وادار به بازگشت به میز مذاکره کنند.

,

این سناریو در داخل در حالی دنبال می شود که رسانه ها خارجی نیز وارد عمل شده تا زمینه طرح وعده های فریبنده را مهیا کنند.

,

 

,

لغو محدود تحریم‌ها در قبال توقف غنی‌سازی ایران؛ گزینه جدید دولت بایدن

, لغو محدود تحریم‌ها در قبال توقف غنی‌سازی ایران؛ گزینه جدید دولت بایدن, لغو محدود تحریم‌ها در قبال توقف غنی‌سازی ایران؛ گزینه جدید دولت بایدن,


بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از مذاکرات وین نوشته است: مقام‌های آمریکایی پس از آنکه چندین ماه گفت‌وگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند.

این بنگاه خبری ادامه داده است: آنها می‌گویند آمریکا اگرچه خواستار بازگشت سریع به برجام به‌عنوان مسیری به سوی توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است اما تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که شامل برداشتن گام‌های موقت به‌سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در توقف اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است.

این رسانه آمریکایی عدم بازگشت به توافق را یک شکست بزرگ برای بایدن دانسته و گفته است بایدن برجام را به عنوان اولویت اصلی سیاست خارجی خود قرار داده بود.

منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند هدف آمریکا همچنان بازگشت کامل به مفاد برجام است اما واشنگتن هیچ شواهدی در دست ندارد که نشان دهد آیا دولت جدید ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی آمادگی دارد یا خیر.

,
,
,
,
,
,
,
,

براساس ادعای رسانه آمریکایی، دولت بایدن در صدد است با وعده لغو تحریم ها ایران را مجبور به توقف غنی سازی کند این یعنی کلید زدن دوباره تقابل معیشت با اقتدار ملی که در دولت روحانی نیز با کلید واژه های مصالحه و مذاکره و یا رفاه و جنگ دنبال می شد.

,

پیش بینی می شود در دولت رئیسی این تقابل با فشار بیشتر کلید خواهد خورد و بازیگر اصلی آن برخی چهره و جریان های سیاسی و رسانه ای در داخل کشور خواهند بود.

,

لازمه خنثی سازی این طراحی اما اقدام سریع و قاطع دولت در سامان دادن به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و هوشیاری کامل دولت در تصمیمات داخلی و خارجی است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه